Beantwoord

Ik werd verrast met een leeg pakketje, mobiel bleek gestolen

  • 23 November 2021
  • 35 reacties
  • 2876 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Lekker simpel @JanD  en wat nou als je naar de KPN winkel gaat, goh, er staan allemaal showroom modellen zonder electronica erin, dit ivm. de vele lopende inbraken in telefoonwinkels, dan BESTELD de KPN-medewerker voor jouw een toestel, en gues what….ook die komt hopelijk netjes geleverd via PostNL……

 

Hopelijk heb je wel het beseft dat je de slachtoffers nu als misdadigers aanwijst met je nutteloze info…..

 

Dus zolang je “iets” niet afhaalt bij een winkel maar besteld via internet, dan vraag je erom om bestolen te worden????


Dus @JanD jij hebt in je hele leven nooit iets besteld via het internet??  Ongeacht hoe groot of klein het bedrag is????

Reputatie 7
Badge +30

Ha @johnny_c, wat een frustratie in je bericht! Volgens mij is dat niet nodig. Ik ga er vanuit dat JanD niet wist, of er niet bij stilgestaan heeft, dat je momenteel in de winkel geen toestel mee krijgt. Dus heel goed dat jij dit benoemt! Maar hem een beetje kennende, bedoelt hij hier verder niets mee. Al helemaal niet dat het je eigen schuld is als je iets bestelt. Meer een soort tip. ‘Dit is ook een optie'. In dit geval even niet, want wat jij zegt klopt: momenteel kunnen er in de winkel alleen toestellen besteld worden en die worden dan ook thuis bezorgd. De manier waarop je ‘t brengt, mag echt wel wat rustiger. Je boodschap is duidelijk!

@FJBBRGN goed dat je je beklag hebt gedaan bij ons! Ik ga er dan ook vanuit dat we het in orde maken voor je. Mijn excuses voor het ongemak!

Beste Marcia, 

We zijn nu weer een paar weken verder! Ik schreef al eerder dat mijn pakket open gevonden was en er door de bezorger een valse handtekening is gezet. Ik heb hier ook aangifte van gedaan. Na mijn klacht heeft KPN onderzoek gedaan bij PostNL, hieruit komt dat er een handtekening staat (waarvan ik kan bewijzen dat dit vals is). De conclusie van KPN is daarom: officieel is het bezorgd, het is daarmee MIJN PROBLEEM! Ook na in gebreke stelling van KPN en meesturen van de aangifte blijft de conclusie dat ik als consument aan het kortste eind trek. KPN laat mij als klant in de kou staan! Ik moet nu 24 maanden betalen voor een iPhone 11, terwijl ik deze nooit heb ontvangen! 

 

Conclusie: in NL kun je ongestraft mobiele telefoons jatten gedurende transport/bij bezorging, KPN en PostNL laten dit gebeuren, en de klant draait ervoor op. Wat ik nu zou moeten doen is een kort geding starten tegen KPN om mijn gelijk te krijgen. En KPN weet dat ik dit dit financiële risico niet ga nemen als consument tegen een megabedrijf met de duurste advocaten.

Reputatie 7
Badge +30

@FJBBRGN goed dat je weer reageert. Wat een bijzondere situatie. Wil jij je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 

@FJBBRGN goed dat je weer reageert. Wat een bijzondere situatie. Wil jij je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 

Zojuist ingevuld.

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik zie dat jouw klacht als volgt afgehandeld hebben:

 

PostNL: Ik heb contact gehad met het depot en dit is de reactie van de chauffeur: Reactie van de chauffeur: er zit duidelijk een briefje op het raam beste bezorger als ik niet thuis ben mag je het achter de poort leggen en ik heb aan mevrouw destijds gevraagd wat als het aan getekend is toen zij mevrouw is geen enkel probleem, er zat briefje op het raam dat ik hem daar neer mocht leggen. Onze chauffeur heeft dus gedaan wat hem werd gevraagd, en het risico ligt dan bij de geadresseerde wanneer er iets uit het pakket mist. Ik zie namelijk geen gewichtsverlies tijdens het distributieproces. " Leveringsafdeling KPN: "Dit is het antwoord en dus risico van de klant. Bezorger heeft gedaan wat de klant wou." Klacht gesloten.

 

Ik hoop dat je begrijpt dat ik daar niet heel veel anders van kan maken😯.

Precies, dit is waar het fout gaat! Een chauffeur verteld een verhaal dat hij aangetekende post mag droppen en zegt toestemming te hebben, maar dat blijkt nergens uit. Zo verleg je dus het probleem naar de klant. En zelfs als je hier als klant aangifte van doet , geef je dus aan als KPN dat de klant maar wat roept.

 

BIZAR!!

Reputatie 7
Badge +30

Jammer om te lezen dat de uitkomsten van het onderzoek volgens jou niet juist zijn! Ik zie dat jouw laatste klacht inmiddels opnieuw in behandeling genomen is: ik ga er vanuit dat we daar samen uitkomen. Mocht je daar t.z.t. toch nog vragen over hebben, laat het dan gerust weten. 

Via klachtenkompas.nl is de klacht nogmaals bekeken door de juridische afdeling van KPN en is de conclusie dat ik gelijk heb. Hiermee is mijn klacht naar tevredenheid opgelost.

 

Reputatie 7
Badge +30

Fijn! Bedankt dat je het nog even liet weten en excuses dat het zo lang heeft moeten duren :-(.