Beantwoord

Geen service in combinatie met IOS13

  • 20 September 2019
  • 53 reacties
  • 8338 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

53 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Het enige wat je nog zou kunnen doen is een herstel uitvoeren op de iPhone, dit kan via iTunes of in in je instellingen onder stel opnieuw in.

Maak wel eerst een reservekopie (via iTunes is het makkelijkst), zet na het herstellen niet direct het reservekopie terug maar test eens zonder de backup en kijk of het probleem zich weer voordoet.

https://www.iculture.nl/tips/iphone-herstellen/

Zowel mijn vrouw als ik hebben hetzelfde probleem, zeer frustrerend. Betreft IPhone 8 en 8 plus. Alle opties al geprobeerd, behalve volledig herstel via iTunes.

Overigens goed om te vermelden dat het probleem zich alleen voordoet als we verbonden zijn met WiFi, zodra we dan gebeld worden springt de iPhone even later naar “geen service”.

 

Hoor graag als iemand de oplossing heeft. 

same here. 

Dit allemaal geprobeerd, maar helpt niet: https://www.ikream.com/2019/10/how-to-fix-iphone-x-ios-13-no-service-error-cannot-send-receive-text-messages-34881

 

Inmiddels al een werkende oplossing beschikbaar?

een collega en ik hebben dit probleem ook, beiden een iphone 8. Mensen met een iphone SE en 11 die ik spreek herkennen het probleem niet.

netwerkinstellingen herstellen helpt niet, 

telefoon reboot via allemaal gevonden extra knop indruk opties helpt niet.

weet iemand of er ook iphones 8 zijn die met ios13 dit probleem niet hebben? en zo ja, hebben die KPN netwerk?

en is dit inderdaad een exclusief iphone 8 probleem?

Het enige wat je op dit moment kunt doen is 3G aanzetten ipv 4G volt uit/aan. Bij verbinding met 3G valt het netwerk niet weg en ben je ten alle tijde te bereiken. Enige nadeel is dat de downloadsnelheid van het internet achteruit gaat.

Hoop dat het probleem snel wordt opgelost!

Ik had met mijn IPhone 8 afgelopen week hetzelfde probleem. geen netwerk maar kon steeds wel uitbellen. 

Na de harde reset (beide volume knoppen tegelijk indrukken en de uit/aan knop werkte het weer goed.

Ik heb hier ook last van op iPhone X. Dus niet alleen 8. Apple doe er wat aan! Of kpn moet aanbieder services bijwerken! 

Hier hetzelfde probleem met Iphone 8 en X ...vooral wanneer WiFi is ingeschakeld. Heb al de bovenstaande oplossingen geprobeerd (inclusief complete reset van mijn telefoon naar fabrieksinstellingen, volte uit, 3g etc..., maar helaas geen resultaat! Ik hoop dat er snel een verandering komt. Kennissen en familie bij andere providers met een Iphone 8 of X hebben hier namelijk GEEN last van! Ook gemerkt dat het vanaf afgelopen vrijdag alleen maar erger is geworden. Minstens de helft van het weekend niet telefonisch bereikbaar geweest!

Hier ook hetzelfde probleem. Iphone 8, ios 13. Update week oud. Niets aan de hand. Alleen was mijn speaker wel erg luid. Na een week ergerde ik me er aan. Uit en aan gezet om dat hopelijk op te lossen. En zie daar; geen bereik. Zodra ik zelf iemand opbel, schiet het netwerk weer aan. Maar enkele minuten a een half uur later is het bereik ineens weer verloren. Alle bovenstaande tips uitgevoerd maar geen soelaas. Helaas geeft de klantenservice online aan dat het aan het toestel kan liggen. Dat is dus niet het geval. 
Mensen zijn zakelijk ook afhankelijk van hun netwerk. Dit is inkomstendelving als ik bovenstaande berichten lees. Maar een maand na openen van het topic is het nog niet opgelost! 

Ik had met mijn IPhone 8 afgelopen week hetzelfde probleem. geen netwerk maar kon steeds wel uitbellen. 

Na de harde reset (beide volume knoppen tegelijk indrukken en de uit/aan knop werkte het weer goed.

En werkt het je netwerk nov steeds? Ik heb dezelfde tip uitgevoerd. Met indrukken rechterknop tot apple logo weer verschijnt maar nog steeds geen bereik.

