Vraag

vpn verbinding werkt niet via KPN internet (Experia Box V10)

  • 19 April 2021
  • 17 reacties
  • 2042 keer bekeken

beste,

 

ik heb sinds kort een vpn.  echter krijg ik via wifi geen verbinding met het vpn netwerk,

wel als ik mijn telefoon als hotspot gebruik en bij andere thuis ook echter niet bij mij zelf thuis.

ik heb een v10 box .  en onze server maakt gebruik van l2tp-ipsec verbinding.

ook  staat poort 1723 open .

 

onze ict weet niet wat hij nog kan doen zeg maar deze heeft alles al nagelopen .

 

wel heb ik vrijdag( 1e dag vpn)  heel even contact gehad met de vpn  maar sinds zaterdag is dit dus niet meer mogelijk.

 

modem is al gereset en ook al naar fabrieksinstellingen zet maar dit heeft helaas niks opgelost .

ook heb ik de laptop  rechtstreeks aangesloten maar dit werkte helaas ook niet.

 

heeft iemand nog een idee wat ik kan doen ?

 

mvg 

michael van straten 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Beste Michalevs,

Een VPN verbinding zou gewoon moeten werken, maar er is altijd een risico: er zijn bepaalde reeksen van IP adressen toegewezen voor gebruik thuis of binnen het bedrijf. De kans bestaat dat aan beide kanten van de VPN dezelfde adressen gebruikt worden, en dan is er een probleem. De V10 Experia box gebruikt 192.168.2.1 tot 192.168.2.254. Wat gebruikt het bedrijf? Gelukkig is dit op de Experia box gemakkelijk te veranderen met Settings/DHCP.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Ik ga het even na vragen

Wat zou ik anders moeten wijzigen? Anders probeer ik dat namelijk vast

Reputatie 5
Badge +5

Je zou alle 192.168.2.x in bijv. 192.168.30.x kunnen veranderen.  De verbinding met het modem zal dan wegvallen, en terug te vinden zijn op 192.168.30.254 na herstart van (het netwerk van) de PC. Alle verbonden apparatuur, inclusief ITV ontvanger, moet dan herstart worden. Waarschijnlijk niet nodig, maar bekijk van te voren hoe het modem teruggebracht kan worden naar fabrieksinstellingen, wat het actuele wifi password is e.d.

 

Succes !

 

Krijg nette horen dat daar al rekening mee gehouden was en dat het probleem niet kan zijn helaas 

Reputatie 5
Badge +5

Dan is dat vreemd, omdat dezelfde laptop via telefoon en elders wel werkt. Toch wat merkwaardigheden: voor een uitgaande verbinding hoeft geen poort open te staan. Dat is elders en bij gebruik van de telefoon het geval.

Op de Experia box zou poort 1723 open staan. Dat is niet de officiele poort voor L2TP/IPSec, dat is 1701. Tenzij IT een andere poort gebruikt voor de VPN server, dat zou kunnen. Een verkeerde instelling van port forwarding zou er eventueel voor kunnen zorgen dat de terugkerende communicatie verdwaalt. Wat gebeurt als deze regel uit de Experia box gehaald wordt? 

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Beste ,

 

er komt een monteur langs er zit waarschijnlijk iets in de verbinding van WiFi versterkers naar experiabox wat geblokt wordt . Dit is wat ik van een KPN  medewerker te horen kreeg . 
 

een collega heeft namelijk ook KPN  met experiabox 10.a  en daar werkt de vpn wel gewoon.

Dus het zit ergens bij mij in de experiabox versterkers of experiabox 

 

wel bedankt voor u hulp

 

Mvg  

Reputatie 7
Badge +24

U had het bekabeld geprobeerd, en dat werkte ook niet toch? Dus dan kan het toch niet aan de versterkers liggen?

Ik denk niet dat een monteur iets kan doen aan een VPN verbinding die het niet doet.

De vpn werk wel

 

alleen niet via mijn WiFi of experiabox  

werkt wel via elk ander netwerk.of via mobiel hotspot .


Ik heb er geen verstand van helaas.

 

En mijn collega heeft ook KPN en die kan thuis wel inloggen dus dan kan het niet aan de vpn liggen denk ik . 
 

en de medewerker ziet als hij alles uitleest een x  komen waar hij niet bij kan . 
 

ik wacht de monteur af mocht het niet werken kom ik er nog op terug 

 

toch bedankt 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons forum, @michalevs! Balen dat je vanaf jouw KPN netwerk geen gebruik kunt maken van de VPN, terwijl dit op andere netwerken wel gewoon werkt. Ik begrijp dat er een monteur langs komt om hier naar te kijken. Laten we hopen dat deze het probleem kan verhelpen. :smile:

Zoals jullie al aangaven is het probleem helaas niet verholpen . Monteur kon ook niks beteken  idd . Het blok wat ze zagen was een defecte experiawifi versterker.

 

nogmaals contact gehad met it en die geven aan dat alles werkt .  En omdat mijn collega er wel op kan het toch echt bij mij ligt. 
alleen ik kan via mijn WiFi er niet op.

wel via hotspot 4g , en bij de buren  kan ik zo inloggen .

 

ik weet het dus ook op dit moment niet meer.

 

als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag 
 

Mvg 

Reputatie 7
Badge +24

Waarschijnlijk is uw ip geblokkeerd op de VPN server omdat u misschien een paar keer foutief heeft ingelogd de eerste keer dat u het probeerde.

Ik zal is vragen aan de it om dit een keer na te kijken ( zal pas maandag worden 😂😉)  

Hopelijk is dat het en is het makkelijk opgelost 👍🏻 

Reputatie 7
Badge +17

Jammer dat de monteur niet heeft kunnen helpen. Dit valt buiten onze ondersteuning, dus ik ben bang dat ik je hier ook niet bij kan helpen. Ik hoop dat je er met de IT toch nog uit komt. Misschien kan je hen vragen om een keer bij jou thuis langs te komen?

Maandag Gaan ze alles opnieuw instellen van de vpn met nieuwe inlog evt  en na lopen of er een ip blok opzit hopelijk is het dan inderdaad opgelost .  
 

Allemaal bedankt voor de tips 

 

Mvg 

michael

Goedenavond ,

 

ik dacht zal even laten weten dat de vpn werkt ,

router reset en een instelling in de laptop . 
 

Had te maken met de wegvallende WiFi dat ik idd geblokt werd. 
 

helaas is het  wegvallende WiFi probleem nog steeds niet opgelost maar er wordt aan gewerkt .

mvg . 
 

 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor de terugkoppeling! Fijn dat de VPN weer aan de praat is. Hopelijk is er ook snel een oplossing voor de wegvallende verbinding.