Vraag

Versterken wifi V9 met 2 Apple Airports en Amazon Kosiy versterker

  • 4 June 2020
  • 7 reacties
  • 74 keer bekeken

Wie kan mij helpen, ik probeer het WiFi signaal van onze Experia-box V9 te versterken om ook in de tuin te kunnen internetten. Had vanuit onze vorige woning nog 2 Apple AirPorts liggen en heb via Amazon een Kosiy versterker aangeschaft.

 

wat ik ook probeer krijg ik het niet voorelkaar, alle 3 de apparaten zien het thuisnetwerk, kunnen er verbinding mee maken om het uit te breiden maar wanneer ik alle stappen heb doorlopen geeft het apparaat aan “WiFi zonder internet-toegang”  Kan het zijn dat ik in de router iets vrij moet geven?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @BJKEES, met deze apparatuur heb ik eerlijk gezegd weinig ervaring.
Heb je hier los van onze wifimanager wel eens doorlopen? Als deze constateert dat je wifiversterkers nodig hebt kun je die daar ook (gratis) bestellen!

Reputatie 7
Badge +24

Hoe sluit u deze apparaten aan? Bekabeld?

Hi @Thomas,

 

dank voor je reactie, ja heb ik geprobeerd maar bied helaas geen soelaas. Kan kiezen uit bedrade apparatuur, wat ik niet wil i.v.m. het moeten trekken van kabels of draadloos wat ik reeds heb. De draadloze optie kost echter weer €150. Zonde geld wanneer hier reeds 3 draadloze versterkers liggen.

@Nick83 draadloos, heb geprobeerd ze bedraad te installeren en dan te verplaatsen naar de gewenste locatie maar dat bood helaas geen oplossing.

Reputatie 7
Badge +24

Ja... maar draadloos is gewoon een beetje flut. Kabels is het beste. Ook bij de SuperWifi's van KPN kan er maar 1 draadloos opereren. De andere moet ook gewoon aan de kabel.

Heb je ze al eens gereset naar fabrieksinstellingen? 

Reputatie 7
Badge +20

De bekabelde wifiversterkers zijn inderdaad helaas niet draadloos. Echter kun je deze ook op een bestaande kabel aansluiten (van bijvoorbeeld een TV ontvanger) of ander bekabeld apparaat. Zo hoef je niet perse nieuwe kabels te trekken.
Als dat bij jou geen optie is wordt dat inderdaad wat lastiger natuurlijk. Ik hoop dat je met je huidige apparatuur een oplossing kunt vinden! Een fabrieksreset zoals @Nick83 noemt doet vaak wonderen!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niets meer van je gehoord @BJKEES, heb je nog een oplossing kunnen vinden?