Beantwoord

Wel wifi geen internet op 2 laptops

  • 10 January 2023
  • 1 reactie
  • 80 keer bekeken

Ik heb met al mijn devices WiFi / internet echter twee zakelijke laptops maken geen verbinding vlakbij de router. Daarnaast valt internet op deze devices heel vaak weg op plekken waar wel verbinding is. 

icon

Beste antwoord door GeSp 10 January 2023, 23:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @BDL5513 

 

Heb je een Box 12 router?

Zo ja dan hier 2 mogelijke oplossingen voor dit probleem:

1)

Het probleem kan liggen aan de bandbreedte instelling van de Box 12 voor 5GHz, bepaalde netwerkkaarten werken na de update van de Box 12 alleen goed als je die op ‘80MHz’ zet (zie afbeelding onderaan, paars omcirkelde instelling).

Om dit aan te passen, ga naar de WiFi-instellingen in de Box 12 en controleer of de 5Ghz staat ingesteld op ‘80Mhz’.

 

Dit doe je door in te loggen op de Box 12 via http://mijnmodem.kpn 

Soms werkt inloggen via die link niet maar wel met deze link https://192.168.2.254/2.0/gui/#/ of dezelfde link zonder https http://192.168.2.254/2.0/gui/#/
Of via een andere browser dan Chrome zoals Firefox, Edge of Safari.

 

Als je nog geen eigen wachtwoord had ingesteld dan inloggen met het wachtwoord dat op de achterkant van het modem staat (tip: scan de QR-code, er worden soms onmogelijke leestekens gebruikt).

Na inloggen ga je naar de WiFi-instellingen, daar kan je bij de 5Ghz de Bandwidth aanpassen.

De 2.4Ghz kan op 20Mhz blijven staan maar die bij de 5Ghz indien nodig aanpassen naar 80Mhz.

In sommige gevallen (meestal als je voor de 1ste keer inlogt in de Box 12) moet je eerst de standaard beveiligingsgegevens (naam en wachtwoord) van de WiFi wijzigen, je kan er dan bij beide een ‘1’ achter zetten en alles aanpassen, vervolgens verbind je met dat nieuwe netwerk en haal je de ‘1’ weer weg.

Als je dit via een netwerkkabel doet dan hoef je niet eerst opnieuw te verbinden maar kan de naam gelijk weer aanpassen.

 

2)

Je kan proberen of het helpt om in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz) te zetten, daarmee staat de Box 12 op WiFi 5 i.p.v. WiFi 6, hopelijk kunnen jouw laptops daarna weer probleemloos verbinden met je WiFi netwerk.