Beantwoord

Welke kabels gebruiken intern netwerk

  • 20 December 2021
  • 7 reacties
  • 201 keer bekeken

Voor onze thuiswerkplekken wil ik een vaste bekabeling laten trekken en aansluitdoosjes laten monteren zodat we niet van WiFi afhankelijk zijn en een stabielere kwaliteit hebben.

Medio Juni 2022 krijgen wij glasvezel van KPN, welke kabels kan ik het beste gebruiken met het oog op de toekomst, gewoon CAT 6 of bij voorkeur toch hoger ?

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 December 2021, 12:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Ik zou cat6 nemen(absoluut niet hoger) en dan de 100% koperen variant.Geen CCA,Dat is troep.

Hartelijk dank voor je reactie, de koperen variant dus, maar waarom absoluut niet hoger dan CAT 6 ?

mvg.

Rob

Die zijn niet gekeurd door de keurmerken en je weet dus niet of het goed is.Officieel bestaan ze niet eens.

Hallo @robert63 , en uitsluitend de massieve kabel, de gevlochten kabel is alleen voor kortere kabels tussen bijv. pc en aansluitdoos.

Professionals gebruiken bij de infrastructuur massieve kabels, die zijn stug, maar hoeven toch niet meer te bewegen als ze eenmaal afgemonteerd zijn en de gevlochten kabels tussen de devices en de aansluitdoosjes zijn makkelijker hanteerbaar.

Houd inderdaad minimaal CAT5e aan of beter nog CAT6(a). CAT7 is overkill en inderdaad niet gecertificeerd.

CC: @martijn197108 

 

Bedankt voor de toevoeging @JanD !:)

Reputatie 7
Badge +7

Zelf heb ik deze, super kabeltje, vaste kern van koper

https://www.allekabels.nl/netwerk-kabel-per-meter/4507/1062399/netwerkkabel-per-meter-sftp-cat6.html

Reputatie 7
Badge +11

Die zijn niet gekeurd door de keurmerken en je weet dus niet of het goed is.Officieel bestaan ze niet eens.

CAT6a en CAT8 zijn toch echt kabels volgens standaarden van IEEE, CAT7 is inderdaad geen standaard 😉

Daar moet ik wel aan toevoegen dat CAT6a en CAT8 echt totale overkill is voor het thuisnetwerk. CAT6 kan tot 10Gbit/s aan op lengtes van 50 meter. Voor de komende 10 jaar moet dat echt echt ruim volstaan. CAT5e is overigens ook nog steeds goed genoeg, deze kan met de nieuwe standaarden 2.5Gbit/s en zelfs 5Gbit/s aan op lengtes onder de 50 meter.