Beantwoord

Versterking wifi

  • 20 April 2020
  • 4 reacties
  • 87 keer bekeken

Nieuwbouw appartement 209 m2, Experia V10A in excentrisch gelegen meterkast, minder dan de helft van het appartement heeft bereik, ook na toepassing wifi manager.

Er is een bedraad netwerk. Verder heb ik vanuit het oude huis nog een AirPort Extreme.

Kan ik iets met die AirPort? Of moet ik bij KPN gewoon twee versterkers kopen en aansluiten op het bedrade netwerk?

icon

Beste antwoord door JRS54 20 April 2020, 20:35

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Ik zou in eerste instantie kijken hoe ver u komt met de AirPort Extreme, die heeft u immers toch al.

 

Sluit de Apple Extreme met een netwerkkabel aan op de Experiabox.

Open Airport configuratieprogramma en klik op Andere wifiapparaten als de Extreme niet zichtbaar is. Klik op het icoontje van de Extreme en klik in het venster dat verschijnt op Wijzig…

Zet onder de tab Draadloos, Netwerkmodus op: Maak draadloos netwerk aan.

Gebruik bij Naam draadloos netwerk de naam van het draadloze netwerk van de Experiabox, zet Draad;oze beveilig op: WPA2-persoonlijk  en vul de verdere gegevens in.

Zet onder de tab Netwerk, Routermodus op: Uitgeschakeld (brugmodus)

Klik op de knop Draadloze opties… , vink 5-Ghz netwerknaam aan, vul daarachter de naam van het 5- Ghz netwerk van uw Experiabox in, laat de kanalen op automatisch staan en klik op Bewaar.

Klik onder in het venster nu op Werk bij.

(Zo staat de Extreme bij mij ingesteld en het werkt)

Misschien een volstrekt overbodige uitleg maar dat kan ik van hier uit niet beoordelen.

 

Of dit voldoende is voor uw appartement weet ik niet maar het is allicht te proberen.

Badge +19

Als je Wi-Fi slecht is krijg je via de Wi-Fi manager 2 experia wifi's geheel gratis. Die moeten overigens wel bekabeld aangesloten worden op de experiabox. Doe de Wi-Fi manager nog een keer en neem er de tijd voor. Op het punt waar je wifi het slechtst is blijf je minimaal 5 minuten wachten. De uitkomst is dan bijna altijd dat die experia wifi's. 

Hartelijk dank voor de reacties. Ik ga er mee aan de slag en kom er zo nodig graag op terug.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @avwing. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat @JRS54 en @Joep1965 al een antwoord hebben gegeven op jouw vraag. Je kan inderdaad het beste eerst bekijken of alleen Airport voldoende is. Als dit niet het geval is haal je jouw Airport er tussenuit en doorloop je onze WiFiManager. Op de pagina ‘Oplossingen voor trage en wegvallende wifi’ vindt je tips om jouw wifi netwerk te verbeteren. 

Reageer