Beantwoord

Gekochte Nokia 1600 simlockvrij laten maken

  • 29 April 2023
  • 28 reacties
  • 407 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 8 reacties

Ik heb een nieuwe (maar oude) Nokia 1600 gekocht. Helaas is deze niet simlockvrij. Ik weet alleen dat de simkaart van Telfort/KPN en van Simyo de telefoon niet willen opstarten. De telefoon is ooit gekocht bij Albert Heijn. (Hoe) Kan ik deze telefoon nog simlockvrij maken?

icon

Beste antwoord door RBxx 29 April 2023, 17:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +21

KPN is al zo'n 10 jaar geleden gestopt met toestellen met simlock.  Mede daarom is de optie om bij oude toestellen de simlock door KPN te laten verwijderen per 1 januari 2020 ook niet meer aanwezig. Mogelijk kan één van de vele telefoonwinkeltjes je hiermee nog helpen.

Hoi @An5 ,

Via deze site al eens een poging gewaagd?

https://unlocky.org/

 

Dank voor je antwoord Ruud. Ik was vandaag bij Vodafone, maar die konden me niet verder helpen. Ook een algemene telefoonwinkel kon me niet helpen. Waarom noem je KPN? Is de telefoon van Albert Heijn van een KPN netwerk? Dan zou mijn eigen simkaart (eerst Telfort, nu overgenomen door KPN) toch reactie moeten geven?

Reputatie 7
Badge +21

Je stelt de vraag op het KPN forum, waardoor ik ook aan KPN refereerde. Maar voor de overige providers zal het niet anders zijn. Mijn antwoord verandert daarom niet. 

…. Mogelijk kan één van de vele telefoonwinkeltjes je hiermee nog helpen.

Als je de oorspronkelijke provider niet weet, zal het waarschijnlijk lastig worden.

Duidelijk, bedankt Ruud.

@martijn197108 Martijn, ik begin al niet goed op die site: Ik weet de IMEI-code, want ik heb de originele doos.

Alleen kom ik geen stap verder:

Ik kan namelijk niet het land en netwerk selecteren. Het enige dat er staat is ‘insert sim’ en dan onderaan ‘demo’. Bij Demo kan ik kiezen uit ‘Basics’, ‘More’ en ‘Games’. Bij Basics gaat het om hoe je iemand belt, smst of een alarm uitzet. Bij ‘More’ om ringtones, klok en thema's. Meer dingen kan ik niet selecteren.

Hoi @An5 ,

Wat als je eerst #PW+ intypt en daarna de unlockcode?

Ik heb zelf ook nog wel een 1600 liggen als het goed is, ik kan eventueel wel voor je kijken.

Ik voel me wel een beetje dom, maar hoe typ je bij zo'n Nokia de letters? Ik dacht een van de 3 onderste toetsen + de lettertoets, maar dit werkt niet.

 

Reputatie 7
Badge +21

Aha, een vergeten werkwijze 😁. Verwend door de smartphone met een ‘normaal’ toetsenbord?

Je drukt de betreffende toets meerdere keren kort in, totdat de gewenste letter verschijnt.
Bijvoorbeeld  de "2” toets geeft opvolgend 2 → a → b → c . Even stoppen en daarna een toets kiezen voor de volgende letter/cijfer.

Djiezus. Die heb ik ook gehad maar zeker 20 jaar geleden! Vrij gekocht dus simlock vrij dat wel.

Ik ga niet om de brei heen draaien. Was dus ooit Albert Heijn prepaid met simlock voor AH prepaid. Gaat niet meer werken. Geen unlock code meer te krijgen voor die AH.

Hij doet het wel bij de *+ toets, maar niet bij de cijfertoetsen. 3x kort intypen geeft 777, 1x lang indrukken bijvoorbeeld blijft 7. Wat ik ook probeer. eventueel combi's van toetsen werkt ook niet.

 

Ik denk dat ik naar Peter moet luisteren; dit gaat ‘em niet meer worden.

