Beantwoord

Wifi bereik en wifi manager

  • 11 February 2021
  • 4 reacties
  • 82 keer bekeken

Meermaals heb ik contact gehad met een helpdeskmedewerker over de problemen die ik ervaar met ons wifi netwerk.

Er werd mij duidelijk gemaakt dat er alleen wat kan worden gedaan aan mijn netwerk wanneer de wifi manager een zodanig lage score aangeeft waarop een melding volgt dat er nieuwe hardware moet komen. Die melding krijg ik niet.

De scores die zichtbaar waren bij de helpdeskmedewerken waren aanzienlijk hoger dan die ik in de manager waarneem. Ik heb een screenshot bijgevoegd. De scores op het rand van het wifi-loze gebied schommelen tussen de 1 en 4 mb. 

De situatie is momenteel zo dat ik op de eerste verdieping matige tot wegvallende wifi heb en op de tweede verdieping geen wifi heb. De metingen zijn dus niet op de plekken uitgevoerd waar de wifi niet aanwezig is maar ongeveer halverwege. 

Ik heb ontzettend het gevoel van het kastje naar de muur te worden gestuurd, in dit geval de wifi-manager en de heldeskmedewerker. Mijn experiabox is al vele malen opnieuw opgestart, opnieuw ingesteld en van afstand doorgenomen. Momenteel weet ik niet wat ik verder zou kunnen doen dan naar een andere provider over te stappen die het wel kan oplossen. 

HELP!

 

 

icon

Beste antwoord door SGJN 1 March 2021, 20:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @SGJN, dat zijn wel hele lage snelheden. Dat moet toch goed op te lossen zijn. Ik kijk graag even met je mee! Heb je ook een screenshot van het laatste scherm waarin de conclusie/oplossing in staat?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +20

@SGJN we hebben niets meer van je gehoord. Heb je nog een oplossing kunnen vinden?

Dag Thomas,

Via de helpdesk een nieuwe experia box ontvangen en komende week een set wifi versterkers. Hopelijk brengt het uitkomst. 
 

Fijn dat ik er uiteindelijk ben doorgekomen en er werd gereageerd op mijn klacht. Wel ben ik nog steeds van mening dat de WiFi manager eens flink onder de loep moet worden genomen. Ik ervaarde het als zeer gebruiksonvriendelijk. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah fijn! We zijn druk bezig dit proces te verbeteren. Bedankt voor je feedback!