Vraag

Wifi van V10 uitgeschakeld door Experia wifi, niet handig

  • 28 January 2021
  • 13 reacties
  • 107 keer bekeken

Reputatie 3

Goedenavond! 

Ik heb deze week een tweede Experia Wifi opgestuurd gekregen ter vervanging van die oude witte KPN wifi Versterker. Maar ik loop nu dus (na lang zoeken) ook tegen het punt aan dat de Wifi automatisch wordt uitgezet op de Experia 10. En deze staat dus beneden…..

HELP!

Ik heb nu dus perfecte Experia wifi op de eerste verdieping, en de oudste dochter heeft via de Experia wifi die op zolder staat ook een perfect bereik…..alleen omdat de Experiabox V10 nu zijn wifi automatisch uitzet, zitten we beneden met een gammel signaal…

Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat ik hier aan kan doen?

*Een modernere Experiabox aanvragen?

*Een derde Experia Wifi voor beneden aanvragen?

*Mijn kop dichthouden en accepteren dat ik beneden maar 20 MB trek terwijl ik 190 kan halen... 

Hopelijk kan iemand mij helpen!

alvast dank,

 

Marc


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

De Wi-Fi van de v10 MOET uit omdat die geen fast roaming ondersteunt.  Je zou dan 2 netwerken krijgen. Je kan proberen er 1 bij te krijgen maar dat zal lastig worden. Of 1 kopen. De beste opstelling is één in de gang en de tweede op de 1ste overloop.  Dan heb je overal prima Wi-Fi.  Anders wordt het als er een laptop of pc aan gesloten moet worden. De vraag is natuurlijk ook of je meer snelheid nodig hebt beneden. 

Reputatie 3

Dank voor je bericht, Joep.

 

Bij één in de gang en de tweede op de 1ste overloop heb ik een probleem op zolder. We hebben een normale 2-onder één kap woning, maar de verdiepingen houden veel signaal tegen. 

En beneden heb ik wel meer snelheid nodig, want in de keuken vallen de streepjes zelfs weg en schakelt de telefoon soms over naar 4G. 

 

Badge +19

In principe krijg je er twee. Je zou er dus één kunnen bestellen. https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?pos=450 zet die dan naast de tv ontvanger als je die hebt. De kabel die nu in de ontvanger zit doe je in de experia wifi en de ontvanger doe je met het korte kabeltje verbinden met poort 2 van de experia wifi. Overigens moet de wifi van het modem altijd uit ook als je wifi verstetkers van een ander merk zou hebben. Dus je kan niet zeggen omdat de wifi van het modem uitgaat moet ik nu een derde hebben.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Marc83, als jouw goed werkende set up ineens niet meer werkt doordat wij je andere apparatuur hebben gestuurd is dat even een tegenvaller natuurlijk :grimacing:

Hoe heb je het nu precies aangesloten? 1 Experia Wifi en vierkante witte versterker? De Experia Wifi zal bekabeld aangesloten zijn, maar is die andere dat ook, als in loper er kabels naar de eerste verdieping én naar de zolder? Hoor het graag, zodat ik duidelijk heb hoe de vork bij jou thuis precies in de steel steekt :slight_smile:

Reputatie 3

Hallo Maja,

Bedankt voor je bericht. De setting is als volgt;

-V10 Experia Box staat beneden.

-eerste verdieping Experia Wifi, bekabeld vanuit de V10

-tweede verdieping (zolder), ook een Experia Wifi, ook bekabeld. 
 

Experia V10 zet de wifi dus uit, en dat betekent beneden Dead Spots en zwakke wifi.

groet,

Marc

 

Reputatie 3

Vandaag heb ik de derde Experia Wifi via de webshop ontvangen en beneden geïnstalleerd, om het gemis van de Wifi van de V10 te compenseren. Maar ik ben niet tevreden. Het wifi signaal dat de V10 uitzendt is echt stabieler en reikt verder dan de Experia wifi’s. Heb beneden nu echt last van snelheid drops. Nooit gehad. Gewoon altijd stabiel 190 mb. Nu 40, dan weer 100, dan 170 en vervolgens 30.

