WiFi valt weg

  • 18 March 2020
  • 20 reacties
  • 136 keer bekeken

Dag Ton,  heb geen smartplug of iets dergelijks . Wel een gemiddelde van 2 x per dag mn modem resetten om op alle apparaten in huis Wi-Fi te houden cq weer te krijgen. Meerdere malen contact gehad met KPN.  Is nu lastig begrijp ik zeker even de aankomende weken afwachten.  Geen monteur of winkel open. Was een tevreden telfort klant,  nu nog zeker geen gebraden KPN klant. Laat graagweten hoe t bij jou gaat deze week .

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Gebraden huh sorry bedoel tevreden

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Joserose, van harte welkom hier op ons forum. Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen heb ik een eigen topic voor je aangemaakt. Ik begrijp dat je de tip van Ton ook gelezen hebt, maar dat jij geen andere apparatuur hebt dat mogelijk kan storen.

Ik begrijp dat je ook contact met de klantenservice hebt gehad en al een en ander hebt geprobeerd. Kan je me iets uitgebreider vertellen wat je allemaal hebt geprobeerd en hebt besproken? Dat maakt het makkelijker om je hier goed te kunnen helpen :slight_smile:

Goedemiddag,

Ik heb geen enkele smartplug in mij  modem, toch valt nog steeds de Wi-Fi geregeld weg . Gister zelfs 2 x het modem.. gereset. Geen Wi-Fi op mobiels en in de avond viel de tv weg, pas na reset alles weer werkzaam.

Heb meerder malen al contact gehad met KPN en begrijp dat de situatie nu anders is.  Een monteur kan niet komen  en kan mij  set niet ruilen in de winkel.

Wachten nog even af , maar was een tevreden telfort klant , maar tot dusver, zeker geen tevreden KPN klant.

@TonKamp53 laat even weten hoe het er voorstaat eind deze week.

Vrgr José 

Admin: Reactie verplaatst naar eigen topic

Reputatie 7
Badge +24

Deze dingen heeft u dus niet?

De kabel tussen de Experiabox en de TV ontvanger bestaat uit 1 stuk? Er zit niets tussen? Wandcontactdoos?

 

Dag Alexa, heb van alles geprobeerd.  De modem terug gezet naar fabrieksinstellingen , de laatste update o p modem gezet,  dagelijks minimaal 1 x vaker 2 x per dag mn modem :experia box v10a met paperclip gereset om maar op alle apparaten Wi-Fi te krijgen. Door slechte Wi-Fi valt ook tv ontvanger weg, erg vervelend zeker met uitgesteld kijken. Dagelijks contact gehad met KPN,  telefonisch of over chat. Gisteren nog 1 uur contact gehad met Paulus vd hepdesk, die zou iets resetten op afstand.  Vanochtend als eerste zelf weer dat modem gereset om ook weer Wi-Fi op de mobiels te krijgen.  Zou mn set die ik pas 3 maart heb aangesloten , kunnen ruilen.  Dat gaat nu logischerwijs even niet. Blijft t zeer irritant met online studie thuis kind en überhaupt slechten Wi-Fi wat in al eerder aangaf was een tevreden telfort klant maar zeker geen tevreden kpn klant 

Vrgr José 

Heb inderdaad ook draadloze verbinding DVS 650 op advies toendertijd van telfort monteur gekocht en jaren prima gefunctioneerd

Reputatie 7
Badge +19

@Joserose Ik kan me goed voorstellen dat het zeker in deze tijd extra lastig is als de WiFi verbinding niet goed werkt. Heb je toevallig al eens getest hoe het gaat als je een kabel aansluit, en of alles dan goed werkt?

En ik ben nog benieuwd of je ook onze WiFi manager al eens doorlopen hebt? Doordat WiFi een draadloze verbinding is, kan deze gemakkelijk verstoord worden door storingsbronnen en andere signalen in jouw omgeving. De WiFi manager helpt je om ook de instellingen in het modem zo optimaal mogelijk in te stellen, waardoor de verbinding minder verstoord wordt. Ik raad je aan om 'm sowieso te doorlopen. Laat je weten of dat is gelukt, en wat het effect ervan is?

