Beantwoord

Welke poorten moet ik open zetten op de box 12 om op mijn AP WAX 625 een IP adres te krijgen?

  • 19 June 2023
  • 9 reacties
  • 102 keer bekeken

Dag,

Netgear switch GS716TP met daarop AP WAX625.

Op deze AP een VLAN (8) aangemaakt t.b.v. een gastennetwerk.

Gastennetwerk mag alle drie de beschikbare banden gebruiken (2.4-5 &6Mhz)

De switch zit op poort 1 verbonden met de KPN v12 op poort 1

De AP zit op poort 11 van de switch en is getrunked met poort 1 op de switch. Client isolation ingeschakeld zodat eventuele gasten altijd gescheiden blijven van het zakelijke netwerk. Op poort 1 zit dus nu zowel VLAN 1 (office = vaste gebruikers) en VLAN 8 het gastennetwerk.

Er is een captive portal aangemaakt zodat de gast zich via een gegeven wachtwoord kan aanmelden op het gastennetwerk.

Echter…verkrijg ik geen ip adres vanuit de router op deze trunk.

Welke poort(en) moet ik via Access Control op de v12 box openzetten zodat ik een ip adres verkrijg?

De ‘normale’ VLANS’ (office & Groundfloor) werken naar behoren.

Ik maak geen gebruik van de v12 Wifi.

icon

Beste antwoord door Nick83 20 June 2023, 00:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

De V12 kent geen vlans en kent alleen IP adressen toe op het native LAN. Op veel apparaten wordt dat native LAN als vlan 1 gezien/geconfigureerd en dat zou betekenen dat je dan IP adressen op vlan 1 zou kunnen krijgen maar niet op de andere vlans.

Reputatie 7
Badge +24

Alles wat u hier opsomt kan helemaal niet met de apparatuur van KPN. U zult een router met vlan ondersteuning aan moeten schaffen.

Allereerst dank voor de reactie. Helaas kan het dus niet met de KPN box. Suggesties voor de dan zelf aan te kopen router zijn welkom. Welke router zou dan aan te bevelen zijn?

Grt;

Vicount.

Reputatie 7

Heb je ook TV van KPN?

Zo ja, lees dan even het onderstaande topic.

 

@wjb: ja wij hebben ook tv van KPN. Ik zal de topic nalezen Dank!

 

Reputatie 7

Zelf gebruik ik een EdgeRouter 4 maar helaas zijn die EdgeRouters sinds de corona-pandemie vrijwel niet meer te bemachtigen.

@wjb 

Ubiquiti EdgeRouter 4

1 Reviews

Product image

  1. Product image
  2. Product image
  3. Product image

185,87 excl. btw

224,90 incl. btw

Deze gevonden bij komma Go. is dit degene die jij gebruikt? en deze werk dan ook samen met IPTV van KPN?

 

Reputatie 7

Dat is de EdgeRouter die ik gebruik en in dat eerder door mij aangehaalde topic kan je configuratiescripts vinden die die EdgeRouter configureren voor gebruik met TV van KPN.

Yop dankje wel.