Beantwoord

wifi6 niet zichtbaar op laptop/pc

  • 5 November 2020
  • 5 reacties
  • 1385 keer bekeken

vandaag heb ik mijn nieuwe modem ontvangen van kpn, de kpn box 12.

alleen kan ik op mijn pc en laptops het wifi netwerk niet vinden (alle telefoons/tablets doen het wel)

 

kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?

icon

Beste antwoord door RBxx 5 November 2020, 20:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Schuurman1 

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

De allerlaatste Windows updates draaien wil soms helpen. De laptop tijdelijk bedraad aansluiten, Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Lukt dat allemaal niet, dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Thanks. Ik ga er ff mee bezig

aanpassing gedaan en heb nu internet, alleen is dit best trager (

+/_ 45mb) dan de verbinding die ik pak met bijvoorbeeld mijn telefoon (+/_500mb)

 

ik ben expres overgetapt van Telfort naar kpn zodat ik supersnelle verbinding heb voor het online simracen 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Schuurman1 , heb je zowel de 2.4GHz als de 5GHz aangepast in het modem?

Mogelijk kiest je PC/laptop de 2.4GHz en je telefoon de 5GHz. De laatste is veel sneller.

Voor online simracen is WiFi trouwens niet de aangewezen keuze. Via kabel aansluiten is beter.

Check!!!! 250mb trek ik nu op de laptop, pc blijft hangen op 95mb. Morgen maar weer ff verder. Thanks