Goedemorgen, Alexa

Zeker heb al meerdere malen de Wi-Fi manager gebruikt eigenlijk alles wat ik van uit huis kan doen.

Vanochtend werkt het, tot dusver,  nog . Gisteren wederom 's ochtends als eerste router gereset en wederom stekker uit de tv ontvanger gehaald; geen tv ontvangst. 

Het bekabelen heb ik nog niet geprobeerd,  wil dat wel even doen . Moet wel zeggen dat de draadloze ontvangst bij mijn telfortmodem geen probleem was. Nu bij de experia v10a , wel. 

Reputatie 7
Badge +19

@Joserose Wel gek dat je ineens zo veel problemen hebt dan, sinds je dit modem hebt. Hoe staat het er nu voor? Doet de televisie het weer zoals het hoort? En heb je het nog met een kabel kunnen testen?

@Alexa_  sorry?  Wel gek dat ik ineens zo veel problemen heb ? Zoals al eerder aangeven vanaf het moment van de overstap naar KPN op 3 maart 2020 heb ik problemen. Dus dat is zeker niet gek en al helemaal niet ineens. Neem mij niet kwalijk Zoals ik ook al eerder aangaf heb ik vanaf 3 maart problemen en van alles geprobeerd. Dat ik nu minder frequent melding maak, is vanwege het feit dat er nu geen oplossing is . Geen monteur en en geen KPN winkel open om de set te ruilen.  

Ik reageer niet meer via dit forum,  heeft niets opgeleverd.  Ga morgen, wederom,  KPN bellen. Het minimaal 2 x per dag het modem experia box v10a resetten ,om op alle apparaten Wi-Fi te krijgen, is standaard.  Vrgr José 

Reputatie 7
Badge +19

@Joserose Dat was me niet duidelijk geworden uit je reacties. Ik kan me goed voorstellen dat het lastig is, zeker in deze tijd waarin we nu zitten. Ik hoop dat je de oplossing snel via een andere weg kunt vinden. Als we hier wel iets voor je kunnen betekenen of met je mee kunnen denken, weet je ons te vinden.

Goedemorgen,

Telefonisch contact gehad met KPN en via monteur op afstand uiteindelijk een nieuw modem toegestuurd gekregen. De experia box v10. De oude versie. Geprobeerd om de super Wi-Fi ontvangers aan te sluiten op dit modem, maar toen kreeg het netwerk weer kortsluiting.  Nu met dit modem zonder Wi-Fi versterkers , tot dusver,  vertrouwen is broos vandaar de slag om de arm,  geen wegvallende Wi-Fi meer gehad. De Wi-Fi versterkers staan nu doelloos in mn kast. Ga ik me in t after corona tijdperk weer in verdiepen. Nu al 2 dagen mn modem niet hoeven te resetten. Da's sinds 3 maart niet meer voorgekomen 

Vrgr José 

Hallo @Joserose , van de Experia V10 is er maar 1 versie, er bestaat geen oude versie.

 

@JanD , nee je hebt gelijk. De  v10a zou de vernieuwde  verbeterde versie moeten zijn van de 10a toch?

Bedoel de V10

@JanD  och snap je t nog. Ben tot dusver n tevreden V10 gebruiker 

Hallo @Joserose , de V10a is een compleet ander modem.

 

@JanD heb jij de v10a? En ben je tevreden?

Hallo @JanD , ik heb de V10a en ben er tevreden mee, er hangtook een zwarte Experia WiFi aan zodat ik zowel op de begane grond als op de 1e verdieping goed draadloos internet heb.

Het belangrijkste uiterlijke verschil met de V10 is dat de V10a 3 LAN-poorten heeft, en de V10 4.

En dat de V10a 1 telefoonpoort heeft en de V10 2, verder technisch nagenoeg gelijk qua prestaties.

 

Reputatie 7
Badge +19

@Joserose Ik kan me voorstellen dat je die slag even om de arm houdt, maar ik ben wel blij om te horen dat 't nieuwe modem tot nu toe goed lijkt te werken en het allemaal wat positiever klinkt. Dat is natuurlijk ook de bedoeling. Ik hoop dat het zo blijft.