Beantwoord

Worden Experia instellingen gewijzigd bij overstap van Telfort naar KPN?

  • 21 October 2020
  • 6 reacties
  • 116 keer bekeken

Badge

Hoera, afgelopen weekend ben ik gemigreerd van Telfort naar KPN. 

Vandaag had ik netwerkproblemen. 

Mijn hele huis is bekabeld en ik maak graag gebruik van mijn bekabelde verbindingen. Deze hield er mee op. Ook de wifi punten die aangesloten zijn stopten. 

In mijn thuisnetwerk heb ik diverse netwerkswitches, een NAS, een printer, een aantal TV ontvangers en diverse mobiele apparaten.

Alles is netjes in volgorde weer aangezet na een paar minuten pauze. Daarna tradt opnieuw een uitval op. Voor de overstap was het netwerk stabiel. Zijn er onderdelen in mijn netwerk die niet lekker lopen in het KPN netwerk?

 

Groeten

Paul

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 27 October 2020, 13:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @Kabelaar. Bij de migratie van Telfort naar KPN is technisch niets veranderd, dat was puur een administratieve wijziging. Jouw Experia Box gebruikt nog steeds VLAN 34 voor internet, net zoals dat bij Telfort was. Bij aansluitingen die direct bij KPN zijn afgenomen wordt VLAN 6 daarvoor gebruikt. Dat wordt later nog aangepast voor de oud-Telfort klanten zodat iedereen op VLAN 6 zit. Dat de apparatuur rond de migratie stopte is een bijzondere timing, maar het mag er niets mee te maken hebben. Is het inmiddels wel weer stabiel geworden?

Badge

Dankjewel @Jasper 

Door de storing direct na de migratie, heb ik het forum gevonden :relaxed:

Ik heb alles op volgorde weer opgestart en alle verbindingen zijn weer stabiel.

De VLAN6 migratie zie ik tegemoet :ok_hand:

 

Reputatie 7

Graag gedaan @Kabelaar, gelukkig werkt het nu weer stabiel :ok_hand:  Wanneer de verdere migratie gebeurt is nog niet helemaal concreet, dat is nog even afwachten.

Reputatie 7
Badge +10

Bij de migratie van Telfort naar KPN is technisch niets veranderd, dat was puur een administratieve wijziging. Jouw Experia Box gebruikt nog steeds VLAN 34 voor internet, net zoals dat bij Telfort was.

Zelfs een oude ZyXEL P-2812HNU-F1 modem/router doet het nog. (Zo lang het duurt).  :wink:

Reputatie 7

Zelfs een oude ZyXEL P-2812HNU-F1 modem/router doet het nog. (Zo lang het duurt).  :wink:

Het vermoeden is inderdaad dat de ZyXEL's er moeite mee krijgen, dat gaan we nog meemaken. Het overgrote merendeel van de ZyXEL's is gelukkig al vervangen door Experia Boxen, het is nog een kleine groep die alleen een ZyXEL heeft :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +10

Het is wat traag in vernieuwen van de TV-ontvanger instellingen etc.
(De CPU van die ZyXEL is duidelijk wat minder, dan huidige systemen).
Maar voor de rest merkte ik er niet zoveel van - met in mijn geval glasvezel.

Met VDSL zal die mogelijk niet meer voldoen als er nog eens super vectored aankomt.
Daar voorziet het niet in.