Vraag

Wifi, TP-Link, Unifi, Experia Bos vs. Lenovo Ideapad laptop

  • 3 July 2019
  • 6 reacties
  • 299 keer bekeken

Beste mensen,

Ik heb onlangs een Lenovo Ideapad 530S aangeschaft. Laptop werkt prima. Kan verbinding maken met de TP-Link router welke aangesloten is op de KPN Experiabox. De laptop kan echter geen verbinding maken met de KPN Experiabox zelf. Ik lees op het forum diverse topics hierover. Ik heb de Experiabox V10. De drivers op de laptop zijn allemaal geupdate.

Netwerkspecificatie: Realtek 8822BE Wireless LAN 802.11ac PCI-E NIC

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Groet Patrick

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Patrick, welkom op het forum! Ik neem aan dat je het hier hebt over wifi? Wat gebeurt er als je verbinding probeert te maken met de wifiverbinding van de Experia Box zelf?
Beste Erik,

Het gaat inderdaad om de wifi. Ik woon in een appartement en gebruik de wifi van de Experiabox niet, aangezien deze in de hal staat en ik er in huis qua bereik eigenlijk niets aan heb. Ik heb daarom (bekabeld) een Unifi aangesloten in ‘bridge’ modus. Deze staat op de eerste verdieping (woongedeelte). Er wordt dus eigenlijk niets met het signaal vande Experiabox gedaan aangezien de Unifi niet als nieuwe router werkt.

ik heb tevens op de tweede etage een Tp-link router geplaatst welke ook direct bekabeld is aangesloten op de Experiabox. Met de Tp-link werkt de wifi via de laptop wel.

ik moet opmerken dat de wifi via de Unifi soms wel werkt. Deze gaat echter te pas en te onpas weer uit en werkt dan ‘gewoon’ niet meer.. Heel vreemd!

groet Patrick
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de verduidelijking, Patrick. Ik vermoed dat er dan toch wat dingen niet helemaal lekker lopen vanwege het gebruiken van routers in plaats van access points. Vaak kan een router wel worden ingesteld om als access point te fungeren, maar omdat een router meer instellingen heeft dan een zuiver access point, kan het toch zijn dat er onder water dingen zijn die elkaar lastig vallen. Vooral als je twee routers gebruikt.

Inhoudelijk kan ik je hier helaas niet mee helpen. Zolang de wifi via de Experia Box in orde is valt het aansluiten en instellen van extra apparatuur officieel buiten de ondersteuningsvoorwaarden. Nu kijken we hier op het forum vaak niet zo nauw, maar ik heb niet voldoende verstand van/ervaring met deze twee apparaten om je verder te kunnen helpen. Misschien dat andere forumgebruikers dat wel hebben. Het enige wat ik je kan aanraden is om in ieder geval een van de twee te vervangen door een access point.
Beste Erik,
het is inderdaad een Unifi Access Point-AC Pro. Geen router. Excuus voor de verwarring.
Groet Patrick
Reputatie 7
Badge +24
Beetje warrig verhaal. Eerst is de klacht dat je geen verbinding kan maken met wifi van de Experiabox, later zeg je dat deze Experiabox onder in de hal staat en dat je het wifi hiervan nooit gebruikt. Wat is nou precies het probleem?

Verwijst naar deze link:

 

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/wifi-valt-weg-bij-nieuwe-lenovo-ideapad-475586/index2.html

 

Het probleem ligt bij de laptop (in dit geval de Realtek 8822 wifi router in de laptop). Vervanging door bv. Intel = oplossing.