Vraag

Wifi netwerk van 3 Unifi Lite AP's lijkt steeds te pauzeren met glasvezel

  • 24 February 2024
  • 11 reacties
  • 123 keer bekeken

Wij hebben 3 AP's van unifi en hebben met heel veel apparaten problemen. Alles staat goed in de AP's, maar alle device namen komen door als ConnectOn. Daarnaast lijkt de wifi steeds te pauzeren, op internet surfen werkt wel, maar apps starten lukt niet. Pas bij het aan en uitzetten van de wifi op je telefoon pakt hij het weer op. Alles is met Unifi doorgenomen en alle settings staan goed en het bereik is overal excellent. We hebben het netwerk van KPN op verborgen gezet maar kunnen het niet volledig uitzetten, als we dat doen in de UI gaat het knopje binnen 30 seconden weer aan.

Na even googlen ervaren meer gebruikers met andere AP's problemen met een kpn modem. Wij willen graag weten hoe we dit kunnen oplossen want de wifi is nu slecht bruikbaar in huis.


11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het netwerk vanuit het KPN modem heeft wel een andere naam dan het netwerk uit de Unifi accesspoints?

Zijn de Unifi accesspoints bekabeld aangesloten? 

Gebruikt u tv ontvangers van KPN? Zo ja, welke?

Gebruikt u de controller software van Unifi om de accesspoints centraal te beheren? Of stelt u ze allemaal apart in?

Ja het netwerk heeft een andere naam.

Ik gebruik 3 ap's van Unifi aangesloten via poe cat6a.

We hebben een tv ontvanger van kpn maar gebruiken dat momenteel niet actief.

We hebben via een switch de access points aangesloten en beheren die via de Unifi controller.

Ze zijn daarin apart ook instelbaar.

 

Reputatie 7
Badge +24

De tv ontvanger is ook daadwerkelijk niet aangesloten? 

Reputatie 7
Badge +8

De wifi die aan blijft gaan op de V12 wanneer uitgezet via de web interface is een bug. Mogelijk dat het wel lukt als de fysieke wifi knop op de v12 lange tijd (20-30 sec) wordt ingedrukt. 

Bedankt, de tv ontvanger is momenteel aangesloten via wifi maar kan ook met kabel (kabel zit nu in de playstation:)).

Ik wist niet dat er ook nog een fysieke wifi knop was, dan die in ieder geval nog even proberen.

De problemen zijn er nog steeds

Reputatie 7
Badge +13

Wat jammer @MDa31. Ik ben zelf niet direct bekend met dit type versterkers moet ik bekennen. Het is wel gelukt om de Wifi op het modem uit te zetten?

Reputatie 6
Badge +8

Het ‘ConnectOn’ probleem is een fout in de laatste firmware van de Experia Box. Dat is al eerder aan de orde geweest op dit forum. De Experia Box overschrijft bij het uitgeven van het IP adres de client naam van het device met ‘ConnectOn’. 

 

“Alle instellingen staan goed”. Hoe weet je dat, er valt bij Unifi namelijk een heleboel in te stellen. 

Reputatie 7
Badge +24

Het ‘ConnectOn’ probleem is een fout in de firmware van de Experia Box. Dat is al eerder onderzocht. 

De Experia Box overschrijft bij het uitgeven van het IP adres de client naam van het device.

Maar dat maakt verder niets uit voor de verbinding. De naam die getoond word is zomaar een labeltje. Verder niets.

Hier een topic op het forum van Unfi:

https://community.ui.com/questions/Wireless-clients-show-up-with-devicename-ConnectON/d9a074bf-5051-4f91-8a22-058b41de881a?page=2

Ik zie daar in dat topic verder geen problemen gemeld over de verbinding. 

Reputatie 6
Badge +8

Dat is bekend. Ik vermeldde het alleen omdat TS het ook noemde.

Ik heb exact hetzelfde probleem als MDa31. Research op internet wijst uit dat we niet de enigen zijn… Iemand had het op kunnen lossen door zijn Ubiquity AP AC Lite te downgraden naar 6.2.49. Ik heb dat vandaag ook gedaan maar helaas zonder verbetering.
Ik heb er één hangen die jaren op een Ziggo router/modem uitstekend gewerkt heeft. Nu op de KPN BOX 12 is het echt drama…
Als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag!

Reageer