Beantwoord

A51 draadloos opladen?

  • 13 July 2020
  • 37 reacties
  • 9317 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Reputatie 1

Heb je dat uitgeprobeerd, @Marco vh ?

Met die adapter 'denkt’ de telefoon namelijk gewoon dat er via de draad wordt opgeladen, want daar zit die adapter in (de dvb-c connector). Dan hóef je ook helemaal niet in te stellen op de telefoon dat er draadloos moet worden opgeladen.

Ps op de y versie van mijn dochter werken ze wel.

y versie

Dat is ook een type van Samsung?

Wilde ook zo'n adapter kopen (heb de A40), maar ach… zo'n grote moeite om het dvb-c plugje erin te steken is het nou ook weer niet.

Reputatie 1

y versie

Dat is ook een type van Samsung?

Wilde ook zo'n adapter kopen (heb de A40), maar ach… zo'n grote moeite om het dvb-c plugje erin te steken is het nou ook weer niet.

Klopt, ik zou eerst bij je batterij instelling kijken of er draadloos opladen tussen staat. Zo niet gaat het niet werken vrees ik, je moet draadloos opladen nl wel aanzetten.

Zit die instelling er niet alleen in als het toestel (de S serie en Note bijvoorbeeld) dit standaard ondersteunt? Ik kan me zo voorstellen dat de A-serie, die geen ingebouwde spoel heeft voor draadloos opladen, die instelling dan ook niet heeft.

Anders is er maar één oplossing als je per sé draadloos wilt laden: een ander toestel kopen die het wel ondersteunt. (voor Samsung dus S-serie of Note).

Reputatie 7
Badge +21

Dan ben ik toch nieuwsgierig welke QI adapter(s) @Marco vh heeft geprobeerd (merk/type of een fotootje).

De truc is juist dat de telefoon niets weet van draadloos, die denkt dat hij ‘gewoon’ via een kabel wordt geladen. Het draadloos gebeuren zit in de QI ontvanger zoals getoond wordt in het filmpje van @SjorsK 

Reputatie 1

Zit die instelling er niet alleen in als het toestel (de S serie en Note bijvoorbeeld) dit standaard ondersteunt? Ik kan me zo voorstellen dat de A-serie, die geen ingebouwde spoel heeft voor draadloos opladen, die instelling dan ook niet heeft.

Euhhhm dat is waar ik tegenaan loop en tegenkom op internet, dus durf daar niet echt antwoord op te geven.

 

Ohhh het toestel van mijn dochter is een A3 en daar werkt het dus wel op. Ik snap er eigenlijk geen snars meer van, maar heb er wel de pest op in.

Zit er niet een (te dik) hoesje omheen bij jouw. Waardoor de '’afstand'’ tussen laadplaat en QI adapter '’te groot'’ wordt.

Reputatie 1

Zit er niet een (te dik) hoesje omheen bij jouw. Waardoor de '’afstand'’ tussen laadplaat en QI adapter '’te groot'’ wordt.

Euhhh laten we er stiekum vanuit gaan dat we beide niet uit een ei komen 🥴

Reputatie 1

Dan ben ik toch nieuwsgierig welke QI adapter(s) @Marco vh heeft geprobeerd (merk/type of een fotootje).

De truc is juist dat de telefoon niets weet van draadloos, die denkt dat hij ‘gewoon’ via een kabel wordt geladen. Het draadloos gebeuren zit in de QI ontvanger zoals getoond wordt in het filmpje van @SjorsK 

Dat dacht ik dus ook, maar als je verder zoekt kom je dat tegen. Ja als alles gewoon werkt zal het filmpje van sjors kloppen, maar dat doet het niet.

Reputatie 1

Samsung geeft aan dat het dan aan de qi adapter ligt, het is dus zeker wel mogelijk. Mijn qi adapter werkt blijkbaar wel op de A3, maar niet op de A51.

 

Dus maar opzoek naar 1 die niet botst, kan wel eens een duur geintje gaan worden.

Het is wel gek.

Volgens GSMpunt en (!) Samsung Support zou de A40 (mijn model) ook zelf over draadloos opladen moeten beschikken. Maar het zit er écht niet in. Volgens mij ontbreekt het zelfs '’gewoon'’ in de hele A-serie.
Maar waarom dan sites, en met name Samsungsite zelf, het wél benoemen….

GSMpunt.nl en

Samsung.nl. (de daar genoemde optie is op mijn A40 écht niet aanwezig. Ook niet na de laatste update van nog geen 10 dagen geleden.)

Maar…. voor zo'n losse QI adapter is die instelling dus niet nodig. De spoel in de telefoon (maar dus niet aanwezig) hoeft niet ingeschakeld. 
Kan niet verklaren waarom het met je A51 niet lukt met de QI adapter. :confused:

Reputatie 1

Het is wel gek.

Volgens GSMpunt en (!) Samsung Support zou de A40 (mijn model) ook zelf over draadloos opladen moeten beschikken. Maar het zit er écht niet in. Volgens mij ontbreekt het zelfs '’gewoon'’ in de hele A-serie.
Maar waarom dan sites, en met name Samsungsite zelf, het wél benoemen….

GSMpunt.nl en

Samsung.nl. (de daar genoemde optie is op mijn A40 écht niet aanwezig. Ook niet na de laatste update van nog geen 10 dagen geleden.)

Maar…. voor zo'n losse QI adapter is die instelling dus niet nodig. De spoel in de telefoon (maar dus niet aanwezig) hoeft niet ingeschakeld. 
Kan niet verklaren waarom het met je A51 niet lukt met de QI adapter. :confused:

Samsung gaf aan dag de hele A serie niet draadloos oplaad, dat het bij de tel van mijn dochter wel werkt en bij mijn A51 niet is de compatibiliteit van de adapter met telefoon.

Koop dus niet "gewoon" een adapter, maar kijk of die compatibel is met jouw type. Daar komt het eigenlijk op neer.