Vraag

Wachtwoord V9

  • 15 March 2020
  • 10 reacties
  • 127 keer bekeken

Reputatie 1

Vanochtend viel internet plotseling uit. Telefonisch support gevraagd en gelukkig snel geholpen. Bleek achteraf dat de aardlekschakelaar was uitgevallen en daardoor het glasvezelmodem was uitgevallen. De experia box zat op een andere groep en die bleef dus steeds hangen op bij het opstarten. Gelukkig probleem opgelost, maar in die procedure is het modem wel naar fabrieksinstellingen teruggezet (reset) Dit betekent dat gebruikersnaam en wachtwoord weer de oorspronkelijke status hebben.

Nu heef de monteur van KPN enige tijd geleden bij de installatie van de glasvezel ook een Experia Wifi geïnstalleerd. Na het resetten van de V9 en het opstarten werkt dat ook weer prima, maar ik wil graag mijn gebruikersnaam en wachtwoord weer terugbrengen naar mijn eigen gegevens. De vraag is hoe dat moet, want nu kan ik niet bij deze instellingen op de V9.

Volgens mij is de procedure:

1 Eerst Experia Wifi uitzetten

2 WPS activeren op de V9

3 Daarna inloggen op tipadres de gebruikersnaam en wachtwoord wijzigen

4 Daarna Experia Wifi weer aanzetten. Die zoekt dan de V9 op en zet de WPS van de V9 weer uit.

Als het dan goed is is alles weer geïnstalleerd. Klopt dit allemaal of zie ik iets over het hoofd ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Gewoon inloggen op http://192.168.2.150 Eventueel vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop.

 

 

Reputatie 1

Maar dat is dus de Experia Wifi. En daar zie ik nog steeds mijn oude gebruikersnaam en wachtwoord. Maar in de V9 zelf zijn de standaard fabriekisntellingen hersteld. En die wil ik wijzigen.

Zie prin1 inloggen Experia Wifi en print2 gebruikers naam V9.

 

Hallo @ruuddebree , als je in het modem je gegevens wilt aanpassen log je in met 192.168.2.254

 

Reputatie 1

Ik kan zonder problemen inloggen op het modern maar omdat Experia WiFi is geïnstalleerd kan ik de gebruikersnaam en wachtwoord wpa niet meer veranderen. Die zijn geblokkeerd door het gebruik van de experia wifi.

Hallo @ruuddebree , dan koppel je de EW even los.

 

Reputatie 1

Dat was ook mijn idee. Eerst los koppelen en dan in de V9 het wachtwoord aanpassen. Moet dan wel eens WPS activeren. En daarna de EW weer aanzetten. Is dit de procedure ?

Hallo @ruuddebree , ik weet niet waar je wps voor nodig hebt.

EW loskoppelen van modem, in modemaanpassingen en opslaan, dsn EW weer aankoppelen en daar eventueel aanpassingen doen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Als het WiFi van de v9 uitgeschakeld staat, wat maakt het dan nog uit wat voor wifi naam daar ingesteld staat? Helemaal niets lijkt mij. Gewoon inloggen op de Experia WiFi en het daar instellen.

En WPS heb je sowieso nooit nodig voor de Experia WiFi. 

Hoi @ruuddebree . De experia wifi's nemen de gegevens van de v9 automatisch over en zetten de wifi van de v9 uit. Als je daarna wifi gegevens wilt aanpassen kan dat via 192.168.2.150

Is het gelukt met de tips van de andere gebruikers?

Reputatie 1

Ja, ik kan prima inloggen in de Experia Wifi en daar mijn wachtwoord wijzigen. Het enige wat mij wel opvalt is dan dat in de V9 zelf dit niet wordt overgenomen. Verder werkt alles nu prima.