Beantwoord

Wat doen al deze instellingen op mijn Cisco switch?

  • 7 September 2022
  • 3 reacties
  • 199 keer bekeken

Hallo, is er iemand die zinnige zaken kan zeggen over de beste instellingen voor onderstaande parameters in een Cisco switch. Het is voor mij echt abacadabra…..wel wetende dat het nodige is voor IPTV. Ik heb overigens de standaard laatste KPN box op glasvezel.

Multicast Properties

MAC Group Address

IP Multicast Group Address

IPv4 Multicast Configuration

IGMP Snooping

IGMP VLAN Settings

IPv6 Multicast Configuration

MLD Snooping

MLD VLAN Settings

IGMP/MLD Snooping IP Multicast Group

Multicast Router Port

Forward All

Unregistered Multicast

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 13 September 2022, 09:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Meen je serieus dat gebruikers uitvoerig tijd willen nemen al die onderwerpen te behandelen?
Waarbij je telkens verwijst naar een voor ons onbekende handleiding / info die op je eigen PC staat?

Het aantal benoemde onderwerpen  --13 stuks--  is wellicht niet toevallig een voorbode  😮  😉

Als je een switch achter de KPN box plaatst, is inschakeling van “IGMP Snooping” en “IGMP fast leave”
(als die laatste instelling voorkomt in de switch) wellicht voldoende. Anders alleen “IGMP Snooping”.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @robbedoes14, ik heb hier helaas ook niet echt genoeg verstand van om iets zinnigers over te zeggen dan dat IGMP snooping aan moet staan.

Misschien heb je iets aan deze topics?
 

 

Dank allen, was het maar zo dat het gewoon een kwestie van aanzetten is. Helaas, er komen gelijk een 10-tal andere opties erachteraan waarbij ik me afvraag waarvoor ze allemaal dienen. Als voorbeeld wat plaatjes bijgevoegd: