Beantwoord

WPS inschakelen op V12

  • 16 September 2020
  • 11 reacties
  • 12002 keer bekeken

Hallo,

hoe kan ik de WPS inschakelen op de V12?

Ik heb op de fysieke knop gedrukt  maar als ik dan op de pc hierop inlog staat bij WPS dat het nog steeds op disabled staat.

icon

Beste antwoord door RBxx 16 September 2020, 20:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ronwil Om WPS te kunnen gebruiken, moet je eerst inloggen in de KPN Box 12 en daar de functie Enable WPS op ON zetten. De knop staat op 2.4GHz en 5GHz! Pas dan wordt de fysieke knop actief. Zie de tekst in het oranje blok hieronder.

Om dan een apparaat via WPS te koppelen druk je 2-3 seconden op de knop. Vanaf dat moment heb je 2 minuten de tijd voor de koppeling.

Hallo Ruud,  dat is het 'm nou net. Ik kan de knop niet op ON zetten….

 

mvg Ron

Reputatie 7
Badge +21

Bij mij gaat dat ook niet @ronwil , maar dat vind ik niet vreemd. Omdat ik wifiversterkers gebruik, heb ik de WiFi op de Box 12 uitgeschakeld. Het WiFi lampje op de voorkant van het modem staat ook uit.

Is dat mogelijk ook bij jou het geval?

dat klopt, heb ik ook….

Reputatie 7
Badge +21

Aha duidelijk. Welke wifiversterkers? Voor de WPS functie moet je dan bij die versterkers zijn. Ook daar is een WPS knop.

dat dacht ik al….heb daar even op gekeken en  ook daar zit een wps knop op.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ronwil, is het je met de uitleg van @RBxx gelukt om via WPPS te verbinden? :slight_smile:

Hi @ronwil, is het je met de uitleg van @RBxx gelukt om via WPPS te verbinden? :slight_smile:

Helaas nog niet, maar dat ligt waarschijnlijk aan de labelprinter die ik probeer te verbinden.

Reputatie 7
Badge +24

Probeer die printer dan te verbinden via netwerknaam en wachtwoord. 

Probeer die printer dan te verbinden via netwerknaam en wachtwoord. 

heb ik geprobeerd maar lukt niet. Er wordt gesuggereerd dat de printer te ver van het wifi punt af staat maar dat kan helemaal niet, is namelijk maar 3 meter...

Reputatie 7
Badge +24

Probeer die printer dan te verbinden via netwerknaam en wachtwoord. 

heb ik geprobeerd maar lukt niet. Er wordt gesuggereerd dat de printer te ver van het wifi punt af staat maar dat kan helemaal niet, is namelijk maar 3 meter...

Dan kan uw printer waarschijnlijk niet goed omgaan met het WiFi wat de KPN apparatuur uitzend. De apparatuur van KPN zend 2,4 en 5 GHz onder dezelfde naam. En gebruikt daarbij bandstering. Zodat apparaten automatisch van 2,4 GHz naar 5 GHz gaan.

De printer heeft alleen 2,4 GHz ondersteuning, en dat levert problemen op. Nu hoef je niet op zoek te gaan naar een nieuwe printer die 5 GHz ondersteund. Want die zijn er bijna niet volgens mij. Het probleem ligt niet bij de printer.

Wat je wel kunt doen: een goedkoop accespoint aanschaffen. Bijv.:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point

Deze ondersteund alleen 2,4 GHz. En het bandstering probleem van KPN heb je dan dus niets te maken.

Vroeger was het mogenlijk om op de KPN apparatuur de naam van het 5 GHz netwerk een andere naam te geven dan het 2,4 GHz netwerk. Daarmee werd dus ook bandstering uitgeschakeld. Maar deze mogelijkheid heeft KPN uit zijn apparatuur verwijderd. Alleen op de Experiabox v10 kan het nog volgens mij. En op de oude vierkante witte versterkers.

Hier nog zo'n topic, de babyfoon wil niet verbinden:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/babyfoon-met-2-4ghz-510014

Of hier:

https://forum.kpn.com/internet-9/xperiabox-v10-ziet-mn-converter-vd-zonnepanelen-niet-509990

De oude extender doet het prima, maar de apparatuur is niet aan de SuperWiFi's te krijgen...