Beantwoord

wifi mesh met tv

  • 5 May 2020
  • 2 reacties
  • 560 keer bekeken

Mijn vraag is als volgt. Ik ga mijn tv verhangen in de woonkamer. Eerst hing de tv op een plek waar een directe internetkabel aanwezig was. Dus een directe kabel vanuit Experiabox in het zwarte tv zenderkastje.  
 

nu gaat de tv op een plek hangen waar die kabel niet bij komt. Omdat ik geen kabel wil verlengen door de woonkamer dacht ik aan het volgende.

 

kan ik 3 mesh WiFi punten nemen. 1 aansluiten met de kabel van waar de tv stond. Dus direct op de experiabox, en dan nr 2 op de plek waar de tv nu komt te staan. Die 2de vangt dan het sterke WiFi signaal op en in die versterker stop ik een kabel en die gaat dan ook in het zwarte tv kanaalkeuze kastje van kpn. 
 

dus eigenlijk heb je dan via een WiFi verbinding je tv op internet aangesloten.

 

hoop dat iemand mij kan antwoorden of dit werkt. Ander alternatief is de kabel door een Electricien onder de grond laten verleggen..

dank alvast! 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 5 May 2020, 10:27

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +19

Het kan maar je krijgt geen garantie dat het goed werkt. Ik zou altijd voor die kabel gaan.

Reputatie 7
Badge +17

@Andreh66 Welkom hier op ons Forum! Leuk dat je je vraag hier stelt. Het is goed bedacht en het werkt als het goed is ook gewoon. We zijn hier, zoals je al zien aan Joeps reactie, fan van een directe bekabelde verbinding. Dit is natuurlijk niet altijd mogelijk en niet iedereen wil dit ook. Het antwoord op je vraag is: JA! :hugging:

Reageer