Beantwoord

Webshop niet bereikbaar via eigen Wifi-netwerk?

  • 20 March 2023
  • 43 reacties
  • 493 keer bekeken

Wellicht een voor jullie bekende vraag!  

 

Heb zelf een webshop: organicpeople.nl 

De website is over bereikbaar, behalve op mijn eigen wifi thuis. 

 

Heb al met KPN gebeld, zij geven aan dat de DNS-verbinding is geblokkeerd. Vreemd, want dit was van de een op andere dag. 

 

Hebben jullie enig idee hoe dit op te lossen? 

 

Hoor het graag! :D

 

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 21 March 2023, 19:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

@AriënC beide url’s zijn niet bereikbaar.

 

Alles is overhandigd. 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@Organic People 

Hm.. 'het duurt te lang voordat ..... reageert'.

Dit is duidelijk een time-out op de server. En de traceroute last zien dat de server bereikbaar is.

Dus de bal ligt bij je hosting, cloud 86.

Wat heb je precies gemaild?

@AriënC 

 


de server reageert niet bij beide. Alleen cloud86 kan het blijkbaar niet oplossen.

 

wat zou nog meer kunnen? 

 

Reputatie 7
Badge +8

@Organic People 

Wat heb je ze dan gemailed? En wat zeiden ze over je bevindingen?

Wat was hun reactie? 

 

Onderstaande krijg ik terug.

 


 

conclusie, zij geven aan dat de server prima werkt. En dat het niet wordt geblokkeerd vanuit hen.

 

Reputatie 7
Badge +8

@Organic People

En heb je ze al geconfronteerd met de traceroute naar hun IP en je domeinnaam die netjes aankomt?

En wat was jouw vraag precies in de mail?

En wat neem je bij hun af? Shared hosting? Of heb je een eigen (VPS) server?

 

Reputatie 7
Badge +24

Het lijkt toch wel gewoon op een ip ban hoor...

Reputatie 7
Badge +24

@AriënC

 


de server reageert niet bij beide. Alleen cloud86 kan het blijkbaar niet oplossen.

 

wat zou nog meer kunnen? 

 

Even voor de duidelijkheid... dit is een schermafdruk van u smartfoon. Op de pc/laptop krijgt u hetzelfde te zien? Is dat een Windows pc/laptop?

@AriënC 

 

ja op elk apparaat krijg ik deze melding, macbook andere telefoon etc.

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Vraag van mij:

En heb je ze al geconfronteerd met de traceroute naar hun IP en je domeinnaam die netjes aankomt?

En wat was jouw vraag precies in de mail?

 

En wat neem je bij hun af? Shared hosting? Of heb je een eigen (VPS) server?

Antwoord Organic People:

ja op elk apparaat krijg ik deze melding, macbook andere telefoon etc.


Graag even wat meer aandacht aan je reactie a.u.b. 

Reputatie 7
Badge +24

@AriënC

 

ja op elk apparaat krijg ik deze melding, macbook andere telefoon etc.

 

 

Maar.... allemaal appel producten? 🤔

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb wel een soort gelijke situatie gezien op Android:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1925404

Maar dat kwam door een CNAME die gelijk was aan een A-record. Maar dan zou het enkel op domeiniveau niet werken, en niet op IP.

Ik houd het nog steeds op een IP-ban bij Cloud86. Een traceroute laat zien dat de server bereikt wordt, en als de webserver dan niet reageert en time-out op dat IP. Dan moet de oorzaak op die server zitten.

Reputatie 7
Badge +8

@Organic People Is het inmiddels opgelost? 

Reputatie 7
Badge +8

@Organic People Is er nog een goede afloop te melden, hopelijk?

Reputatie 7
Badge +8

Jammer dat @Organic People niks meer van zich laat horen. 

@AriënC excuses. Het is opgelost. Zonder nou echt te weten waar het probleem lag. Ineens deed die het weer! 
 

bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +24

@AriënC excuses. Het is opgelost. Zonder nou echt te weten waar het probleem lag. Ineens deed die het weer! 
 

bedankt voor de hulp!

De wondere wereld van techniek. 😊 Fijn om te lezen dat het weer werkt. 

Reputatie 7
Badge +8

Fijn dat het weer werkt! :)