Beantwoord

WIFI alle versterkers op zelfde kanaal

  • 1 March 2020
  • 4 reacties
  • 167 keer bekeken

Badge

Ik heb een V10 modem en 3 experia versterkers die alle bedraad zijn aangesloten. DE wifi op mn V10 is uitgeschakeld. Nu zie ik dat alle versterkers op hetzelfde kanaal staan ingesteld. Alles is in eerste instantie door de app geinstalleerd en dat terwijl ik overal lees dat je geen overlapping in kanalen mag hebben en de boel moet spreiden (kanaal 1,6 en 11). Ik kan dit niet veranderen want ook het inloggen op de experia versterkers gaat niet meer. Is dit sinds de laatste update mss?

Er is geen andere naam meer voor %GHz netwerk en bandsteering staat aan dus laatste update is uitgevoerd begrijp ik hieruit.

Heb last dat telefoons niet altijd meer goed overschakelen tussen de verschillende versterkers terwijl dit voorheen wel werkte en ik heb zelf niks veranderd.

 

Iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door Tanoor 2 March 2020, 10:55

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Zelfs al zou je weer kunnen inloggen dan nog kan je de 3 experia wifis niet meer op verschillende kanalen zetten. Het is blijkbaar de bedoeling dat ze hetzelfde kanaal gebruiken per band. Wellicht voor de onderlinge communicatie die nodig is voor fast roaming. Ik heb dezelfde configuratie. Ik merk geen negatieve effecten van het gebruik van het zelfde kanaal. Als je de afgelopen maanden niks hebt veranderd (sinds de  software versie 26) loont het de moeite om alle experia wifi’s los te koppelen van de V10, daarna alle 4 te resetten en dan stap voor stap met de Thuis app je netwerk weer op te bouwen. Dikke kans dat het allemaal weer werkt. Als het goed is kan je dan ook weer inloggen. Dat geeft wat status informatie over je netwerk en zeer beperkte instel mogelijkheden.

Reputatie 7
Badge +24

Nou... daar heb je de Thuis app niet voor nodig. Gewoon aansluiten en dan regelt het zichzelf.

Badge

Ok dank je wel voor jullie antwoorden ga ff de boel resetten

Reputatie 7
Badge +17

@WillieHurx Welkom op ons Forum en bedankt voor je bericht. Betreft de wifi-kanalen heb je enigszins gelijk, al geldt dit niet voor een en hetzelfde wifi-netwerk. Je wilt alleen een ‘zo leef mogelijk’ wifi-kanaal gebruiken bij jou in de buurt, om ruis van de buren te voorkomen. Je kan de Experiawifi’s niet individueel op een ander kanaal zetten. Het opnieuw uitbouwen van het netwerk (resetten) is inderdaad een oplossing als de EW onderling niet goed communiceren. 

Je zou de onderstaande stappen kunnen doorlopen, echter kun je ook alleen stappen 5 en 6 uitvoeren. Dit zal al effect moeten hebben. 

  1. Koppel de versterkers los van de Experiabox
  2. Geef de Experiabox een 'harde’ reset
  3. Wacht +/- 10 minuten
  4. Sluit de versterkers weer aan
  5. Druk om de beurt 5 seconden op de resetknop van de versterkers
  6. Controleer of het na +/-10 minuten weer naar behoren functioneert. 

Veel succes!

Reageer