Beantwoord

WIFI thuis IP-adressen

  • 15 May 2021
  • 33 reacties
  • 340 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo, ik heb sinds een maand KPN en heb de 500-snelheid. Mijn modem geeft DHCP-adressen uit, maar heeft blijkbaar moeite met mijn mobiel. De WIFI van mijn mobiel gaat steeds uit met de melding: “Kan IP-adres niet ophalen”. Hierdoor wordt de verbinding van mijn mobiel met het thuisnetwerk ook steeds verbroken, mat name met mijn receiver vind ik dat lastig. Is er een maximum aan IP-adressen wat het modem kan uitdelen? Ik neem aan dat het in een modern thuisnetwerk normaal is dat er een flink aantal apparaten aan het netwerk hangen. Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!

 

icon

Beste antwoord door Marco3452BK 30 May 2021, 13:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Staat de AP wel in dhcp mode? Geen vast ip ingesteld dus? Kun je wat schermafdrukken van de instellingen plaatsen?

Reputatie 2

Vandaag van alles geprobeerd; uit<>aan modem, resetten AP's, uit<>aan AP's… Één keer deed de Netgear AP het even, maar na een half uurtje valt internet weer gewoon weg. Daar waar deWIFI van de AP's bij ZIGGO gewoon met internet verbonden bleven, worden ze er nu uitgegooid. Ik geloof niet in een allegaartje van apparatuur omdat het eerder gewoon werkte. Netgear R7500 is niet een lullig routertje als AP en heeft jaren gewoon goed gewerkt. De andere AP is een ZIGGO (TP-Link). Ik hoop dat iemand iets kan betekenen hierin.

Reputatie 7
Badge +11

Ik hoop dat @NHendriks hier iets over kan zeggen :sweat_smile:

Ik was de hele dag aan het klussen bij mijn ouders dus ik zie hem nu pas.

 

Helaas ben ik niet bekend met de Netgear R7500 dus ik kan hier ook niet in meehelpen.

Reputatie 7
Badge +30

@Marco3452BK hoe staat het er nu voor? Werkt alles wel naar behoren als je alleen je eigen modem hebt aangesloten? In dat geval kan je proberen om een voor een de andere apparaten weer aan te sluiten. Mocht je dan weer problemen ervaren, weet je waar het aan ligt. Wellicht dat de community verder nog een idee heeft!

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb een klein experimentje gedaan met Experiabox V10 en linux "Network namespaces": virtuele netwerkadapters. De Experiabox V10 DHCP server geeft zonder protest minimaal 75 IP adressen uit en toont deze in zijn web pagina. Dit wel via een bekabelde verbinding, dus dat zegt nog niets over de Wifi. In ieder geval de V10 heeft een statuspagina waar de naam van het apparaat en het MAC adres getoond wordt. Ik zou beginnen met te kijken of een apparaat zich netjes aanmeldt op het modem met hetzelfde MAC adres. In ieder geval een Wifi-Extender manipuleert MAC adressen, maar dat zou voor zover ik weet niet het geval zijn bij bedrade access points.. En in ieder geval de suggestie van @Marcia_ om, als de Wifi reikwijdte het toelaat, met alleen het modem te beginnen en te kijken wanneer het mis gaat. Voor de rest lijkt er geen eenduidige mening te zijn over de Wifi instellingen van de verschillende access points, Netgear adviseert verschillende instelling.

Reputatie 2

Bedankt. Veel te onderzoeken.. Tijd tijd tijd….

Reputatie 2

UPDATE: Had dus even tijd om wat te vogelen met de apparatuur. Ik heb eerst de Netgear Nighthawk gereset, daarna gelijk het uitgeven van IP-adressen uitgezet. Daarna het apparaat ingesteld als AP.  Dit bleek de juiste volgorde te zijn. Ik ging er eerst van uit dat ie als AP geen IP-adressen zou uitdelen. Fout uitgangspunt dus. Nu werkt ie naar behoren. De AP TP-Link van Ziggo ook even gereset en weer ingesteld, en ook dat werkt goed. Hoef dus geen KPN modem te resetten of zo.

Bedankt voor de reacties, en voor nieuwe KPN’ers: doe er je voordeel mee.

Reputatie 7
Badge +11

Ik ging er eerst van uit dat ie als AP geen IP-adressen zou uitdelen.

Ik snap die beredenering van je ook wel, dat is ook iets wat ik zou denken (ondanks dat ik het apparaat niet ken). 

 

Fijn dat het inmiddels is opgelost!