Beantwoord

Wifi netwerk is onbereikbaar voor kerstverlichting-app

  • 7 December 2020
  • 4 reacties
  • 874 keer bekeken

Mijn Twinkly-app voor bediening van de kerstverlichting adviseert om gebruik te maken van mijn locale Wi-Fi-netwerkvoorziening (Experia), maar dat lukt niet. De foutmelding is dat het wachtwoord niet zou kloppen, maar dat kan het niet zijn. Mijn telefoon etc.lukt het wel. Om de kerstverlichting te bedienen gebruik ik nu de directe WiFi-verbinding tussen de verlichtingscontroler en de app (maar dan is mijn telefoon verstoken van WiFi).

Een zelfde soort probleem heb ik met mijn Panasonic FZ1000 camera.

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 12 December 2020, 12:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Wout Ros Welkom op het forum. 

Welke Experiabox heb je? En maak je misschien gebruik van Experia wifi of Superwifi punten? Het zou namelijk kunnen dat zowel de camera als de kerstverlichting alleen werkt op het 2.4 Ghz netwerk. 

Op dit moment is het enkel op de Experiabox V10 nog mogelijk om het 2.4 Ghz en het 5 Ghz netwerk te scheiden. 

Ik gebruik twee recente KPN ‘Draadloze Wifi Versterker’s (ik denk dat u dat Superwifi noemt) aangesloten op een Experia Box v10. Mijn camera gebruikt inderdaad het frequentiebereik 2412 - 2462 MHz en op internet vond ik dat ook de kerstverlichting de 2.4 Ghz frequentie gebruikt.

Reputatie 7
Badge +15

@Wout Ros Met de Superwifi punten is het helaas niet mogelijk om 2.4 of 5 Ghz te scheiden. 

Wellicht dat het zou lukken om de producten te koppelen zonder dat de Superwifi punten aangesloten zijn en met 5 Ghz uitgeschakeld op de Experiabox. 

Ik durf alleen niet te zeggen of ze blijven werken op het moment dat je de Superwifi punten weer aansluit, omdat dan het 5 Ghz netwerk er weer bij komt. 

Hey Wout,

ik heb het zelfde probleem. 
Is het bij jou inmiddels opgelost?

gr ronnieÂ