Beantwoord

Wegvallende verbinding met Experia Wifi,3COM werkt wel goed, hoe nu verder?

  • 28 October 2020
  • 3 reacties
  • 71 keer bekeken

Wie heeft er nog een advies, zowel KPN servicedesk als ik weet het niet meer.

Situatie: Experiabox v10, 3 verdiepingen met een switch en daarop een experia wifi box. Roaming en kwaliteit over de drie verdiepingen werkte voor het eerst perfect.

Dit alles ongeveer een half jaartje geleden geïnstalleerd door KPN en ik was superblij.

NU na, ik schat, de upgrade op de experia wifi kastjes een maand of iets langer geleden heb ik last van wegvallende wifi verbindingen op mijn beveiligings camera's (2 merken), Toon thermostaat maar ook op een iPhone 7+, tevens hakkelende verbinding op 2 verschillende iPad's.

Uiteraard alles gecontroleerd en gereset, wifi manager van KPN gedraaid, advies voor reset laten uitvoeren door KPN waarbij ook alle gegevens in het modem verloren zijn gegaan inclusief het admin paswoord. Niets hielp

Apparatuur via een 3com wifi punt laten lopen werkt perfect maar met drie verdiepingen een probleem wat bereikbaarheid betreft.

Uiteindelijk Servicedesk van KPN gebeld, men zegt dat alles perfect in orde is en kan niets meer doen dan te adviseren om nieuwe superwifi te kopen voor 200,- !!!!! of dit dan wel werkt?????

Ook het probleem voorleggen op het forum zou een mogelijkheid zijn of een service abbo afsluiten bij KPN zou ook wel kunnen…..

maw ZOEK HET MAAR UIT… als oudgediende van KPN waarbij altijd klantgerichtheid en kwaliteit voorop stond is dit wel een heel erg grote desillusie.

Volgens mij is dit een bekend probleem echter de oplossing heb ik nog niet gezien, kan iemand hiermee helpen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 3 November 2020, 14:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Echt geen KPN medewerker die hulp kan bieden?

Tijd om over te stappen naar de concurrent!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Freek58, welkom op het forum!

SuperWiFipunten kan ook ik je helaas niet gratis aanbieden.

In eigenlijk alle situaties zou je met de online wifimanager en de Experia Wifi's die je hebt in je hele huis wifi moeten kunnen krijgen. Als je verbinding dan nog steeds weg blijft vallen (en de lijn vanaf ons naar je experiabox stabiel is) moet er iets in je omgeving zijn die stoort met het wifi óf iets op je netwerk dit veroorzaakt. In het laatste geval zit de oorzaak vaak in extra netwerkapparatuur of Sonos apparaten die voor de verbrekingen zorgt, soms is het een kwestie van instellingen om dit op te lossen.
Ik kijk graag even met je mee of we iets kunnen vinden, Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Kun je ook toelichten hoe je je netwerk hebt ingericht?


Met je eigen 3COM wifiversterker kan ik je helaas ook niet zo goed helpen omdat ik niet precies weet hoe deze werkt, de eerder genoemde wifimanager houdt daar ook geen rekening mee. Deze werkt niet goed naast KPN WiFiversterkers.
 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!