Vraag

wifi is slecht en TV hapert

  • 2 October 2020
  • 13 reacties
  • 275 keer bekeken

Monteur gebeld omdat er slechte wifi is. Geweest gemeten en advies om te verdubbelen op snelheid terwijl er voldoende snelheid binnenkomt. Toch de centrale vervangen, maar daar begon de ellende. Al sinds die tijd geen of nauwelijks wifi boven, beneden redelijk maar niet goed. TV hapert regelmatig of valt weg. Instellingen verandert en toen crashte een paar dagen later de TV kast, alle instellingen weer weg.

Boven TV is in slowmotion.

Bericht achter gelaten om te worden gebeld maar geen enkele reactie. Vandaar hier maar even een bericht plaatsen.

Telefonisch zijn ze bijna onbereikbaar tenzij je heeeel veeel geduld hebt :-(

Maar goed we zoeken dus een oplossing aangezien de kinderen volgende week thuis les gaan krijgen en dit dus nu niet kan!


13 reacties

Badge +19

Goed dat je hier je verhaal verteld. We gaan je helpen. Eerst een paar vragen. Welke experiabox heb je nu? wat is er allemaal op aangesloten? Gebruik je draadloze verbindingsets? Welke snelheid haal je als je met een bekabelde pc of laptop meet?

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @LKPUR en welkom hier op het KPN forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en goed dat je je probleem kenbaar maakt. Ik durf niet direct te zeggen wat de oorzaak is van jouw problemen maar ga dat graag uitzoeken. Mag ik je daarom vragen om je forumprofiel in te vullen (en een seintje willen geven zodra je dit hebt gedaan)? Dan kan ik je verbinding eens doormeten en vanuit daar verder kijken richting een oplossing. Verder zie ik dat @Joep1965 ook enkele goede vragen stelt, ik ben heel erg benieuwd naar de antwoorden en zie ze graag tegemoet!

Hallo Joep, bedankt voor je reactie. Ik heb met een collega gesproken maar die kon me uiteindelijk beperkt helpen. Zijn twee uur bezig geweest om het modem helemaal te resetten en boven de wifi versterker te updaten. Die is nu stuk :-(

Ik hoop dat je iets kan betekenen want de klachten over blokjes op TV (soort ruis) is er nog en boven hebben we eigenlijk geen of slecht wifi.

Beneden lijkt stabiel maar als we Netflix opstarten dan duurt het lang. 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u glasvezel? Zo nee, hoe snel is de verbinding op uw adres volgens deze site? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

 

ik snap je reactie niet @Nick83 

ik zie op die link wel gegevens maar wat zegt dat over de wifi prestatie in huis?

 

Reputatie 7
Badge +24

Als er maar een hele lage snelheid binnen komt, dan zal WiFi nooit snel en stabiel zijn. Dus om te beginnen is het goed om te weten of er überhaupt wel snelheid binnen komt. Dat is gelukkig bij u wel het geval. Althans, het moet mogelijk zijn. 

Haalt u in de praktijk ook daadwerkelijk voldoende snelheid? Heeft u wel eens een speedtest gedaan op een pc of laptop die rechtstreeks bekabeld op de Experiabox is aangesloten?

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Reputatie 7
Badge +24

Hoe is de tv verbonden? Rechtstreeks met een kabel zonder dat er kastjes of iets dergelijks tussen zit?

Welke Experiabox heeft u? (vroeg joep ook al)

Experiabox v10 via devolo

Speedtest beneden is 29.7 in en 28.3 uit 

Reputatie 7
Badge +24

Die speedtest beneden is rechtstreeks bekabeld op de Experiabox? Zonder devolo er tussen?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @LKPUR , bedankt voor het invullen van je profiel. Ik mis bij de postcode alleen de 2 letters die daar bij horen; zou je die alsnog voor me in willen vullen? Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @LKPUR en bedankt voor het aanvullen van je profiel. Ik ben allereerst je verbinding eens door gaan meten en die ziet er goed uit; er komt voldoende snelheid binnen en de verbinding is ook stabiel. Ervaar je op dit moment nog steeds dezelfde problemen? En ben je nog bezig geweest met de Wi-Fi Manager? Zo ja, wat is hier uitgekomen?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @LKPUR , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd naar de stand van zaken en of ik nog iets voor je kan betekenen!

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @LKPUR , omdat ik niks meer van je heb vernomen ga ik dit topic sluiten. Mocht ik je toch nog ergens mee van dienst kunnen zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Reageer