Beantwoord

WAN IP Ares offline

  • 19 April 2020
  • 4 reacties
  • 76 keer bekeken

Afgelopen donderdag 16 april twee wifi versterkers van KPN ontvangen en aangesloten. Vrijdag 17 april had ik geen wifi verbinding meer op mijn Macbook, alle andere apparaten wel nog steeds. Vandaag, 19 april contact gehad met KPN om dit op te lossen. De uiteindelijke oplossing was het wifi wachtwoord te wijzigen waardoor ik weer wifi verbinding had op mijn Macbook. Echter als gevolg hiervan geeft mijn camerasysteem aan dat mijn WAN IP adres offline is. Ik heb twee camera’s direct aangesloten op een recorder. De camera’s zijn dus niet rechtstreeks met het internet verbonden, de recorder wel. De recorder geeft aan dat deze verbonden is met het internet, waarvan ook het ip adres als online wordt aangegeven in mijn router.  De recorder geeft daarbij aan dat de net status dat het WAN IP adres offline is. Om deze reden kan ik de beelden niet via mijn telefoon bekijken.

 

Ik heb gekeken of het WAN IP adres veranderd is, echter is deze gewoon hetzelfde gebleven. Daarnaast heb ik het wifi wachtwoord verandert naar het oude wachtwoord wat geen effect had. 

 

Mijn vraag is: Wat kan ik doen om het WAN IP adres weer online te krijgen? 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door AyrtonWouters 19 April 2020, 18:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Jouw WAN IP adres kan niet "offline zijn" als je wel een Internet verbinding heb.

Staat je port-forwarding nasr die camera nog wel goed?

Ik heb even de tekst wat aangepast, mijn camera’s zijn niet verbonden met het internet, de recorder wel. 

Volgens mij staat de port-forwarding IPV 4 niet meer goed, het ip adres van de recorder staat hier niet eens meer tussen. Als ik deze probeer toe te voegen wordt mij een Appnaam gevraagd, ik weet niet welke ik hierbij moet selecteren.

Ik heb het probleem opgelost, de recorder stond niet meer tussen port forwarding.Â