Beantwoord

Welke hardware is het beste om nummers te blokkeren?

  • 5 September 2023
  • 5 reacties
  • 82 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds enige tijd heb ik mijn 2 vaste nummers ondergebracht bij Cheapconnect omdat ik niet afhankelijk wil zijn van een ‘standaard’ provider voor mijn nummers.

Ik gebruik de nummers eigenlijk amper maar instanties vinden het toch prettig om naar een vaste lijn te bellen i.p.v. een mobiel nummer.

Nu wordt ik helaas zo’n 4 à 5 keer per week door spam callers gebeld die zich voordoen namens KPN. Even doorvragen en ze geven wel toe dat ze niet van KPN zijn omdat ze geen flauw benul hebben of ik überhaupt klant ben bij KPN.

Nu gebruik ik zo’n VoIP adapter (Linksys PAP2T), maar ik vraag mij af welke hardware ik zou moeten hebben om nummers te blokkeren? Het zou daarnaast ook handig zijn om een webinterface te hebben waar je de nummers kan zien die gebeld hebben..

icon

Beste antwoord door Babylonia 6 September 2023, 08:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Een wat oudere reactie. Daarmee zijn de getoonde tarieven van die apparaatjes in Nederland / Duitsland een stuk duurder geworden. Maar nog steeds een prima prijs via AliExpress.
 

 

Reputatie 7
Badge +24

Nu gebruik ik zo’n VoIP adapter (Linksys PAP2T), maar ik vraag mij af welke hardware ik zou moeten hebben om nummers te blokkeren? Het zou daarnaast ook handig zijn om een webinterface te hebben waar je de nummers kan zien die gebeld hebben..

Dat ding schijnt wel een webinterface te hebben. Maar die moet je activeren door een bepaald nummer te bellen. Dat lukt niet?

Reputatie 7
Badge +7

volgens mij maakt het instanties helemaal niet uit of je wel of geen vast nummer hebt. Moderne call centers zien niet eens het nummer dat ze bellen. En als je er zelf kosten voor moet maken, complexe apparaatjes bij moet zetten om spammers buiten de deur te houden, dan zou ik die vaste nummers al lang opgezegd hebben. 

Reputatie 7
Badge +10

….complexe apparaatjes bij moet zetten om spammers buiten de deur te houden,
dan zou ik die vaste nummers al lang opgezegd hebben. 

Complex is zo’n apparaatje nu juist helemaal niet om te gebruiken.

Nummer opzeggen heeft niet zoveel zin, want een nieuw nummer heeft evengoed weer opnieuw kans om lastig te worden gevallen. Dan blijf je bezig met vaste nummers aanpassen.
Naar familie / werk / instanties toe is dat nog vervelender om aangepaste nummers door te geven.

Blokkeren (met zo'n simpel apparaatje) van spammers, lijkt me uiteindelijk dan toch effectiever.

Men zou VOIP apparatuur op basis van “Asteriks” kunnen inzetten.
Daarmee kun je filters instellen om hele reeksen telefoonnummers te blokkeren.
Zodat naastliggende nummers van een door een callcenter gebruikte reeks ook worden geblokkeerd.

https://www.asterisk.org/products/ip-phones/
https://www.asterisk.org/

Maar dat behelst juist wat meer kennis (en daarmee complexer), om het in te regelen.
Echter beslist meer effectief.

Reputatie 2

….complexe apparaatjes bij moet zetten om spammers buiten de deur te houden,
dan zou ik die vaste nummers al lang opgezegd hebben. 

Complex is zo’n apparaatje nu juist helemaal niet om te gebruiken.

Nummer opzeggen heeft niet zoveel zin, want een nieuw nummer heeft evengoed weer opnieuw kans om lastig te worden gevallen. Dan blijf je bezig met vaste nummers aanpassen.
Naar familie / werk / instanties toe is dat nog vervelender om aangepaste nummers door te geven.

Blokkeren (met zo'n simpel apparaatje) van spammers, lijkt me uiteindelijk dan toch effectiever.

Men zou VOIP apparatuur op basis van “Asteriks” kunnen inzetten.
Daarmee kun je filters instellen om hele reeksen telefoonnummers te blokkeren.
Zodat naastliggende nummers van een door een callcenter gebruikte reeks ook worden geblokkeerd.

https://www.asterisk.org/products/ip-phones/
https://www.asterisk.org/

Maar dat behelst juist wat meer kennis (en daarmee complexer), om het in te regelen.
Echter beslist meer effectief.

 

Ik vind dit het beste antwoord om eerlijk te zijn. Ik ga mij eens verdiepen in IP telefoons.. Ik ken ze wel van het werk maar misschien is het ook iets voor thuis..