Vraag

Wifi valt om de haverklap weg

  • 18 February 2021
  • 12 reacties
  • 136 keer bekeken

Bij mij valt de wifi ook om de haverklap weg. Als ‘ie’ het doet dan is het snel, overall in huis maar valt gewoon uit..geen internet meer. Nu steeds vaker, soms om de paar minuten. reset, aan/uit verhelpt slechts tijdelijk het probleem. 



*admin: afgesplitst uit
 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Wifi valt om de haverklap weg.  Als ‘ie’ het doet dan is het snel, overall in huis maar valt gewoon uit..geen internet meer. Nu steeds vaker, soms om de paar minuten. reset, aan/uit verhelpt slechts tijdelijk het probleem. in eerdere topics lees ik dat het (3 jaar geleden) aan de software versie lag van de V10 en deze is geupdate.. misschien is dit weer het geval?   

 

Echt om gek van te worden tijdens school/werk uren en iedereen is inmiddels door zn bundel heen thuis :-(

Reputatie 7
Badge +15

@Rebecca78 Wat irritant dat je wifi verbinding zo vaak wegvalt! 

Ik heb je gegevens er even bij gepakt en zie inderdaad dat je je modem regelmatig moet herstarten. Ik zie ook dat je de Wifi Manager nog niet hebt doorlopen op de website, zou je dit eens kunnen doen?

Deze gegevens kan ik namelijk weer uitlezen en hiermee kan ik wellicht een reden achterhalen! 

@Rutger_  De wifi manager had ik al een keer gebruikt maar nogmaal uitgevoerd. 

Reputatie 7
Badge +15

@Rebecca78 Bedankt voor het opnieuw doorlopen van de Wifi Manager. 

Op basis van je verhaal en de resultaten daaruit wil ik je graag 2 Experia wifi's opsturen.

Dit zijn bekabelde wifi versterkers waarvan er 1 in de buurt van de Experiabox aangesloten wordt, en 1 op een andere locatie in de woning waar bijvoorbeeld een goede wifi verbinding nodig is. 

Maar dan moet er natuurlijk wel een mogelijkheid zijn om deze bekabeld aan te sluiten, is deze mogelijkheid er? 

@Rutger_ Ik heb helaas geen mogelijkheid te bekabelen voor acces points naar boven. Heeft het weer even goed gedaan en nu weer hommeles. Zelfs in dezelfde kamer als de experiabox staat valt de wifi weg. Tijdstippen lijken geen invloed te hebben. Zowel ochtend, als middag als avond kan het voorkomen dat de verbinding meerdere keren wegvalt. Reset of hetstart verhelpt het probleem meestal niet of heeft slechts kort effect. 

Reputatie 7
Badge +15

@Rebecca78 Op het moment dat er geen bekabelde wifi versterkers aangesloten kunnen worden, dan kan ik helaas geen kosteloze oplossing bieden. 

Ik zie dat je een Experiabox V10 hebt, het beste modem dat we op dit moment kunnen aanbieden. Kosteloos kan ik je dus 2 Experia Wifi's aanbieden, deze kun je wel enkel bekabeld aansluiten. 

Op het moment dat je deze mogelijkheid niet hebt dan zou je kunnen overwegen Superwifi punten aan te schaffen. Hierbij kan er 1 bekabeld aangesloten worden bij de Experiabox in de buurt, en de andere kan draadloos worden geplaatst. 

@Rutger_ Bedankt voor je reactie. Kan het een defect zijn van de Experiabox of de wifi van  van die box. Immers maakt het bereik niet uit. Wanneer ik er naast zit, in dezelfde ruimte, ervaren we dezelfde problemen. 

Reputatie 7
Badge +15

@Rebecca78 Ik heb nog een aantal metingen uitgevoerd en wil toch proberen de Experiabox om te ruilen. 

Ik stuur je zo een privé bericht met meer informatie! 

Goedemorgen,

Ook mijn WiFi valt ieder dag wel een paar keer uit heb alles al diversen keren uitgeprobeerd maar ik zie geen verbeteringen. Ik hoop dat jullie een oplossing hebben. Anderes ben ik genoodzaakt om te overstappen naar glasvezelnetwerk. Maar dat leveren jullie niet hier alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen,

Ook mijn WiFi valt ieder dag wel een paar keer uit heb alles al diversen keren uitgeprobeerd maar ik zie geen verbeteringen. Ik hoop dat jullie een oplossing hebben. Anderes ben ik genoodzaakt om te overstappen naar glasvezelnetwerk. Maar dat leveren jullie niet hier alvast bedankt.

 

Er zal vast een oplossing zijn, maar dan moet je wel info geven wat je hebt en wat er precies gebeurd. 

 

  • Welk modem gebruik je?
  • Gebruik je wifiversterkers? Zo ja welke?
  • Hoe ver ben je verwijderd van modem of versterker tijdens het probleem? 
  • Heb je een glasvezel of koperverbinding?
  • Wat gebeurt er met de lampjes van modem en evt versterkers tijdens het probleem? 

Kpn Box 12

WiFi versterker Nee

Verwijderd 2 tot 10 meter

Koperverbinding 

De lampjes branden bijna altijd groen maar dat van WiFi knipperen af en toe maar volgens mij moet dat toch continu knipperen? De Kpn Box 12 is 2 maanden oud. De oude ingewisseld maar die was wel 10 jaar oud en nooit een probleem gehad 

 

Reputatie 7
Badge +15

@kom Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je wifi verbinding steeds wegvalt. Ik zie dat @DennisA78 je al op weg helpt. 

Heb je ook onze Wifi Manager al eens doorlopen? Wellicht dat dit er al voor zorgt dat je verbinding minder vaak wegvalt. 

Mocht het niet zo zijn dan lees ik het ook graag!