Vraag

Wel vol wifi signaal maar geen data komt binnen.

  • 17 December 2020
  • 33 reacties
  • 700 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

“Als dat ook zo sterk uiteenloopt, is ofwel de Experia Box niet goed.
Of het netwerk / aansluiting vóór de router (NT-kastje), of zelfs nog verdere weg “buitenshuis”.
Dat hadden die 5 monteurs eerder echter dan al lang hebben moeten opmerken en corrigeren.”

 

---

De experiabox is inmiddels de 3e. 

En dat de aansluiting misschien niet goed is hebben we aangegeven, volgens de monteurs ligt het daar niet.

 

Reputatie 7
Badge +10

Met 3 routers zou het toch onderhand duidelijk moeten zijn, dat het dan “ervoor” ergens verkeerd zit.
Ofwel klunzen van monteurs.

Je zou KPN in gebreke kunnen stellen, en een vergoeding van kosten. Dit slaat nergens op.

“Je zou KPN in gebreke kunnen stellen, en een vergoeding van kosten. Dit slaat nergens op.

 

 

Ik ben er ook klaar mee, ga over naar Ziggo. 

Nu weer thuiswerken met een kabel.

Blijkbaar kan het niet via kpn. heel vervelend.

Misschien dat Ziggo(zoals ik KPN monteur 2,3,4 en 5 heb verteld) mij als geheel nieuwe aansluiting behandeld en alles van scrap af installeert en test. 

Met de WIFI garantie door het hele huis.

Bedankt voor je hulp een feedback tot zover.

Groetjes Caren

Reputatie 7
Badge +10

“Je zou KPN in gebreke kunnen stellen, en een vergoeding van kosten. Dit slaat nergens op.

En waarom slaat het nergens op?
KPN levert je een dienst / service die niet fatsoenlijk werkt. Ze kunnen het kennelijk ook niet eens oplossen als er al 5 monteurs aan te pas zijn gekomen, en nog steeds geen oplossing.

Dan is het helemaal niet zo gek dat je voor die manco's het grootste deel van je abonnementskosten vergoed te krijgen over alle maanden dat dit al speelt.

Of blijf je ook gewoon je volle huur betalen voor een woning, en dien je geen claim in als bijvoorbeeld het dak van je woning lekt, en de woningbouw lost het probleem niet op?

Of een auto die je hebt gekocht, die allerlei gebreken vertoont?

Afgezien van de keus om eventueel naar een andere provider over te stappen.

Net de klantenservice van KPN gebeld om over te stappen en tot mijn stomme verbazing mag ik de superwifi 14 dagen testen of dat de oplossing is voor dit probleem. ( had ik al aan de monteur gevraagd of hij dat kon proberen maar dat was onmogelijk)

Het is niet dat ik over wil stappen.. maar ik wil gewoon goede wifi in mijn hele huis.

Dus ga ik dat nu proberen. (blijft dat de verbinding niet echt stabiel is. maar dat gaan we dan weer bij de klantenservice neerleggen)

Reputatie 7
Badge +10

Je kunt de beste SuperWiFi's aansluiten zoveel je wilt.  Als je echter ook bekabeld al geen goede verbindingen kunt opzetten -nota bene als basis een glasvezel internetaansluiting- heeft dat weinig zin.

Het probleem speelt op een ander niveau van je internetconnectie.
Alles is zo sterk als de zwakste schakel.

Je kunt de beste SuperWiFi's aansluiten zoveel je wilt.  Als je echter ook bekabeld al geen goede verbindingen kunt opzetten -als basis een glasvezel internetaansluiting- heeft dat weinig zin.

Het probleem speelt op een ander niveau van je internetconnectie.
Alles is zo sterk als de zwakste schakel.

Dat is ook zo.

Maar mijn fantasie is wel op en weet nu niet meer waar het probleem te zoeken.

Omdat ik KPN alsnog de kans wil geven probeer ik dit nu 14 dagen.

Mocht het nog geen soelaas bieden kan ik per direct zonder opzegtermijn en kosten over naar de concurrentie. 

Reputatie 7
Badge +10

Ik snap je frustratie. (Je hebt al erg veel geduld getoond met KPN).
Succes in ieder geval.