Beantwoord

Wifi verbinden iRobot Roomba 896 met V10A

  • 6 August 2020
  • 13 reacties
  • 872 keer bekeken

Badge

Hulp gevraagd voor het verbinden via wifi van iRobot Roomba type 896 met experiabox V10a

Alles geprobeerd om de robot te verbinden maar wil op de een of andere manier niet lukken.

eventuele oplossingen graag in jip en janneke taal en liefst met afbeeldingen aangezien mijn kennis van deze materie beperkt is.

alvast dank.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Koningbolo 25 August 2020, 19:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

 

Hallo @Koningbolo ,

Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? 

Badge

Heb alles ingevuld maar geen antwoord

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Koningbolo, welkom op het forum. Het is druk hier, waardoor wij als moderators pas laat aan topics toekomen. Noordzee bedoelt het goed met zijn verzoek om je profiel in te vullen, alleen heeft dat geen zin in dit geval. Er is hier niet iets aan de hand waar je gegevens voor nodig zijn voor ons. Het aansluiten en installeren van een apparaat als dit valt onder wat we thuisnetwerk noemen. Dit valt buiten de ondersteuning van de reguliere klantenservice.

Als jij de handleiding van de Roomba hebt gevolgd zou het gewoon moeten werken. Als dat niet zo is kun je hier uitleggen wat je allemaal gedaan hebt. Als je dat dan doet, voeg waar mogelijk screenshots bij van de instellingen die je hebt aangepast, de foutmelding(en) die je krijgt, etc… Vervolgens kunnen andere forumgebruikers, en eventueel een moderator mits die hier kennis van heeft, verder helpen.

Een andere optie is nog de Tech Desk. Dit is een afdeling binnen KPN die wel helpt bij thuisnetwerkdingen. Deze optie kun je voor €5 per maand aan je abonnement toevoegen (via je MijnKPN of klantenservice). Je wordt dan altijd naar hen doorverbonden als je met ons belt (0800-0402).

Badge

Uiteraard de handleiding gevolgd en dan zou het moeten werken alleen is dat dus niet zo vandaar dan ook mijn oproep oproep dit forum.

contact gehad met de klantenservice maar die kunnen alleen verwijzen naar wat er op hun site staat  bij “ problemen “ met het verbinden met wifi en verder worden ze helaas niet gehinderd door enige kennis van zaken voor wat betreft de combi met de gebruikte router.

Onderstaande meldingen dat het niet mogelijk was om te verbinden.

router ingesteld op 2.4 ghz zoals aanbevolen.

of de poortconfiguratie bij de experiabox v10a standaard juist ingesteld staat daar heb ik geen idee van.

 

Badge

Handleiding gevolgd maar zonder het gewenste resultaat vandaar mijn oproep op dit forum.

Badge

Probleem opgelost, de procedure zoals voorgesteld in de gebruiksaanwijzing van iRobot is niet correct.

Reputatie 7
Badge +30

Probleem opgelost, de procedure zoals voorgesteld in de gebruiksaanwijzing van iRobot is niet correct.

 

Dat is goed om te lezen, Koningbolo! Mooi dat je hier achter bent gekomen. Hoe moest het nu uiteindelijk gedaan worden? Als je dat zou willen delen hier kan jouw reactie andere mensen met hetzelfde probleem helpen :)

Badge

Probleem opgelost, de procedure zoals voorgesteld in de gebruiksaanwijzing van iRobot is niet correct.

 

Dat is goed om te lezen, Koningbolo! Mooi dat je hier achter bent gekomen. Hoe moest het nu uiteindelijk gedaan worden? Als je dat zou willen delen hier kan jouw reactie andere mensen met hetzelfde probleem helpen :)

 

Het is ws combinatie specifiek dus mocht de vraag zich voordoen dan zal ik daar graag op antwoorden.

Badge

Overigens de optie om voor €5,00 per maand gebruik te kunnen maken van de techdesk vindt ik absoluut buiten proportie en behoort m.i. gewoon tot wat men normaal gesproken “ SERVICE “ placht te noemen wanneer er een technisch probleem is op te lossen.

@Koningbolo : Zelfde situatie bij mij: Experia V10A wil niet met Roomba 960 verbinden, terwijl de Experia V10 dat prima deed. Ik ben wel benieuwd naar wat je oplossing was.

Reputatie 7
Badge +30

Vreemd, @LucasKun! Heb je dezelfde instellingen overgenomen zoals ze in de V10 staan? Ik ben nu ook wel benieuwd wat de oplossing van @Koningbolo geweest is. Wellicht is er nog iemand anders binnen de community die met je mee kan denken!

De V10A had een eigen SSID en password. Ik heb die vervangen door een nieuw SSID en password, maar het probleem is dat de roomba die niet pakt. Mijn telefoon ook niet. De laptop, pc en ipad werken wel met de V10A, maar die twee apparaten niet. Mijn gebruikservaring is dat de wifi van de V10A gewoon niet lekker compatibel is met alle apparaten. De tip van Koningbolo was om op een andere manier door de roomba setup flow te gaan, maar dat werkte voor mij niet. 

Reputatie 7
Badge +30

Krijg je dan een bepaalde foutmelding o.i.d.? Het is mogelijk dat de Roomba niet goed overweg kan met de 5 GHz frequentie. Je zou kunnen overwegen om een wifi extender aan te schaffen waarbij je de 2.4 en 5 GHz frequenties kunt splitsen. Op die manier kan je dan de Roomba alleen met de 2.4 GHz frequentie laten verbinden.

 

Je zou trouwens ook kunnen proberen om bij het koppelen ver van de Experia Box te gaan staan. De 2.4 GHz heeft een wijder bereik dan de 5 GHZ frequentie, dus wellicht dat ie 'm dan wel pakt.