Beantwoord

wifi gedoe

  • 19 February 2021
  • 6 reacties
  • 91 keer bekeken

Waarom kan ik geen fatsoendelijk oplossing krijgen voor mijn slechte wifi?

Heb alles gedaan wat wordt voor geschreven maar niks werkt daarom moet ik als trouwe klant al meer dan 25 jaar kpn gebruik duren wifi punten kopen maar zeg ik de boel op en wordt opnieuw lid dan krijg ik er 2 gratis dit is volgens mij niet echt klant vriendelijk.

Bij de verhuizen werd ons al verteld dat we niet het snelste internet zouden krijgen maar dat val op zich goed mee maar de wifi blijft drama ook mede vermoedelijk door de betonnen vloeren in ons huis.

icon

Beste antwoord door Nick83 19 February 2021, 11:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Met alleen een modem ga je het niet meer redden anno 2021 om overal goed wifi te krijgen. Je zal aan de slag moeten met Wi-Fi versterkers. Die krijg je bij slecht Wi-Fi gratis via de wifimanager. https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login als je die 2x doet en de Wi-Fi is onder de 20 dan krijg je ze. Ze moeten wel bekabeld aangesloten worden op de experiabox. Uit ervaring weet ik dat ze perfect werken.

Reputatie 7
Badge +24

Je had bij het verhuizen beter een nieuw abonnement af kunnen sluiten. Als je nu opzegt moet je 6 maanden wachten voordat KPN je als nieuwe klant ziet en je gratis SuperWiFi's krijgt.

U heeft de wifi manager al gedaan begrijp ik? Meerdere malen?

U heeft ook geen glasvezel vermoed ik zomaar? Welke snelheid is op uw adres volgens deze site beschikbaar? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Reputatie 3

in een nieuwbouw huis met dikke gewappende muren kan je het wel vergeten  met wifi als je niet op elk verdieping een AP bedraad plaats en woon je groot heb je zelf niet genoeg aan 1 per verdieping 

 

bij ons zijn de muren en plafonds zo dik bewapend dat ik zelfs op de badkamer recht bovern de meter kast waar een AP hangt  0% berijk heb .hier staan er op elke verdieping 1 en 1 voor de garage en 1 voor buiten.

 

dus koop zelf even een goede set :) die van kpn zijn echt niet voldoende . en mijn ervaing er mee is niet bijzonder goed 

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

21 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

42 Mbit/s

Reputatie 7
Badge +24

Hmmm... tja... u zult misschien geen bonded aansluiting hebben? Momenteel word dat niet aangesloten vanwege corona. Ik weet niet wanneer u verhuisd bent? Welke Experiabox heeft u?

Zodra het mogelijk is, als de corona maatregelen weer wat versoepeld worden, dan zou u daar wel zo snel mogelijk achteraan moeten gaan.

21 mbit is niet veel. Welke snelheid krijg je als je op een bekabeld aangesloten pc of laptop een speedtest doet? Opletten dat de tv ontvanger of andere apparatuur tijdens speedtest uit is.

PING

9

ms

DOWNLOAD

37.5

Mbps

UPLOAD

4.6

Mbps

 

KPN

2a02:a443:275a:1:694b:ef48:3b80:2652