Beantwoord

Vragen over Fritz!BOX 4040, aansluiten en gebruik van iTV

  • 24 December 2021
  • 5 reacties
  • 536 keer bekeken

Ik wil zou graag een mijn huidige experiabox V10 willen vervangen. Ik had de Fritzbox 4040 gevonden op internet, maar ik had alleen nog een paar vragen. 1. Is deze snel genoeg voor een 500/500(download-upload) verbinding? 2. Is het veel moeite om kpn-itv in te stellen?(misschien ook een uitleg) 3. Kan ik hierop een mac-tijdslot instellen? 4. Kan ik in de instellingen meer dan 10 vaste ips vastzetten? 5. Kan ik deze direct op de UTP-kabel uit het glasvezel-kasje aansluiten zonder de experiabox?

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 25 December 2021, 07:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

1. Is deze snel genoeg voor een 500/500(download-upload) verbinding? 

Jazeker is die snel genoeg, maar het is niet de snelste op de markt van AVM maar ruim voldoende, LAN 1Gb en wifi 400 op de 2.4 en 866 op de %Ghz band.

2. Is het veel moeite om kpn-itv in te stellen?(misschien ook een uitleg) 

Nee, simpeler kan niet, gewoon in de account informatie het KPN profiel instellen en gaan, telefoon is wat meer werk.

3. Kan ik hierop een mac-tijdslot instellen?

Durf ik niet te zeggen.

4. Kan ik in de instellingen meer dan 10 vaste ips vastzetten?

Dat moet zeker lukken, ik heb er meer vaststaan in de 5490.

5. Kan ik deze direct op de UTP-kabel uit het glasvezel-kasje aansluiten zonder de experiabox?

Jazeker, KPN profiel inladen en gaan, bijna plug and play.

 

 

Reputatie 3
Badge

Bedenk wel dat de fritzbox 4040 alleen een router is en GEEN modem (de functie zit er niet in naar mijn weten).

Zou persoonlijk voor de 7590 of de 7530 optie gaan (eerste is de meest recente).

Instellen ins recht toe recht aan, je selecteer je provider en volg de schermen, het wordt je heel erg makkelijk gemaakt.

Perfect toch @Casper9561 500/500 is glasvezel, heb je de modemfunctie niet nodig en heb je ook geen overbodige zaken aan boord.

Badge +12

Bedenk wel dat de fritzbox 4040 alleen een router is en GEEN modem (de functie zit er niet in naar mijn weten).

Zou persoonlijk voor de 7590 of de 7530 optie gaan (eerste is de meest recente).

Instellen ins recht toe recht aan, je selecteer je provider en volg de schermen, het wordt je heel erg makkelijk gemaakt.

De 7530 is de meest recente maar dat zal het verschil niet maken. In de basis is de 7590 wat sneller qua wifi maar als je repeaters gebruikt is dat ook weer wat minder belangrijk. 

Reputatie 4
Badge +3

Wat Doornekamp33 schreef klopt helemaal. Ik heb kortgeleden de Fritzbox 4040 aangeschaft en de installatie was echt simpel. KPN glasvezel profiel geladen en direct werkende KPN IPTV. Ik heb mijn eigen IP reeks gebruikt en dat werkt prima. Aan de Fritzbox 4040 heb ik vier harddisks gekoppeld met een USB switch en werkt per perfect als NAS server. Ik haal met 500Mbit glasverbinding ongeveer 510Mbit down en bijna 700Mbit up. Ik heb geen vaste lijn van KPN voor het bellen. Al met al een een zeer goede vervanging van de Experia V10a. Ik gebruik de wifi niet omdat ik 3 Ubiquiti AC Lite Accesspoints in gebruik heb. Ik zeg aantrekkelijk geprijsde router als je geen vaste lijn gebruikt.

De Fritzbox 4040 heb ik gekoppeld via een UTP kabel aan het KPN glasvezelkastje.