Beantwoord

Wegvallend langzaam wifi op V10a. Ook na verhoging snelheid

  • 30 January 2021
  • 8 reacties
  • 64 keer bekeken

Goedendag, wij hebben onlangs de internet snelheid verhoogt. Nu is de snelheid bedraad goed maar de wifi is een drama. Het gaat op en neer tot bijna geen signaal. We hebben alles geprobeerd en zouden graag een nieuwer modem willen aanvragen maar nergens bij KPN kun je dat regelen, iemand suggesties. Wij hebben een Experiabox V10A.

Mvg, Michiel

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 15 February 2021, 20:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Over welke snelheid Heb je het dan?

Reputatie 7
Badge +20

@Koots5 welkom op het forum! Ik ben net als Joep wel benieuwd wat voor snelheden je haalt op je Wifi. Kun je dat toelichten? Gebruik je ook wifiversterkers? Heb je de wifimanager al eens volledig doorlopen? Waar komt die op uit?

Goedemiddag, nou wij hebben nu 200/20 en dat klopt ook als ik dit bedraad test, alleen het wifi signaal gaat op en neer van rond de honderd  naar 1,7 of zelf helemaal geen signaal. Dit is vrij vervelend. Alles al geprobeerd en die koekebakkers op de helpdesk wisten het ook niet meer......denk persoonlijk dat de wifi antenne ia overleden 

Reputatie 7
Badge +20

@Koots5 welkom op het forum! Ik ben net als Joep wel benieuwd wat voor snelheden je haalt op je Wifi. Kun je dat toelichten? Gebruik je ook wifiversterkers? Heb je de wifimanager al eens volledig doorlopen? Waar komt die op uit?

Hoi @Koots5, kun je bovenstaande stappenplan eens volledig doorlopen? Als je hiermee nog steeds érgens in huis onder de 20Mbit/s blijft biedt deze je ook de wifiversterkers aan! 

Zoals ik al schreef alles geprobeerd ook de wifi manager diverse keren. Wij hebben nooit wifi versterkers nodig gehad en dat zou nu nodig zijn dan? Vreemd? 

 

Reputatie 7
Badge +20

Helaas is het tegenwoordig helaas wat ingewikkelder dan vroeger om goed wifi in je hele huis te hebben. Elke huis heeft tegenwoordig wifi en iedereen gebruikt steeds meer en sterkere wifi apparatuur. We vragen hier ook steeds meer van met het streamen van video,muziek en steeds grotere bestanden. Hierdoor is alleen een wifi modem vaak niet meer toereikend. Daarom hebben we de wifimanager en wifiversterkers in het leven geroepen.

Hey koots, ik heb hetzelfde probleem als ik aan het game ben is mijn Ping (ms) niet stabiel of hetzelfde en schiet omhoog gaat weer omlaag en heb daar hiervoor nooit last van gehad. Heb jij al een oplossing hiervoor ?

Reputatie 7
Badge +11

Hey koots, ik heb hetzelfde probleem als ik aan het game ben is mijn Ping (ms) niet stabiel of hetzelfde en schiet omhoog gaat weer omlaag en heb daar hiervoor nooit last van gehad. Heb jij al een oplossing hiervoor ?

Hier is niet één pasklaar antwoord voor ben ik bang. Wifi kan door enorm veel factoren gestoord worden, van andere netwerken met overlappende kanalen tot bijvoorbeeld smart-home devices die een eigen netwerk creëren (denk aan Philips Hue bijvoorbeeld). Iedere situatie is anders en iedere ‘storing’ dient op een andere manier opgelost te worden. Ik denk dat het 't makkelijkste is als je zelf een nieuw topic start om te voorkomen dat er zaken door elkaar lopen. Bandbreedte is namelijk niet hetzelfde als latency (ping).