Beantwoord

Waarom zijn de KPN tv-ontvangers zichtbaar in mijn netwerk?

  • 1 May 2022
  • 5 reacties
  • 174 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Kan iemand mij uitleggen wat de functie/reden is dat ik de settopboxen 2x zie in mijn netwerk zie?

 

 

 

icon

Beste antwoord door NHendriks 1 May 2022, 14:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 2
Badge

De Kop moet zijn : "Waarom zijn de KPN tv-Boxen 2x zichtbaar in mijn netwerk"  !
Waarom is die aangepast ?

 

Reputatie 7
Badge +11

Total Commander is zo te zien een file manager die zijn gegevens uit Windows ophaalt. Ik heb geen KPN TV in huis maar ik zie wel mijn NAS dubbel en mijn smart tv zelfs drie keer:

 

Mogelijk zijn er verschillende protocollen mogelijk en ziet deze applicatie deze meerdere keren, wat ik in deze applicatie zie komt ook overeen met wat Windows mij laat zien:

 

De TV-ontvangers krijgen maar één IP-adres van de DHCP-server in het modem en zijn derhalve dan ook maar één maal aanwezig in het netwerk. Ik denk eerder dat dit een fout is in het filesharing protocol van Windows.

Reputatie 2
Badge

Zou zo maar kunnen van die protocollen.

 Thx voor de reactie .

 

Reputatie 7
Badge +10

Kijk beter bij status gegevens in de router welke apparaten je daar vindt.
Ik vermoed echt maar 1 keer.    (In ieder wel bij mij in mijn eigen router).

Reputatie 5
Badge +5

Zowel TV ontvanger als V10 modem adverteren zichzelf op het netwerk via ssdp/upnp. Ze hebben echt maar 1 IP adres, maar sturen informatie rond over aangeboden services en hoe die te bereiken.  De ontvanger is ¨tvdevice¨, de V10 "InternetGatewayDevice¨  Windows pakt dit op en toont dit als verschillende services.  Wat je er mee moet, ik heb geen idee.