Beantwoord

Welk merk tv kan verbonden worden met wifi?

  • 20 November 2021
  • 9 reacties
  • 210 keer bekeken

Hallo, ik heb alles in 1 standaard van kpn mijn vraag is met welke tv (merk) kan ik draadloos (wifi) gebruiken. groetjes bas

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 November 2021, 22:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @BasStuivenberg zo goed als iedere moderne smart tv kan zowel draadloos als bekabeld met internet verbonden worden, dat heeft niets met KPN te maken.

 

 

 

 

Ik heb toch op internet gelezen dat alleen samsung en lg verbinding konden maken met de kpn app of klopt dat niet meer

U wilt de applicatie van KPN om tv te kijken via de smart tv downloaden.

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Weet je niet precies uit welk jaar jouw Smart TV van LG of Samsung komt? Zoek dan naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. Kun je de app niet vinden? Dan heb je een oudere tv, óf heb je misschien een buitenlandse televisie. Controleer in dat geval of je toegang hebt tot de Nederlandse app store.

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS, zoals op verschillende televisies van Sony en Philips, of op een mediaspeler zoals de Nvidia Shield. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

Bedankt voor de uitleg hier kan ik verder mee

Geen probleem! Als u een model op het oog heeft, kunt u hier altijd checken bij klanten of medewerkers of het toestel geschikt is.

Misschien is het wat om een Nvidia shield tv pro te nemen 

Dat werkt wat sneller 

Als je geen los kastje wil ga voor de sony bravia tv 

Philips werkt het Android gedeelte wat traag 

Tip

Kies voor een nieuwe tv dan ook altijd voor de 100hz beeld verversing

 

Ik heb toch op internet gelezen dat alleen samsung en lg verbinding konden maken met de kpn app of klopt dat niet meer

Hall9 @BasStuivenberg , dat was je  vraag niet, ik ben het woord app niet in je vraag tegen gekomen.

Graag een wat duidelijker vraagstelling voor een goed antwoord.

Misschien is het wat om een Nvidia shield tv pro te nemen 

Dat werkt wat sneller 

Als je geen los kastje wil ga voor de sony bravia tv 

Philips werkt het Android gedeelte wat traag 

Tip

Kies voor een nieuwe tv dan ook altijd voor de 100hz beeld verversing

Als je de TV enkel voor ‘TV’ gebruikt zit je voorlopig gewoon opgescheept met 720p50 of 1080i50 of 1080p50 bronmateriaal. Voor een aangesloten gaming console ligt het natuurlijk anders.

Maar er is een hoop volksverlakkerij, zie b.v.

https://www.youtube.com/watch?v=lkdgCgY3MjU

video content is:

Stream #0:0(eng): Video: vp9 (Profile 0), yuv420p(tv, bt709/unknown/unknown), 1920x1080, SAR 1:1 DAR 16:9, 60 fps, 60 tbr, 1k tbn, 1k tbc

60fps, kijk ik op mijn computer die is ingesteld op 1080p60. Dus niks 100Hz, dat schokkende onderste gedeelte is kunstmatig op 24fps (of minder) ofzo gemaakt. Principe/boodschap is wel duidelijk, maar alle getallen zijn dus nep. Men toont niet aan dat je 100Hz moet hebben, maar 50fps of 60fps bronmateriaal. Wat voor een TV gewoon zo is min of meer voor PAL/NTSC interlaced wat is opgekrikt.

PAL en NTSC waren analoge normen. Ze hadden een andere manier van waving van de kleur in een in de basis zwart/wit beeld. Ook hadden ze geen gelijke beeldlijnen. De verversingsfrequentie was gebaseerd op de netfrequentie van het stopcontact.

Uitzendingen in PAL (en ontvangst) is verleden tijd. Alleen uit een scart komt nog een PAL gebaseerd signaal.