Beantwoord

Iphone 5 valt uit / start spontaan opnieuw op

  • 13 June 2019
  • 1 reactie
  • 826 keer bekeken

Mijn Iphone valt sinds kort regelmatig uit en start dan opnieuw op.
Na het opstarten is de simkaart niet vergrendeld. Het toestel wel.

De batterij is een aantal maanden geleden vervangen en laadt goed op.

Ik heb de telefoon gereset met power en volume en zelfs het hele toestel opnieuw ingesteld (wis alle inhoud en instellingen).
Voor het terugzetten van mijn back-up via Itunes viel hij al weer een paar keer uit. Dus ligt niet voor de hand dat het probleem door een app veroorzaakt wordt.

Ik heb de simkaart ook eruit gehaald.

Iemand tips waar het aan kan liggen?
icon

Beste antwoord door Joran 15 June 2019, 15:15

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @arteP, welkom op het forum!

Als het toestel zomaar uitvalt, en een fabrieksreset niet helpt, vermoed ik dat er hardwarematig een defect is.

Dat de simkaart niet vergrendelt is wel interessante informatie. Kun je ook daadwerkelijk bellen zonder de pincode in te geven? Na een volledige herstart moet altijd een pincode gevraagd worden (of een melding dat er een probleem is met de simkaart). Als dat niet het geval is vraag ik me af of dit een volledige herstart is of dat er iets is vastgelopen en iOS bepaalde onderdelen opnieuw laadt.

De garantie zal inmiddels zijn verlopen. Je kunt het toestel via een KPN winkel opsturen voor reparatie maar hier zijn kosten aan verbonden, tenzij het een fabrieksfout betreft. Ik denk dat je het meeste kans op succes hebt bij Apple - Support. Ik kan niet rechtstreeks linken maar 'onverwachte uitschakeling of herstart' is een van de keuzeopties voor ondersteuning. Apple support kan je adviseren wat je in dit geval het best kunt doen.

Reageer