Toch is 't mij nog wel gelukt een paar jaar terug, maar welke tool ik daarvoor heb gebruikt zou ik echt niet meer weten.

Maar ik zoek nog even verder voor je @An5 🙂

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @An5 ,

Dit toestel ondersteunt geen 4G en is daardoor hopeloos verouderd. 
 

Standaard werkte die telefoon op 3G, maar dat is al uit de lucht. Mogelijk zou je nog via het menu naar 2G kunnen schakelen, maar dat gaat er eind 2025 ook uit. 
 

Simlockvrij maken van die oude telefoons wordt in telefoonwinkels nergens meer gedaan. Het is de moeite niet meer. 
 

Kortom: je kunt dat toestel via de milieustraat laten afvoeren. Bij sommige telefoonwinkels kun je ze ook inleveren. 

Deze site werkt wellicht wel:

https://unlockitfree.com/unlocknok4?model=1600

 

Dee site zou inderdaad echt kunnen helpen, mits ik de P en de W ingevoerd zou kunnen krijgen. Ik heb het nu ook door anderen laten proberen, maar die krijgen het ook niet voor elkaar. Helaas moet ik nu concluderen dat ik een ‘wegwerptoestel’ heb gekocht….

Hallo @An5 ,

Je moet wel eerst een simkaart invoegen en als je de melding krijgt ‘’Simkaart niet geldig'’, moet je het kunnen invullen.

 

Ik heb de simkaart uit mijn eigen GSM erin gedaan. Door op de toets linksonder te drukken (met het sterretje) kan ik dus een p en w laten verschijnen. Ik ga nu de codes proberen uit de link die je me hebt gestuurd Martijn! Bedankt.

Top!Laat maar weten of 't lukt!

Helaas….ik heb alle codes geprobeerd, maar bij allemaal komt er ‘niet toegestaan'.  

@An5,

Als je wilt, mag je mij via een privébericht wel je IMEI sturen.

Ik heb wel een tooltje op een Windows XP laptop waarop het misschien lukt.

Volgens Tweakers werkt ie alleen op 3G.

Dat is bij alle providers uit de lucht. 

Dus alleen al daarom gaat deze niet meer werken. 

https://tweakers.net/pricewatch/121025/nokia-1600-zwart/specificaties/

Vitrinekast model, zeg maar 😉.

Waarom zou je trouwens nog zulke oude meuk willen gebruiken?

Gewoon mobiel telefoontje met echte knoppen die echter wel via 4G werkt:

https://www.belsimpel.nl/nokia-2660-flip/zwart?its=10117601806797&gclid=CjwKCAjwo7iiBhAEEiwAsIxQEWGwz_ZMZdlLGfoAN9nUWKINd3NnI9ARFXWlAbpPehk8MG7LeTVCRxoCJvgQAvD_BwE&cntd=1

Hallo @PeterG apparatuur is in de regel toch downward compatible, dus zou de telefoon op 2G en GSM terug kunnen vallen, toch?

Hallo @PeterG apparatuur is in de regel toch downward compatible, dus zou de telefoon op 2G en GSM terug kunnen vallen, toch?

Klopt.
Ik heb een Nokia 1600 en deze werkt gewoon nog steeds, maar dan op 2G😉

Dat is bij alle providers uit de lucht.

Dat is niet juist.T-mobile heeft nog steeds 3G.

Op zich wel Jan D. Maar zulke oude meuk uit 2005 kan je beter gewoon links laten liggen.

Of in de vitrinekast natuurlijk😀.

Op zich wel Jan D. Maar zulke oude meuk uit 2005 kan je beter gewoon links laten liggen.

Of in de vitrinekast natuurlijk😀.

Ben ik met je eens, maar in dit geval gaat het er om of het technisch nog wel kan werken, en dat moet dus kunnen.

 

Oh…

Nou hij zal toch eerst unlockt moeten worden. 

En dan dus een prepaid kaartje van T-mobile. Naast het abonnement bij kpn op de Smart phone natuurlijk 😉