Beantwoord

Zijn oude SuperWifi versterkers te verbinden met Experia Box V10?

  • 5 August 2023
  • 21 reacties
  • 115 keer bekeken

Werken de oudere WiFi superpunten nog en dan ook i.c.m Experia v10

icon

Beste antwoord door VwDt 6 August 2023, 20:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Badge +19

Ze werken met de v10 maar niet samen.  Maw de wifi van het modem moet uit en er moet 1 super wifi met een kabel aangesloten blijven aan het modem. 

Dus als ik het goed begrijp zou ik 2 witte punten moeten hebben,1 om mijn modem te vervangen en 1 om het signaal te versterken ?

Badge +19

Dat klopt helemaal!

Ik ben ook een leek wat dit betreft is er misschien een guide/tutorial hoe ik dit dan zou moeten aansluiten.

Alvast bedankt !

Maar met de nieuwe firmware die uiteindelijk ook op de V10, alle SuperWifi's en ExperiaWifi moet gaan komen zou alles wel moeten gaan samenwerken. Maar hoelang dat nog duurt?

Badge +19

Maar met de nieuwe firmware die uiteindelijk ook op de V10, alle SuperWifi's en ExperiaWifi moet gaan komen zou alles wel moeten gaan samenwerken. Maar hoelang dat nog duurt?

Volgend jaar om deze tijd gok ik.

Badge +19

@TimNina het is heel simpel.  Hoeveel SuperWiFi's heb je? Het zijn de witte ronde neem ik aan?!

Hi Joep 2 stuks witte ronde inderdaad (heb ze nog niet in huis krijg ze van de week van mijn buuf) 

Badge +19

@TimNina voor het aansluiten eerst de SuperWiFi's resetten.  Dan een half uur met een kabel aan het modem hangen. Daarna kan je er met één aan de wandel.

Oké bedankt en tussen welke handeling moet ik de wifi op de modem uitzetten ?

Je hoeft de wifi van de v10 niet zelf uit te zetten. 
De wifi word uitgezet door de superwifi punten.
KPN SuperWifi: installatie en gebruik

Nog een vraagje wij gaan volgende week upgraden naar glasvezel ondersteunen deze ronde witte wifi versterkers ook glasvezel ?

Reputatie 7
Badge +12

Nog een vraagje wij gaan volgende week upgraden naar glasvezel ondersteunen deze ronde witte wifi versterkers ook glasvezel ?

Glasvezel is een andere techniek van het signaal dat naar het modem gaat. Maar verder veranderd er niks. Dat betekend dat al uw apparatuur zal blijven werken inclusief de superwifi punten.

Heb de kpn superpunten als het goed is goed geïnstalleerd 

 

alleen staat mijn oude WiFi van de modem ook gewoon nog tussen beschikbare netwerken.is het zo goed aangesloten ? 

 

En hoe gaat et in ze werking switchen ze vanzelf over na zwakker signaal dus van de ene extender naar de andere ?

dus op mijn telefoon van h36 naar we2

of moet ik altijd op de we2 verbinden.

 

ik heb de modem en 1e punt in de woonkamer 2e punt in de eetkamer omdat ik in de keuken ernaast geen bereik heb.

 

 

 

 ik heb maar 1 wifi extender in mijn netwerk lijst staan.(dat is de primaire) we2-9aa7b2

en de h36 is mijn experiabox

 

 

Ik zie maar 1 wifi extender in mijn netwerkinstellingen op mijn telefoon om mee te verbinden dat is de primaire wifisuoerpunt we2-9aa7b2 oftewel wifi-versterker 1 in de app.

 

de wifi versterker 2 in de app zie ik wel maar we2 973b9c zie ik niet terug in de wifi van mijn telefoon om mee te verbinden.

 

de h369af6d284 is mijn experia box maar hoort daarvan de wifi niet vanzelf uit te gaan ? 

Badge +19

Heb je de SuperWiFi's wel gereset? Dus echt met het resetknopje?

Hoi ja uiteraard , gewacht tot constante paarse lampje en toen verbonden met de kabel.

nu branden ze ook alle 2 constant groen.

heb de secundaire net los gekoppeld verplaatst naar andere kamer en die brand nu ook constant.

 

ik zie de versterkers i ok in mijn app staan.

 

Hoe weet ik nu zeker dat ik alles juist heb gedaan ,

en hoort het zo te zijn dat je maar 1 wifi versterker ziet staan in de lijst van beschikbaar netwerken of hoor je ze alle 2 te zien ?

 

Lijkt erop dat het niet goed is gegaan. 
Geeft de SuperWifi punten een reset en begin weer bij stap 1.

Je hoort 1 wifi netwerk te zien (in dit geval h369af6d284 overgenomen van de experiabox v10 en uitgezonden door de 2 SuperWifi punten).

Hey bedankt heb ze net opnieuw gedaan en inderdaad zie alleen de h36 nu staan 🫶🫶