Vraag

Vertraging in printen via airprint

  • 5 November 2019
  • 3 reacties
  • 55 keer bekeken

Hallo,

Sinds enkele weken nieuwe gebruiker van KPN glasvezel met een Experiabox V10a. Omdat het verbinden van onze Samsung Xpress printer niet direct lukte via WPS heb ik het laten liggen. Ik heb me er vanavond dan toch maar aan gewaagd en uiteindelijk via USB eerst verbinding moeten maken. Het leek alsof hij zonder USB verbinding maar geen connectie kreeg met het WIFI netwerk.

Enfin, ik heb nu wel verbinding en dat werkt op zich goed. Hoewel het me wel opvalt dat er een enorme vertraging op zit. Voorheen hadden we Ziggo en zodra ik iets printte dan begon de printer vrijwel direct te printen. Nu heb ik zojuist op verschillende devices (macbook pro, ipad, iphone) een print van puur en alleen tekst verzonden. iPhone kwam er eerst uit, na ca. 1 minuut de iPad en pas na ca. 3-4 minuten begon de print van de macbook pro.

 

Het waren puur tekst bestanden van een paar woorden.

 

Mijn setup bevat de Experiabox met daarbij 2 experia wifi versterkers van KPN.

 

Iemand hier soortgelijke ervaringen mee? Valt me tegen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @do_vos, welkom! Lastig, zo'n vertraging! Hoe is het als je de Experia Wifi's er tussenuit haalt? Ik ben ook benieuwd hoe het is als je in de Experiabox de 2,4 Ghz en 5 Ghz frequentie scheidt. Je kunt voor beide een andere SSID maken. Ik ben benieuwd of je dan verschil merkt in de snelheid van het printen. 

Hoi Marcia,

 

Dankjewel voor je reactie. De wifi versterkers zijn schijnbaar nodig volgens jullie monteur. Die heeft ze er bewust tussen gezet. En hoewel ik sleutelen aan systeempjes leuk kan vinden wil ik het allemaal liever laten zoals het is. Voor ik het weet ben ik een zaterdag middag verder met bovengenomende uitprobeersels :-)

Maar, als ik tussen de lijnen door lees dan heb ik het idee dat jij denkt dat het aan de versterkers ligt?

Reputatie 7
Badge +30

Begrijpelijk! Ik denk niet per sé dat het aan de versterkers ligt, maar dit is wel de manier om dat uit te sluiten. Er zijn best wat factoren waardoor het langer kan duren, bijvoorbeeld de afstand tot de Experiabox en/of Experia Wifi, maar bijvoorbeeld ook hoe veel apparaten op zo'n moment ook gebruik maken van de wifi. Daar zou je dus ook eens mee kunnen spelen, daar ben je iets minder lang mee bezig ;-).