Vraag

Website upload verbinding mislukt

  • 2 March 2021
  • 8 reacties
  • 70 keer bekeken

Bij uploaden van mijn lokale Microsoft Expression Web site via mijn draadloos KPN internet abonnement naar mijn Fatcow web sites krijg ik regelmatig geen uploadverbinding en de melding “could not parse server response to PASV command”. Ga ik via een ander netwerk uploaden dan werkt het wel. Ga ik dan terug naar mijn KPN draadloze verbinding dan werkt het een paar keer. Daarna blokkeert het opnieuw en krijg ik weer “could not parse server response to PASV command. Dit is dus een KPN probleem Wat kan ik hier aan doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

FileZilla heeft hetzelfde probleem via KPN draadloos. Ik gok in de richting van een niet bedoeld bijeffect van een KPN securityscrypt
Reputatie 7
Badge +30

Ha @Bert Hamminga, welkom! Ik heb verder geen vragen hierover langs zien komen recent, dus ik ga er in eerste instantie niet vanuit dat er echt iets aan de hand is bij ons. Wellicht is er een andere klant die dit topic leest en je er verder bij kan helpen! Kan je iets meer verduidelijken hoe je netwerk aangesloten is en wat je allemaal aangesloten hebt? Dan kan de community met je meedenken :-).

OS: W10. Wifi van Android Mobile, meldt “connected secured”. Internet: KPN mobile Hussel onbeperkt data en onbeperkt bellen/sms. FTP Upload-naar-server verbindt niet (FileZilla, MEW) MEW prompt: could not parse server response to PASV command. Reset door naar internet via ander netwerk te verbinden een één keer te verbinden (werkt ALTIJD). Gaat dan soms via weer een tijdje god met KPN mobile Hussel. NB Geen enkel ander probleem. Ook upload verbinding via browser>Control Panel van Host verbindt WEL. Meer vragen? Post hieronder.

Ik ben iets verder. Probleem iets toegespitst, maar het blijft me een raadsel. Update van probleemstelling: http://asb4.com/upload-issue/upload_issue.html

Ik dacht al ik ga niks meer horen. Ik heb de Dreamweaver probeerversie getest voor dit issue en die heeft geen kuren. Er is in die zin iets mis met KPN mobile dat het uit de bocht vliegt met verkeer van het passive FTP script van Microsoft Expression Web. MicroSoft dacht al eind 2012 meer te gaan verdienen door van deze top-editor uit het pakket te gooien en zijn klanten te te pressen (W8) apps te leren maken. https://mor10.com/microsoft-abandons-expression-web-and-front-end-web-development/ - dus als dat alles is hoeft KPN zich er natuurlijk weinig van aan te trekken. Tevens lijkt het er op dat als wel verbinding ontstaat met mijn web host bij uploaden met MEW passive FTP files en folders verkeerd terecht komen. In de komende jaren gaan veel protocollen op de schop en zal MEW wel snel ergere problemen krijgen, en niet alleen met KPN mobile, dus met spijt in het hart ga ik prijzig Dreamweaveren, dan kun je meestal (bijna) hetzelfde en vaak zelfs méér, met andere knoppen, andere woorden, andere schermplekken, dus hartstikke modern.

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben toch nog wel even benieuwd of je dit nu ervaart met mobiel internet, dus echt via de simkaart, of via wifi, @Bert Hamminga? Als je dit met mobiel internet ervaart, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer en postcode + huisnummer? 

Dit probleem was met mijn mobiel internet. Met WiFi kon je juist weer resetten.  Ik ben geheel tevreden over op Dreamweaver

Reputatie 7
Badge +30

Akkoord! Bedankt dat je het nog even liet weten:ok_hand_tone2: .