Beantwoord

Huawei geen updates handelsconflict

  • 30 May 2019
  • 37 reacties
  • 4694 keer bekeken

Badge
Zijn hier mensen die pas een nieuwe huawei of huawei mate 20 lite hebben aangeschaft, en sinds maart 2019 heen updates meer hebben ontvangen, ineens geen garantie meer hebben. En daardoor een trage tot vastlopen van het toestel. KPN kan hier niks mee HUAWEI geeft geen gehoor... Handelsconflict China en Amerika... Garanderen geen of tot 3 maanden updates, en de upgrades naar P of Q niet meer gebeurt.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 30 May 2019, 15:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @twijgje69, goede vraag. Op dit moment is er nog niets veranderd in de huidige toestellen van Huawei. Het zou dus gewoon moeten werken zoals voorheen. Tegen welke problemen loop jij aan? Gaat het alleen om het vastlopen? Doet 'ie dat nog steeds als je je toestel eens uit- en aanzet?
Badge
Hi marcia, heb alles al geprobeerd, ben zelf heel technisch. Maar ben er nu net achter nadat ik met huawei in contact was, dat mijn tel geroot is! Ik heb 'm nooit geroot, omdat ik weet wat de gevolgen daarvan zijn. Ik heb een abonnement van kpn en via mobiel.nl het toestel met abonnement verlengt. Morgen kan ik mobiel.nl bellen en als zij na onderzoek zeggen dat ik het heb gedaan, dan vraag ik mij toch af of dit toch het probleem is van het conflict tussen China en Amerika, dat mijn telefoon kwetsbaar is geworden en dat er toch kwaadwillende in mijn telefoon zijn gekomen...
Badge
Lees dit maar even!

https://www.parool.nl/wereld/google-boycot-huawei-wat-heeft-dat-voor-gevolgen~b540410a/
Badge
Door dit wereldwijd probleem, geeft de ondersteuning huawei dat ik mijn mobiel geroot heb... Nooit gedaan! Reden: aangepaste versie CustC432D1. Ik heb mij daarin verdiept, dit schijnt gewoon de versie te zijn die per regio wordt geïnstalleerd. Ik had namelijk al aan gegeven dat dit door de BAN van Amerika komt, huawei denkt alleen maar aan hun investering en klantbehoud, en wordt de klant achterlijk gehouden om te zeggen dat de toestellen geroot zijn, zodat zij eraan verdienen om je toestel vask al buiten de garantie geld van je vragen.... Het wordt door providers en Google nog niet goed erkent en worden dom gehouden door huawei...

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Ik krijg op mijn p10 lite nog steeds updates ook van de Google apps, de laatste beveilings patch is inderdaad die van maart.

Heeft mobiel.nl jou soms een toestel geleverd die niet voor Nederland was bedoeld?
Dat root verhaal klinkt heel vreemd, heb je het toestel al eens een factory reset gegeven.
Badge
Ja ik heb een factory reset gedaan de custc432D1 staat erop.
Welke build, welke android en welke emui?
Badge
EMUI 8.2.0
SNE-LX1 8.2.0.144(C432)
Badge
Android versie 8.1.0
Lijkt de meest recente versie te zijn zover ik dat terug vindt.
De update naar pie staat voor deze maand gepland zover ik weet.

Mijn p10 lite krijgt hoe dan ook geen Pie dat heeft verder niks met dit debacle van doen.
Badge
Ik heb vanaf maart geen updates meer gehad, tel loopt af en toe vast. En huawei zegt dat die aangepaste versie inhoud dat het geroot is.... Volgens mij zijn zij daar niet goed op de hoogte...
Wat voor updates bedoel je nu specifiek van apps uit de google playstore of systeemupdates en dan van Huawei zelf dus de Emui software of updates van Android/Google?

Dat vast lopen kan maar zo door overbelasting zijn te veel apps die op de achtergrond draaien dat soort zaken.
Badge
Ik bedoel de maandelijkse beveiligingsupdates en de upgrade naar Pie. Ik ben zelf technisch genoeg, werk al jaren met soft en hardware van mobiel en pc. Dus heb zelf al aardig wat dingen uitgezocht en ingesteld etc. 😃
Ik heb op mijn p10 lite nog nooit een maandelijkse update gezien. Niet waar het android betreft, nu is dit ook geen vlaggeschip dus wat dat betreft verbaasd me dit niks. Ook op een samsung tab10 A van 2018 zie ik nooit maandelijkse beveilings updates de laatste is ook hier van maart 2019.