Hier hetzelfde probleem met Iphone 8 en X ...vooral wanneer WiFi is ingeschakeld. Heb al de bovenstaande oplossingen geprobeerd (inclusief complete reset van mijn telefoon naar fabrieksinstellingen, volte uit, 3g etc..., maar helaas geen resultaat! Ik hoop dat er snel een verandering komt. Kennissen en familie bij andere providers met een Iphone 8 of X hebben hier namelijk GEEN last van! Ook gemerkt dat het vanaf afgelopen vrijdag alleen maar erger is geworden. Minstens de helft van het weekend niet telefonisch bereikbaar geweest!

Ja idd. Alleen kpn icm iPhone 8 en X omdat deze toetsen identiek zijn van binnen. KPN wanneer krijgen wij aanbieder update zodat we het kunnen update? Ik raak mijn klanten kwijt!!!! Ik dacht dat jullie het beste netwerk waren???

Ik had met mijn IPhone 8 afgelopen week hetzelfde probleem. geen netwerk maar kon steeds wel uitbellen. 

Na de harde reset (beide volume knoppen tegelijk indrukken en de uit/aan knop werkte het weer goed.

En werkt het je netwerk nov steeds? Ik heb dezelfde tip uitgevoerd. Met indrukken rechterknop tot apple logo weer verschijnt maar nog steeds geen bereik.

Ja heb ik ook gedaan. Het lijkt goed te werken maar ik krijg weer geen service na een dag. Dus niet te vroeg juichen. Contact met apple genomen. Volgens apple ligt het aan KPN. Update je service aanbieder KPN! 

Wij zijn een winkel die verkopen telefoon abonnementen en doe reparaties aan telefoon. Dit probleem is een combinatie van Apples nieuwe software en KPN. Beide doen er niets aan , ik vindt van zowel Apple als KPN erg arogant zijn in deze en het probleem niet erkenen. Wij hebben alles geprobeerd wat hier boven staat, maar niets helpt. Wij gaan een stap verder, hebben zelfs voor 2 klanten een nieuwe iPhone 8 gekocht onder service van ons om klanten te helpen en zeker te weten dat het niet aan het toestel ligt ( telefoon). Wij wisten de uitkomst al nog steeds het zelfde resultaat. Wat wij nu gedaan hebben voor deze klanten die hebben we een leen telefoon gegeven en dan een iPhone 7 en alles werkt weer prima, Ik vindt het jammer van de KPN dat zij niets laten blijken dat ze dit probleem ook daadwerkelijk onder kennen. Ik heb nu klanten aangeven om over te stappen naar T-mobile en 1 grote klant met 50 KPN abonnementen overweegt dit ook zeker, jammer maar we kunnen niet anders. Wij laten onze klanten niet in de kou staan maar helpen ze.

Groeten van een teleurgestelde GSM winkel

 

Wij zijn een winkel die verkopen telefoon abonnementen en doe reparaties aan telefoon. Dit probleem is een combinatie van Apples nieuwe software en KPN. Beide doen er niets aan , ik vindt van zowel Apple als KPN erg arogant zijn in deze en het probleem niet erkenen. Wij hebben alles geprobeerd wat hier boven staat, maar niets helpt. Wij gaan een stap verder, hebben zelfs voor 2 klanten een nieuwe iPhone 8 gekocht onder service van ons om klanten te helpen en zeker te weten dat het niet aan het toestel ligt ( telefoon). Wij wisten de uitkomst al nog steeds het zelfde resultaat. Wat wij nu gedaan hebben voor deze klanten die hebben we een leen telefoon gegeven en dan een iPhone 7 en alles werkt weer prima, Ik vindt het jammer van de KPN dat zij niets laten blijken dat ze dit probleem ook daadwerkelijk onder kennen. Ik heb nu klanten aangeven om over te stappen naar T-mobile en 1 grote klant met 50 KPN abonnementen overweegt dit ook zeker, jammer maar we kunnen niet anders. Wij laten onze klanten niet in de kou staan maar helpen ze.

