Beantwoord

Internet valt bijna dagelijks uit

  • 4 April 2024
  • 17 reacties
  • 101 keer bekeken

Mijn internet valt regelmatig uit. Ik moet deze bijna dagelijks via de kpn app de modem opnieuw opstarten. Kunnen jullie analyseren wat hier het probleem is. Wat kan KPN hier aan doen. Is het mogelijk een nieuwe modem te sturen. 

icon

Beste antwoord door SaltyBart 4 April 2024, 23:17

Bekijk origineel

17 reacties

Badge +19

Dat klinkt niet best @Martijnfie . Heb je glasvezel of koper? Welk type modem heb je?

Glasvezel

Experiabox

Met 2 kpn versterkers

Reputatie 7
Badge +8

Kan je in de Experia box inloggen en kijken naar de log?

Waar kan ik die vinden?

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Als het goed is moet ook ergens iets van een log staan.

Zit er niet op. Wat moet het inhoudelijk bevatten

Reputatie 7
Badge +8

In een log vind je allemaal details met datum en tijden van diverse acties.

Ik zie ook dat beide wifi versterkersgroej branden, maar in de kpn app op rood staat

 

Reputatie 7
Badge +8

Dat zegt weinig. Ik heb zelf geen Experiabox, maar ik weet dat er ergens wel een log of gebeurtenisoverzicht te vinden waarin staat wat er precies op welk tijdstip gebeurd is.

Bij Onderhoud (Maintenance) en dan bij Logs.

Reputatie 7
Badge +9

Dat zegt weinig. Ik heb zelf geen Experiabox, maar ik weet dat er ergens wel een log of gebeurtenisoverzicht te vinden waarin staat wat er precies op welk tijdstip gebeurd is.

In deze nieuwe software hebben ze helaas de log functie nog niet erin gebouwd @AriënC, het zou in de toekomst wel weer terug moeten komen geloof ik.

Heb je het ONT (glasvezel kastje) al eens twee minuten van het stroom afgehad samen met het modem @Martijnfie ?
Als dit niet werkt kan je het modem ook nog resetten naar de fabrieksinstellingen (met een paperclip aan de achterkant, ingedrukte houden tot alle lampjes uitgaan), dit zijn de stappen die je moet doen voordat KPN je kan / gaat helpen.

Vul ook alvast even al je gegeven in via deze link, hiermee geef je de KPN moderators toestemming om je log op afstand uit te lezen als ze aan je topic toekomen. Dan kunnen ze je gelijk goed helpen, vooral als je ook mijn genoemde stappen uitvoert en hier laat weten.
https://forum.kpn.com/settings/profile

Dank!

Alle stappen ondernomen. Hopelijk blijft het nu stabiel. Ik denk echter ook dat de 2de versterker niet goed werkt. 

Reputatie 7
Badge +24

Als u de mogelijkheid heeft om de SuperWiFi's bekabeld aan te sluiten: doen. Sommige mensen denken dat SuperWiFi's altijd draadloos moeten omdat de handleiding van KPN dat ook wel enigszins suggereerd. Maar bekabeld aangesloten houden is veel beter natuurlijk. 

Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis? Devolo? DVS?

Helaas kan ik in huis geen kabels aanleggen. Ik dacht dat super wifi juist onbekabeld zou zijn. Toch maar weer over naar google mesh. Dat is wel iets stabieler. 

Ik merk dat de versterkers elkaar interfereren. Hierdoor zitten speakers niet altijd op dezelfde versterker. Dit heeft tot gevolg dat speakers niet goed werken. Het lijkt dus niet een mesh te zijn van KPN. 

Reageer