Beantwoord

Wifi versterkers wachtwoord werkt niet meer

  • 11 January 2020
  • 36 reacties
  • 617 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb twee wifi versterkers (witte) die het altijd goed hebben gedaan, alleen sinds ik van de kpn een update heb gekregen, kan ik geen contact meer krijgen met de twee versterkers, ook vind de app de versterkers niet. Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 March 2020, 12:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Begint een warrig topic te worden. Je hebt dus nu een Experiabox v10 en 2 zwarte vierkante versterkers? Netjes bekabeld aangesloten? Heb je al geprobeerd om op die versterkers in te loggen? http://192.168.2.150

Ja dat klopt, dat heb ik nu

Ik heb nu alleen de V10 box gekoppeld en dan werkt de wifi goed (jimbo), zodra ik 1 van de versterkers aankoppel, krijg ik een tweede wifi (jimbo02 ) die niet meer toegankelijk is. ( kan hier niet meer op inloggen) Deze wifi overruled de hoofd wifi (jimbo) wat inhoudt dat ik geen wifi meer heb en ik de V10 weer moet resetten en de versterker loskoppelen.

Ik wordt er een beetje erg moe van nu. Alles werkte totdat Kpn een update deed, daarna was het over. Ik heb nog niet op de versterkers ingelogd, omdat dit ook niet is gevraagd door Erwin. Waarom wordt er niet een monteur langs gestuurd hiervoor, blijkbaar gaan we er zo niet uitkomen?

Ai, ai.  Als je wilt zet ik de wifi gegevens nu terug naar de standaard ( dus de ssid en het wachtwoord dat onder/achterop je huidige experiabox v10 staat) 

Ik druk er nog niet direct op omdat het weekend er overheen is gegaan en er wellicht verbetering is opgetreden. Laat maar weten wat ik moet doen!

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb nu alleen de V10 box gekoppeld

Wat bedoelt u hier mee? V10 gekoppeld aan wat?

Een monteur gaat u zomaar niet krijgen, tenzij u 50 euro betaald…

Als u eerst geen versterkers aangekoppeld heeft, en alleen wifi op de Experiabox heeft, dan werkt dat. Begrijp ik dat goed? Vervolgens koppelt u 1 Experia WiFi aan. De wifi van de Experiabox gaat dan uit. Dat hoort. De wifi van de Experia WiFi moet het dan overnemen. Dat zal die ook wel doen, maar hij zal niet de netwerknaam vanuit de Experiabox overnemen. In plaats daarvan neemt hij de netwerknaam over vanuit de servers van KPN denk ik. En die zal anders zijn, waardoor uw zo geen wifi op uw telefoon heeft.

Om dit op te lossen zou u dus de laptop bekabeld op de Experiabox aan moeten sluiten en naar het genoemde adres te gaan. Om zodoende gewoon handmatig in de Experia WiFi het juiste wifi netwerk in te stellen.

Erwin, wacht daar maar even mee.

Ik ga vanavond eerst kijken of ik kan inloggen op de wifi versterker.

Ben een leek op It gebied, maar ga wel kijken of het lukt. 

Hoi Nick,

V10 gekoppeld aan het netwerk bedoelde ik.

Ja dat klopt allemaal wat je zegt.

Nu wil ik contact leggen met de experiabox, maar kan dat alleen per kabel? en met welke kabel moet dat dan? Of kan ik ook inloggen? Is dat nummer toevallig 192.168.2.150? of een ander nummer?

Alvast bedankt

Goedenavond,

Het is mij gelukt om verbinding te maken met de V10, hier heb ik ook de wifi gereset en weer aangepast.

Alleen ik kan de versterker niet benaderen en (zoals Nick als zegt) zodra ik deze inplug en aanzet , dan komt Jimbo2 weer op en gooit Jimbo eruit.

Zoals Nick al aangaf, haalt de versterker de info van de server op, alleen kan er dan niemand dit in de server aanpassen? Want hoeveel ik de versterker ook reset, zodra deze aan de kabel gaat staat de oude info erweer op.

 

Het blijft een bizarre storing. Kun je de thuis app eens proberen: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/kpn-thuis-app.htm

Mocht dat niet lukken dan probeer ik centraal de gegevens te resetten. 

Reputatie 7
Badge +24

Alleen ik kan de versterker niet benaderen en (zoals Nick als zegt) zodra ik deze inplug en aanzet , dan komt Jimbo2 weer op en gooit Jimbo eruit.

Ja... als je de versterkers wilt benaderen, zullen ze wel aangekoppeld moeten zijn. 

Nu wil ik contact leggen met de experiabox, maar kan dat alleen per kabel?

Als u kennelijk geen verbinding meer hebt met wifi, dan zal dat via de kabel moeten.

en met welke kabel moet dat dan?

Gewoon een utp kabel. Heeft u ook tv? Je zou de gele stekker achteruit de tv ontvanger even tijdenlijk in uw laptop kunnen stoppen.

Is dat nummer toevallig 192.168.2.150?

Dat is het juiste ip.

Ik heb niks meer gehoord en heb stille hoop dat het uiteindelijk wel is opgelost. Kun jij dat bevestigen?

Hoi Erwin, Ja nadat ik geen antwoordt meer kreeg van jullie, heb ik een monteur ingeschakeld. Deze heeft op jullie server ( wat we al dachten) de gehele wifi gereset, een extra wifi punt aangebracht in mijn huis en de ander twee versterkers opnieuw ingesteld. En nu werkt alles weer. Maar dit had ik absoluut niet zelf kunnen doen!!

In ieder geval nog bedankt voor de moeite!!