Groeten van een teleurgestelde GSM winkel

 

@johngsm  ̶I̶k̶ ̶h̶o̶o̶p̶ ̶n̶i̶e̶t̶ ̶d̶a̶t̶ ̶j̶e̶ ̶k̶l̶a̶n̶t̶e̶n̶ ̶a̶a̶n̶g̶e̶r̶a̶d̶e̶n̶ ̶h̶e̶b̶t̶ ̶o̶m̶ ̶n̶a̶a̶r̶ ̶T̶-̶M̶o̶b̶i̶l̶e̶ ̶o̶v̶e̶r̶ ̶t̶e̶ ̶s̶t̶a̶p̶p̶e̶n̶.̶ ̶Z̶i̶j̶ ̶m̶a̶k̶e̶n̶ ̶n̶a̶m̶e̶l̶i̶j̶k̶ ̶o̶o̶k̶ ̶g̶e̶b̶r̶u̶i̶k̶ ̶v̶a̶n̶ ̶h̶e̶t̶ ̶K̶P̶N̶ ̶n̶e̶t̶w̶e̶r̶k̶ ̶w̶a̶a̶r̶d̶o̶o̶r̶ ̶d̶e̶ ̶v̶e̶r̶s̶t̶o̶r̶i̶n̶g̶e̶n̶ ̶z̶u̶l̶l̶e̶n̶ ̶b̶l̶i̶j̶v̶e̶n̶ ̶b̶e̶s̶t̶a̶a̶n̶.̶

edit: Kleine vergissing, excuses

 

Helaas sta je, net zoals wij (groot ICT bedrijf), met de rug tegen de muur. Het is afwachten totdat Apple met een update komt, dit ligt namelijk niet aan KPN. Ik zal je vertellen waarom:

 

De mobielnetwerkbanden waar verkeer over heen gaat (zowel telefonie- als dataverkeer), zijn in Amerika anders ingedeeld dan in Nederland. Laat Apple nou net een Amerikaans bedrijf zijn.

Het netwerk van KPN werkt al jaren prima met alle toestellen, updates, noem maar op. Nu heeft Apple iets gewijzigd in een van hun software updates en het werkt niet meer. Niet heel gek dat het dan aan Apple te wijten is.

Van een techgigant als Apple had ik verwacht dat dit probleem al snel opgelost zou worden, echter is dit helaas niet het geval. We zullen dus moeten afwachten tot men met een update komt.

Reputatie 7

@johngsm Ik hoop niet dat je klanten aangeraden hebt om naar T-Mobile over te stappen. Zij maken namelijk ook gebruik van het KPN netwerk waardoor de verstoringen zullen blijven bestaan.

T-Mobile maakt voor mobiele telefonie geen gebruik van het netwerk van KPN.

@johngsm Ik hoop niet dat je klanten aangeraden hebt om naar T-Mobile over te stappen. Zij maken namelijk ook gebruik van het KPN netwerk waardoor de verstoringen zullen blijven bestaan.

T-Mobile maakt voor mobiele telefonie geen gebruik van het netwerk van KPN.

Excuus, ik vergis me. Ben en Telfort zijn degene die hier gebruik van maken.

Wij zijn een winkel die verkopen telefoon abonnementen en doe reparaties aan telefoon. Dit probleem is een combinatie van Apples nieuwe software en KPN. Beide doen er niets aan , ik vindt van zowel Apple als KPN erg arogant zijn in deze en het probleem niet erkenen. Wij hebben alles geprobeerd wat hier boven staat, maar niets helpt. Wij gaan een stap verder, hebben zelfs voor 2 klanten een nieuwe iPhone 8 gekocht onder service van ons om klanten te helpen en zeker te weten dat het niet aan het toestel ligt ( telefoon). Wij wisten de uitkomst al nog steeds het zelfde resultaat. Wat wij nu gedaan hebben voor deze klanten die hebben we een leen telefoon gegeven en dan een iPhone 7 en alles werkt weer prima, Ik vindt het jammer van de KPN dat zij niets laten blijken dat ze dit probleem ook daadwerkelijk onder kennen. Ik heb nu klanten aangeven om over te stappen naar T-mobile en 1 grote klant met 50 KPN abonnementen overweegt dit ook zeker, jammer maar we kunnen niet anders. Wij laten onze klanten niet in de kou staan maar helpen ze.

