Beantwoord

In hoeverre voldoet de e-sim op mijn laptop aan de vereisten van ondersteuning van KPN?

  • 15 September 2023
  • 9 reacties
  • 124 keer bekeken

Mijn laptop is uitgerust met een Quectel EM160R 4G LTE Cat 16 MiMo M2 card met embedded Sim-functionaliteit.

Op de KPN site heb ik gezocht naar informatie over deze combinatie van laptop en wwan-card maar kan hierover niets vinden. Ik heb gezocht naar een data abonnement voor de eSim-functionaliteit. Kan hierover echter niet anders vinden dan dat eSim door KPN wordt ondersteund maar dan alleen op een beperkt aantal mobieltjes die voor zien van eSim-functionaliteit.

In hoeverre voldoet de Esim op mijn laptop aan de vereisten van ondersteuning van KPN van de Quectel wwan-card?  

icon

Beste antwoord door Jan van KPN 2 October 2023, 13:34

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @HamuJamu en welkom hier op ons forum :)
Momenteel worden alleen nog bepaalde mobiele toestellen en tablets ondersteund wat betreft het gebruik van een e-sim. Jouw laptop is daarom op dit moment niet te gebruiken in combinatie met een e-sim van KPN. Wie weet wat er in de toekomst allemaal mogelijk wordt maar vooralsnog is dat koffiedik kijken!

Dank voor je reactie. Ik heb nog wel het volgende op te merken. Op de KPN site wordt de Galaxy A54 5G met eSim aangeboden. En dan nu dus mijn vraag. In hoeverre is dat juist of ondersteunt KPN alleen enkele tablets en mobiles zoals jij meld. Een en ander is op zijn minst nogal verwarrend lijkt mij!

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @HamuJamu :)
Op dit moment ondersteunt KPN het gebruik van een e-sim alleen voor bepaalde tablets en mobiele toestellen. De Samsung Galaxy A54 5G is een van de mobiele toestellen waarbij we het gebruik van een e-sim ondersteunen. Wat vind je daar precies verwarrend aan? Wellicht lees of begrijp ik je vraag niet helemaal goed?

KPN ondersteunt momenteel alleen nog bepaalde mobiele toestellen en tablets wat betreft het gebruik van een e-sim gaf je als antwoord.

Mijn vraag was in hoeverre voldoet de Esim implementatie van Quectel EM160R 4G LTE Cat 16 MiMo M2 card op mijn laptop aan de vereisten van ondersteuning van KPN van deze card als ik een mobiel ga gebruiken. Bijvoorbeeld een Samsung A54 met embedded Sim functionaliteit. 

Tegen welke activerings- cq technische onmogelijkheden loop ik dan aan als ik de embedded functionaliteit van de Quectel-card cq. de embedded functionaliteit van de Samsung wil benutten.

Regards van Hans Mulder uit Utrecht

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @HamuJamu, eigenlijk durf ik dat niet te zeggen omdat dit buiten onze ondersteuning valt! Wellicht dat er iemand in de community is die hier ervaring mee heeft of meer van afweet. 

De laptop staat in ieder geval niet in de lijst met ondersteunde apparaten, dus het is niet mogelijk om via ons een e-sim af te nemen voor die laptop. De Samsung a54 staat wel in de lijst, dus die ondersteunen we. Je kunt via de MijnKPN een e-sim activeren voor dat toestel. 

Okay. Dank voor de reply. 

Ga verder met mijn research. 

Regards van Hans Mulder

 

Voor een laptop zou dat een Data Only abonnement met een 097 nummer moeten zijn. Daar is nog geen e-sim ondersteuning voor. Kan alleen met fysieke sim.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet

Tip: gebruik de Hotspot van je telefoon om buiten de deur internet op de laptop te hebben.

Reputatie 7
Badge +12

Voor een laptop zou dat een Data Only abonnement met een 097 nummer moeten zijn. Daar is nog geen e-sim ondersteuning voor. Kan alleen met fysieke sim.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet

Tip: gebruik de Hotspot van je telefoon om buiten de deur internet op de laptop te hebben.

Nuttige toevoeging wederom @PeterG :)

Morgen PeterG, dank voor je reactie. Hotspot is inmiddels operationeel. Dus internet op de laptop buiten de deur is geregeld. 

Ik blijf overigens nog wel even researchen hoe dat dan wel zit met de WWAN-card van Quectel.

HamuJamu Utrecht 

Reageer