Ik heb een all-in-one pakket van KPN, met Experiabox V10, range extenders van KPN, en 2 KPN mediaboxen tbv iTV op twee televisies. Binnen het netwerk 2 PC's bekabeld aangesloten en diverse mobiles en iPads. Verder nog een Sonos netwerk. Op zich niet heel bijzonder lijkt me. Eigenlijk zolang ik al gebruik maak van dit netwerk en KPN all-in-one heb ik het probleem dat regelmatig de Internet connectiviteit wegvalt! Diverse testen tonen dan aan dat Internet naar de Experiabox prima is (en blijft), dat het probleem ná de Experiabox optreedt, binnen het eigen netwerk. Het Wifi signaal blijft bestaan, alleen levert het geen verbinding met Internet. De bekabelde PC's geven aan 'no Internet'. Na verloop van tijd, vaak binnen een paar minuten, komt verbinding vanzelf weer tot stand. Een reset van de Experiabox werkt soms ook, vaak sneller, maar voorkomt niet dat het probleem zich zomaar een paar minuten later weer voordoet.
Soms is het meerdere keren per dag, soms dagenlang niet.
Ik heb er eigenlijk een beetje mee leren leven maar ben er ondertussen wel klaar mee.
Het bedraad netwerk in-house is professioneel aangelegd, eerdere range extenders van Cisco speciaal vervangen door versies van KPN (op advies); maakt niets uit. Experiabox ook al eens laten vervangen. KPN monteurs aan huis gehad. Probleem is niet reproduceerbaar, er lijkt geen logica of verband te zijn met iets wat aan of uit gaat. Wat zou de veroorzaker kunnen zijn?? Iemand enig idee? Ik sta op het punt om het hele zwikkie er uit te doen en gewoon terug te gaan naar apart Internet, apart TV, met 3rd party equipment.