Groeten van een teleurgestelde GSM winkel

 

@johngsm  ̶I̶k̶ ̶h̶o̶o̶p̶ ̶n̶i̶e̶t̶ ̶d̶a̶t̶ ̶j̶e̶ ̶k̶l̶a̶n̶t̶e̶n̶ ̶a̶a̶n̶g̶e̶r̶a̶d̶e̶n̶ ̶h̶e̶b̶t̶ ̶o̶m̶ ̶n̶a̶a̶r̶ ̶T̶-̶M̶o̶b̶i̶l̶e̶ ̶o̶v̶e̶r̶ ̶t̶e̶ ̶s̶t̶a̶p̶p̶e̶n̶.̶ ̶Z̶i̶j̶ ̶m̶a̶k̶e̶n̶ ̶n̶a̶m̶e̶l̶i̶j̶k̶ ̶o̶o̶k̶ ̶g̶e̶b̶r̶u̶i̶k̶ ̶v̶a̶n̶ ̶h̶e̶t̶ ̶K̶P̶N̶ ̶n̶e̶t̶w̶e̶r̶k̶ ̶w̶a̶a̶r̶d̶o̶o̶r̶ ̶d̶e̶ ̶v̶e̶r̶s̶t̶o̶r̶i̶n̶g̶e̶n̶ ̶z̶u̶l̶l̶e̶n̶ ̶b̶l̶i̶j̶v̶e̶n̶ ̶b̶e̶s̶t̶a̶a̶n̶.̶

edit: Kleine vergissing, excuses

 

Helaas sta je, net zoals wij (groot ICT bedrijf), met de rug tegen de muur. Het is afwachten totdat Apple met een update komt, dit ligt namelijk niet aan KPN. Ik zal je vertellen waarom:

 

De mobielnetwerkbanden waar verkeer over heen gaat (zowel telefonie- als dataverkeer), zijn in Amerika anders ingedeeld dan in Nederland. Laat Apple nou net een Amerikaans bedrijf zijn.

Het netwerk van KPN werkt al jaren prima met alle toestellen, updates, noem maar op. Nu heeft Apple iets gewijzigd in een van hun software updates en het werkt niet meer. Niet heel gek dat het dan aan Apple te wijten is.

Van een techgigant als Apple had ik verwacht dat dit probleem al snel opgelost zou worden, echter is dit helaas niet het geval. We zullen dus moeten afwachten tot men met een update komt.

Dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Het ligt aan kpn en niet aan Apple. Waarom werkt het bij andere grote providers wel en bij KPN niet? KPN moeten hun conservatieve netwerk mee updaten! Klaar! 

Als wij de dealer desk bellen van KPN, weten ze van niks, ik kreeg als antwoord  oh u bent de eerste die dit meld. Als ik vraag om er een aantekening van te maken en te vragen of dit nagevraagd kan worden bij haar manager wordt er niets mee gedaan.  Wij horen nergens van KPN dat ze er iets mee doen, daar ligt nu het probleem.

Ik heb een oplossing. Ga naar mobiele netwerk => daarna mobiele data netwerk => stel opnieuw in en dat heeft bij mij geholpen! Anders kan je ook iOS updaten naar 13.2.1 die net uit is en dan is het ook verholpen! 

iOS 13.2.2 is nu uit. Hopelijk opgelost, ga zo testen. 

Wij zijn een winkel die verkopen telefoon abonnementen en doe reparaties aan telefoon. Dit probleem is een combinatie van Apples nieuwe software en KPN. Beide doen er niets aan , ik vindt van zowel Apple als KPN erg arogant zijn in deze en het probleem niet erkenen. Wij hebben alles geprobeerd wat hier boven staat, maar niets helpt. Wij gaan een stap verder, hebben zelfs voor 2 klanten een nieuwe iPhone 8 gekocht onder service van ons om klanten te helpen en zeker te weten dat het niet aan het toestel ligt ( telefoon). Wij wisten de uitkomst al nog steeds het zelfde resultaat. Wat wij nu gedaan hebben voor deze klanten die hebben we een leen telefoon gegeven en dan een iPhone 7 en alles werkt weer prima, Ik vindt het jammer van de KPN dat zij niets laten blijken dat ze dit probleem ook daadwerkelijk onder kennen. Ik heb nu klanten aangeven om over te stappen naar T-mobile en 1 grote klant met 50 KPN abonnementen overweegt dit ook zeker, jammer maar we kunnen niet anders. Wij laten onze klanten niet in de kou staan maar helpen ze.