De oplossing zou kunnen zijn dat KPN in mijn geval een V10A of hoger uitlevert. Dan kan dat krachtige signaal op de benedenverdieping  behouden blijven en kan ik boven alles dekkend maken met de Experia Wifi’s. Maar dat doen ze dus niet.

Ik ga de gammele witte Wifi versterker maar eens oplappen, en dan weer terug naar de oude situatie. Ook niet rooskleurig, maar dan kan de V10 weer wifi gaan uitzenden. Dan stuur ik de Experia Wifi maar retour. 

Eigenlijk de omgekeerde wereld als ik het zo teruglees. Ben al een heel weekend bezig hier..

Badge +19

Dan is er iets niet goed gegaan. Heb je ze alle drie opnieuw geïnstalleerd? Ik heb er ook drie en werkt perfect. 

Reputatie 3

Hoi Joep. Volgens mij wel! Ik heb het meerdere malen doorlopen, o.a. met de KPN thuis app. Wel moest ik de Experia Wifi van de zolder handmatig een firmware update geven. Automatisch deed deze dat niet. Ze hebben alledrie dezelfde SSID en hetzelfde wachtwoord. Ook kan ik ze alledrie tegelijk benaderen via de Thuis App of via de web interface. 
 

Ik kan het morgen nogmaals proberen vanaf de start.

Badge +19

Vergeet die app en log dan in op de experia wifi. http://192.168.2.150/ het wachtwoord vind je op de versterker waarvan het blauwe ledje knippert. Waar heb je de versterker van de begane grond staan?

Reputatie 3

Dat heb ik al vaker gedaan. De primary Experia staat nu naast de iTV ontvanger. Dus direct uit de Experia 10, in de Experia Wifi en dan met een kleiner kabeltje in de decoder. Alles ziet er gewoon goed uit.

Reputatie 3

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik al twee dagen een stabiele verbinding heb. Geen drops of verbroken verbindingen. Smart TV (wifi)in de keuken hapert en vertraagt geen moment. Lijkt wel alsof het netwerk zichzelf heeft ‘gezet’. Maar dat zal wel onzin zijn.

Wel merk ik dat bijvoorbeeld een laptop of telefoon soms traag overschakelt naar een beter wifi punt. Dan zit ik eerst boven, ga vervolgens naar beneden en dan merk ik dat hij lang blijft hangen aan het wifi punt boven. Als ik dan de Wifi even refresh op de laptop pakt ie meteen het punt beneden op. Maar na verloop van tijd ook wel automatisch. Ook staat de draadloze printer op zolder praktisch naast het wifi punt van de zolder, maar toch geeft de printer vaker de voorkeur aan het punt één verdieping lager. Weet iemand hoe dat zit? Joep? 😉

Al met al begin ik dus terug vertrouwen te krijgen in mijn netwerk. Ik zie het nog even aan.

 

Badge +19

Er zit inderdaad wat vertraging in het overschakelen van het ene punt naar het andere maar is dat een probleem? Mijn ervaring is dat je nooit de verbinding echt verlies. Als je in je auto rond rijdt met je mobiele telefoon gebeurt er precies het zelfde. Dan ga je ook van de ene zendmast naar de andere. Daar hoor je nooit iemand over. Nou ben ik iemand die als het werkt nooit meer naar zo'n ding kijkt. En wat de printer betreft denk ik dan als ie het doet dan is het goed:wink:. ik heb ook niet veel met wifi snelheden. Grote bestanden downloaden doe ik altijd bekabeld.

Reputatie 3

Je hebt ook helemaal gelijk. Het doet wat het moet doen. Maar om de paar jaar ga ik de boel vervangen/verbeteren en dan duik ik weer even in de werking van alles. Dan is het weer even hot item en moet alles perfect functioneren. Soort van een jongenskwaal denk ik. Als ik net een nieuwe (occasion) auto heb, dan verdraag ik geen enkel kraakje. Paar maanden later interesseert het me niks meer. Fijne avond in ieder geval. 👍🏻