Vraag

wifi manager

  • 22 November 2020
  • 14 reacties
  • 176 keer bekeken

Ik ben nieuw bij KPN en heb superwifi. Echter heb ik de laatste tijd met de laptop maar 60 mb download max. Dit terwijl mijn mobiel 250mb met gemak red. Nu d8 ik miss wordt de verbinding geknepen dus ik kijk wel in een manager. Echter kan ik daar via of de app of via de site niet inkomen. Blijkbaar werkt de code die achterop het wifipunt zit niet. 

 

Ik heb geen idee hoe het is geïnstalleerd aangezien er een monteur is geweest en alleen de vrouw er was. 

Wat kan ik doen? 

 

P.s. ik heb het automatisch laten doen maar dan blijft de verbinding nog steeds op 60mb hangen.. en ja mijn laptop kan meer aan bij Ziggo redde ik 300mb


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Om welke router gaat het en waar staan de router en beide super WiFi opgesteld.

Het heet KPN box 12.. staan beiden naast elkaar in woonkamer. 

Update: kom wel op de website: mijnrouter maar de thuis app kan ik helemaal niks mee. Beide wachtwoorden pakt hij niet. Dus of router of wifipunt niet..

Update 2: verkeerde begrepen. Moet uit zijn op modem

Reputatie 7
Badge +24

Als je ingelogd bent op mijnmodem.kpn, kun je de SuperWiFi's dan zien bij de aangesloten apparaten? Welk ip hebben ze? Wellicht heeft 1 van de 2 http://192.168.2.151? Als je dat in de adresbalk invult, krijg je dan een login formulier? 

Kun je daar op inloggen? Met het Admin Password? Niet de Wireless Key dus.

 

Inlog formulier gevonden.. Thx daarvoor echter.. wachtwoord niet correct.. snap er geen drol van.. qr scanner werkt niet.. invullen met hand werkt niet.. copy paste werkt niet.. kan dus helemaal niks instellen of wat dan ook..

 

Hoe kan ik zo'n ding in fabrieksinstelling krijgen met het wachtwoord wat op de achterkant staat?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u het admin password van de andere versterker al geprobeerd? U weet zeker dat u geen I verwisseld met een l? Of andere letters / cijfers? Het moet kloppen. Kan niet anders.

Als u het login formulier op de pc of laptop open hebt staan in de browser, dan knippert bij de ene SuperWiFi de lamp blauw?

Alles geprobeerd.. zelfs het wachtwoord van de andere superwifi ap.. ik heb qr scan gedaan dan krijg je de login gegevens te zien en die heb ik copy paste gedaan. Hand ingetikt. De x naar een × gemaakt.. Maar na 8 uur klooien ben ik er al wel klaar mee.. 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u alleen 2 SuperWiFi's? Of heeft u misschien ook nog Experia WiFi's in huis?

2 superwifi en 1 experia router.. allemaal geleverd door kpn en geïnstalleerd..  

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt de SuperWiFi's resetten met paperclip achterop. Utp kabel los maken, voeding in het stopcontact laten, reset knop ongeveer 15 seconden ingedrukt houden totdat de lamp 3 x langzaam rood knippert.

Dan is het misschien een idee om in eerste instantie maar 1 SuperWiFi aan te koppelen. En dan daarop via de webinterface eerst eens proberen in te loggen.

Ok maar dan komt zeker het wachtwoord terug van de fabriek?? Anders heb ik helemaal niks aangezien ik ook niet in die thuis app kan komen..

Reputatie 7
Badge +24

Ok maar dan komt zeker het wachtwoord terug van de fabriek?? Anders heb ik helemaal niks aangezien ik ook niet in die thuis app kan komen..

Ja, het fabriekswachtwoord wat achterop staat. Bij Admin Password. Bij de eerste keer inloggen moet je dat aanpassen. En met dat aangepaste wachtwoord kun je ook inloggen op de thuis app.

Gaan we dat straks proberen.is er ook een handleiding hoe je superwifi installeert te vinden?? Dat boekje heb ik nooit gezien.. 

Reputatie 7
Badge +24

Gaan we dat straks proberen.is er ook een handleiding hoe je superwifi installeert te vinden?? Dat boekje heb ik nooit gezien.. 

Zit in de doos:

Maar ja... monteur zal het allemaal wel meegenomen / weggegooid hebben.

De reset is gelukt.. kon daarin niks raars zien. Maar we zijn een stap verder. 😂

Net nieuwe test gedaan wifi komt niet boven de 60 mb uit op de laptop..  zonder wifi zit ik boven de 500mb.. hmmpf