Groeten van een teleurgestelde GSM winkel

 

@johngsm  ̶I̶k̶ ̶h̶o̶o̶p̶ ̶n̶i̶e̶t̶ ̶d̶a̶t̶ ̶j̶e̶ ̶k̶l̶a̶n̶t̶e̶n̶ ̶a̶a̶n̶g̶e̶r̶a̶d̶e̶n̶ ̶h̶e̶b̶t̶ ̶o̶m̶ ̶n̶a̶a̶r̶ ̶T̶-̶M̶o̶b̶i̶l̶e̶ ̶o̶v̶e̶r̶ ̶t̶e̶ ̶s̶t̶a̶p̶p̶e̶n̶.̶ ̶Z̶i̶j̶ ̶m̶a̶k̶e̶n̶ ̶n̶a̶m̶e̶l̶i̶j̶k̶ ̶o̶o̶k̶ ̶g̶e̶b̶r̶u̶i̶k̶ ̶v̶a̶n̶ ̶h̶e̶t̶ ̶K̶P̶N̶ ̶n̶e̶t̶w̶e̶r̶k̶ ̶w̶a̶a̶r̶d̶o̶o̶r̶ ̶d̶e̶ ̶v̶e̶r̶s̶t̶o̶r̶i̶n̶g̶e̶n̶ ̶z̶u̶l̶l̶e̶n̶ ̶b̶l̶i̶j̶v̶e̶n̶ ̶b̶e̶s̶t̶a̶a̶n̶.̶

edit: Kleine vergissing, excuses

 

Helaas sta je, net zoals wij (groot ICT bedrijf), met de rug tegen de muur. Het is afwachten totdat Apple met een update komt, dit ligt namelijk niet aan KPN. Ik zal je vertellen waarom:

 

De mobielnetwerkbanden waar verkeer over heen gaat (zowel telefonie- als dataverkeer), zijn in Amerika anders ingedeeld dan in Nederland. Laat Apple nou net een Amerikaans bedrijf zijn.

Het netwerk van KPN werkt al jaren prima met alle toestellen, updates, noem maar op. Nu heeft Apple iets gewijzigd in een van hun software updates en het werkt niet meer. Niet heel gek dat het dan aan Apple te wijten is.

Van een techgigant als Apple had ik verwacht dat dit probleem al snel opgelost zou worden, echter is dit helaas niet het geval. We zullen dus moeten afwachten tot men met een update komt.

Dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Het ligt aan kpn en niet aan Apple. Waarom werkt het bij andere grote providers wel en bij KPN niet? KPN moeten hun conservatieve netwerk mee updaten! Klaar! 

 

Mag je vinden 😉. De 13.2.2 update van Apple die gisteravond is uitgekomen verhelpt dit probleem toch wel degelijk. Succes er mee!

 

https://tweakers.net/nieuws/159636/apple-brengt-ios-1322-uit-met-fix-voor-afsluiten-van-apps-op-de-achtergrond.html

 

Quote uit het artikel:
"Bij de iPhone verhelpt de fix verder een probleem waarbij de netwerkverbinding verbroken werd na een gesprek. Daarnaast brengt 13.2.2 verbetering naar het met s/mime versleuteld versturen van berichten via Exchange-accounts: antwoorden konden voorheen onleesbaar aankomen.”

iOS 13.2.2 is nu uit. Hopelijk opgelost, ga zo testen. 

Bij mij wel in iedersgeval! :grinning:

Fijn om te lezen, @R.Oosterveld !

Bevestiging: IOS 13.2.2 is de oplossing voor dit probleem!

DRAMA… ! sinds meer dan 2 weken 80% van de tijd GEEN SERVICE, maar wel een 100% abonnement!

 

Aan en uit zetten / de truc met side button, vliegtuig modus... ..alles geprobeerd. Geen succes.

Ik ben naar de winkel gegaan, een nieuwe sim-kaart gekregen, na enkele uurtjes alweer hetzelfde probleem.

Alweer naar de winkel gegaan, toestel naar de reparatie centrum gestuurd. na een week heb ik mijn telefoon terug met … hetzelfde probleem!!!  Ze konden niets vinden. In de KPN winkel getest en voor een paar minuten was ok. iets later ging alweer fout.

Ter info: aanbieder KPN NL 39.0 , inmiddels de laatste update 13.2.3,  

Samengevat, na meer dan twee weken heb ik een dure telefoon met “geen service", een hoop gedoe en mijn abonnement gaat gewoon vrolijk door.

Costumer intimicy & professionaliteit !!! 

KPN,  HET HOORT ABSOLUUT NIET ZO TE GAAN.  BELACHELIJK HOE JULLIE MET DE KLANTEN OMGAAN. :rage: