Vraag

Vrije modemkeuze, hoe sluit ik mijn eigen FRITZ!Box aan?

  • 26 April 2024
  • 11 reacties
  • 164 keer bekeken

KPN geeft aan dat zij vrije modemkeuze bieden, maar uiteraard zonder ondersteuning zelfs voor het modem dat ze zelf als alternatief tegen de afname van een service-abonnement leveren!

Als ik mijn Firtz!Box 7590 HY (zelf eigenaar van) van een paar jaar oud probeer aan te sluiten op mijn net aangelegde glasvezelverbinding krijg ik “De internetaanbieder antwoordt niet op PPPoE-pakketten”

Als ik bij de servicetool kijk voldoe ik aan de voorwaarden voor toepassing van een eigen modem. Wat wel vreemd is dat daar staat dat KPN mij Fritz!box geleverd zou hebben. DAT IS NIET WAAR.

Ik heb bij overstap op glasvezel een KPN box 12b ontvangen.

Gebeld: ondersteuning wordt niet geboden want geen service abonnement (liefst zonder een Fritzbox, want die heb ik al) . Dan wil ik een service abonnement: kan niet want uw bestelling staat nog open. Dat blijft zo tot u een modem hebt aangesloten. Ja maar dat lukt niet. Dat moet u de KPN box maar aansluiten! Kafka zou het bedacht kunnen hebben. 

Is er hier nou sprake van vrije modem keuze wordt je toch gedwongen om de KPN box aan te sluiten en dan een Fritz!box bij KPN te kopen. 

Weet iemand een oplossing? Is mijn 7590 te oud > ik begrijp dar er een AX type is, maar zie daar alleen de WIFI sneller is.

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Is je Fritz!box helemaal up-to-date ?
Heb je hem al eens gereset naar fabrieksinstellingen ?
Hoe heb je hem aangesloten ?

Ja, auto update staat aan firmware 7.57 draait

Nee niet gerest 

Van Nokia NTU naar WAN met cat 6 UTP

Reputatie 7

Heb je de KPN wizard gedraaid op de FRITZ!Box?

Uiteraard. Dat leidt tot de foutmelding!

Reputatie 7

Als jij de V12 even aansluit, krijg je dan wel verbinding?

Reputatie 7
Badge +12

Persoonlijk zou ik gewoon even die box12 aansluiten, dan weet je direct of het aan de verbinding of aan het modem ligt. Als de box12 wel werkt wordt ook de order afgerond en daarna kan je wel extra service krijgen telefonisch. Verder zou de 7590 gewoon moeten werken als je de juiste wizard doorloopt. Of die nu van uzelf of van kpn is maakt qua verbinding niet uit.

Dank voor de bevestiging dat mijn 7590 gewoon zou moeten werken. Ik ga de box 12 even aansluiten. 

 

Reputatie 7
Badge +9

@johank51 Misschien een heel banale vraag: Is glasvezel al geactiveerd bij jou? Brandt het lampje connection van het glasvezelkastje? Als je nog steeds internet krijg via DSL, kan glasvezel niet actief zijn. Heb je een email/sms gekregen dat glasvezel geactiveerd is?

Reputatie 7
Badge +10

Dank voor de bevestiging dat mijn 7590 gewoon zou moeten werken. Ik ga de box 12 even aansluiten. 

 

Als na het aansluiten van de box 12 de verbinding werkt kan je opnieuw de fritzbox aansluiten en de wizard opnieuw draaien indien nodig. Waarschijnlijk is voor een eerste contact de box 12 nodig

Reputatie 7
Badge +13

@johank51 Ik kwam je topic tegen en was even nieuwsgierig of het nog gelukt is met de FritzBox.

Reputatie 7
Badge +9

 Waarschijnlijk is voor een eerste contact de box 12 nodig

Nee, er is hier in huis nog nooit een experiabox aanwezig geweest. Meteen vanaf dag 1 met de 7590 verbonden.

Reageer