Huawei en maandelijkse beveiligings updates klinkt als een sprookje.
De upgrade naar pie zal als dit door gaat komende maand moeten gebeuren voor jou model.
Badge
Ik heb deze telefoon vanaf januari en kreeg elke maand een update, tot en met maart. Toen hield het op.... Dus blijf dat hele gebeuren tussen huawei en Amerika een geheimzinnige gebeurtenis... Ik vertrouw 't allemaal niet, beide landen en/bedrijven die hier groot geld mee binnenhalen zijn totaal niet transparant naar providers en klanten... Bang voor grote problemen van aanspannen van rechtszaken tegen elkaar.
Reputatie 7
Badge +30
Door dit wereldwijd probleem, geeft de ondersteuning huawei dat ik mijn mobiel geroot heb... Nooit gedaan! Reden: aangepaste versie CustC432D1. Ik heb mij daarin verdiept, dit schijnt gewoon de versie te zijn die per regio wordt geïnstalleerd. Ik had namelijk al aan gegeven dat dit door de BAN van Amerika komt, huawei denkt alleen maar aan hun investering en klantbehoud, en wordt de klant achterlijk gehouden om te zeggen dat de toestellen geroot zijn, zodat zij eraan verdienen om je toestel vask al buiten de garantie geld van je vragen.... Het wordt door providers en Google nog niet goed erkent en worden dom gehouden door huawei...

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Ik heb 'm even samengevoegd! En navraag gedaan: dit is de firmware die je nu zou moeten hebben. Dat is de versie van de 'open markt' Huawei zoals wij die verkopen.

SNE-LX1 8.2.0.138 (432)
CVersion:C432 DVersion:D1
Badge
Hoi,
Ik heb deze versie:
SNE-LX1 8.2.0.144(C432)

Dat is een andere versie dus, maar waar haalt huawei het vandaan dat mijn toestel geroot is? Zij vragen dus om mijn toestel op te sturen. Ik wacht daar dus mee ivm op kosten jagen en met rug tegen de muur mijn "nee" hun "ja"....
Het lijkt mij dat dit bij of door mobiel.nl is gebeurd daar heb je dit toestel toch gekocht?
De mogelijkheid bestaat dat je een toestel hebt die oorspronkelijk niet voor de nederlandse markt is bedoelt.
Reputatie 7
Badge +30
Het lijkt mij dat dit bij of door mobiel.nl is gebeurd daar heb je dit toestel toch gekocht?
De mogelijkheid bestaat dat je geen phn toestel hebt dus oorspronkelijk niet voor de nederlandse markt bedoelt.

Dit klopt helemaal!

Had je al contact gehad met mobiel.nl? Wellicht kunnen zij je in dit geval verder helpen.
Marcia is die versie door jou genoemd zoals deze wordt verkocht nieuw uit de doos? Dan kan de de versie afwijken met een toestel die de laatste updates heeft.
Badge
Ik denk dat dat dat het geval is @Galdor68
Reputatie 7
Badge +30
Marcia is die versie door jou genoemd zoals deze wordt verkocht nieuw uit de doos? Dan kan de de versie afwijken met een toestel die de laatste updates heeft.
Volgens mijn collega is dit de meest recente versie. Daar waar klanten op dit moment naar kunnen updaten en die ze krijgen als ze nu een toestel in de winkel aanschaffen.
Badge
@Marcia_ ik heb dan een nieuwere versie... Ivm de oplopende cijfers... Maar die versie schijnt dus geroot te zijn volgens huawei. En er staat een C bij de versie...
Reputatie 7
Badge +30
Ik weet niet hoe het zit met het rooten en of de versie dan veranderd. Wel zou ik toch nog eens contact opnemen met mobiel.nl, want wellicht kunnen zij nog iets doen qua reparatie.
Badge
Dan zou ik't risico moeten nemen op risico voor de kosten... Ik heb gaan geld daarvoor...