Beantwoord

Windows 11 internet snelheid neemt langzaam af

  • 26 July 2023
  • 6 reacties
  • 105 keer bekeken

Ik heb een Windows 11 computer die bekabeld is aangesloten achter de KPN glasvezel apparatuur. Als ik na opstarten een speed test doe, haal ik keurig de 200 mbit/sec die ik afneem bij KPN. Echter, na verloop van tijd loopt de snelheid steeds verder terug. Soms zit ik na een uur nog maar op 2 mbit/sec! 

Ik heb daarnaast een Windows 10 computer. Daar blijft de snelheid altijd rond de 200 mbit/sec. 

Dus het lijkt een Windows 11 probleem, maar een probleem met de KPN apparatuur specifiek voor Windows 11 wil/kan ik ook niet uitsluiten.

Iemand enig idee waar dit in kan zitten?

Groet, Frank

icon

Beste antwoord door Frank814 23 August 2023, 17:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Als je de windows 11 aansluit op zelfde kabel als je Windows 10 pc en het dan nog afzakt weet je dat het aan je eigen apparatuur ligt als het op de windows 10 machine gelijk blijft.

 

Kan een LAN driver zijn deze zijn vaak wel de boosdoener.

Zou kijken of windows zelf niet een betere driver heeft of anders van de leverancier kijken of er een update is van je LAN adapter.

Hallo Menno,

bedankt voor je tips. Ik heb de kabel al eens verwisseld, dat maakte niets uit.

Ik heb de meeste recente driver voor mijn netwerkkaart, maar zal het eens proberen met een Windows driver.

Ik ben terug gegaan naar de vorige driver. De snelheid loopt nog steeds terug, maar nu naar ongeveer 20 Mbit/s. Dus iets beter, maar nog steeds ver onder de 200 Mbit/s.

Alles geprobeerd, niets hielp. Uiteindelijk mijn pc naar ‘factory default’ herstart en een schone installatie van Windows 11. De internet snelheid blijft nu constant. Helaas nog steeds geen idee wat de oorzaak is geweest.

Hallo @Frank814 i.p.v. het complete OS te her-installeren had je ook gewoon de netwerkinstellingen kunnen herstellen, dat was voldoende geweest.

 

Beste JanD, nee, dat had ik al geprobeerd. Netwerkinstellingen gereset, andere netwerkkaartdriver geinstalleerd, etc. dat hielp allemaal niet.