Beantwoord

Is er nog een optie voor een fysieke simkaart bij de iPhone 15?

  • 10 March 2024
  • 20 reacties
  • 156 keer bekeken

Ik heb een Iphone 7, en ga bij verlenging over naar de Iphone 15. Mijn order bevestiging geeft aan “u heb geen € simkaart besteld”.  Mijn vraag: is er nog een optie voor een plastic sim bij de 15? De huidige van de 7 past natuurlijk niet.  Moet je bij verlenging apart een sim bestellen? Of alleen wanneer je een e-sim wilt?  Alvast dank voor de info. 

icon

Beste antwoord door SaltyBart 10 March 2024, 19:24

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Carolien3 ,

Nee, je zult over moeten op e-sim. 

https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-15-europa-geen-simkaarthouder/#:~:text=Geen%20fysieke%20simkaart%20in%20iPhone%2015

 

Lees hier alles over e-sim bij KPN : 

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan.

Dank voor je snelle antwoord!  Je moet dus ook bij verlenging altijd separaat een simkaart bestellen?

‘vroeger’ zat die automatisch bij de levering van je nieuwe telefoon.

Is dat veranderd?

Reputatie 7
Badge +28

verwijjderd 

sorry voor het doorvragen, maar denk je dat een iphone 7 kaartje nog past in een iphone 15?

 

Reputatie 7
Badge +28

sorry voor het doorvragen, maar denk je dat een iphone 7 kaartje nog past in een iphone 15?

 

Ik heb even gegoogeld : 

Mijn oorspronkelijke antwoord was fout .

 

De iPhone 15 kent alleen maar een e-sim 

Ik pas het antwoord hierboven maar gauw aan. 

In de iPhone 15 zit geen simkaart slot.

Reputatie 7
Badge +28

Ik zou het niet doen.

Het kan ook niet meer. Las ik net. Ze moet over op e-sim. 

oeps! dus ik moet een e-sim aanvragen in de mijnkpn app, zodra ik mijn nieuwe telefoon heb, en het dan vanaf die telefoon doen?

 

het is een beetje vreemd dat ze dat niet bij mijn bestelling vermeldden. Daar stond “u kunt kiezen voor E-sim”   Dat klinkt alsof beide nog een optie zijn, plastic en ook e-sim?

 

Of je koopt de iPhone 14. Die heeft nog wel één simkaart slot. 

Het hangt er van af waar mijn iphone vandaan komt zo lees ik.

In de US is er geen plastic sim meer in de iphone 15, maar als hij vanuit andere landen komt, dan wel (Chinese versie)  Benieuwd dan wat ik ga ontvangen???

De voor Europa gemaakte versie kan geen simkaart in.

De bij kpn geleverde heeft derhalve ook alleen maar e-sim. Zie punt 5.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/apple/iphone-15-pro-5g/black-titanium-128gb

Reputatie 7
Badge +28

Het hangt er van af waar mijn iphone vandaan komt zo lees ik.

In de US is er geen plastic sim meer in de iphone 15, maar als hij vanuit andere landen komt, dan wel (Chinese versie)  Benieuwd dan wat ik ga ontvangen???

De Europese versie. Je zult over moeten op e-Sim. Je kunt dit ook in een KPN-winkel regelen. 

Reputatie 7
Badge +21

Volgens de uitgebreide specificaties op de KPN website is de iPhone 15 een dual sim toestel, met Simkaart type  eSIM + SIM kaart. Dus kan je de fysieke simkaart nog steeds gebruiken.

Ik heb op het forum gevallen gezien, waarbij juist een toestel, gekocht in het buitenland (zoals USA), alleen nog maar eSIM mogelijkheid heeft. In de losse verkoop in Nederland (zoals Coolblue) heeft de iPhone 15 ook gewoon dual sim met 1 simkaartslot (nano sim) en daarnaast eSIM.
 

PeterG schreef:
De bij kpn geleverde heeft derhalve ook alleen maar e-sim. Zie punt 5.

Je kan daar ook de gewone simkaart kiezen…. 😉

Reputatie 7
Badge +9

De iPhone 15 en 15 Pro hebben gewoon een simkaartslot hoor!
Alleen de US versie heeft geen sim slot meer.
https://support.apple.com/nl-nl/109357

 

Reputatie 7
Badge +9

De voor Europa gemaakte versie kan geen simkaart in.

De bij kpn geleverde heeft derhalve ook alleen maar e-sim. Zie punt 5.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/apple/iphone-15-pro-5g/black-titanium-128gb

KPN levert geen US modellen lijkt mij, US heeft geen slot en de EU versie wel.

Dus als ik het goed begrijp, dan ontvang ik een iphone 15 waar wel een fysieke kaart in kan.

 

In het linkje van Peter kom ik bij de bestel pagina van een Iphone 15 Pro en dan staat idd bij punt 5 “e-sim”

 

Maar ik heb een Iphone 15 besteld, en daat stond ik de bestellijst “je kan kiezen voor een e-sim” Dus er lijkt keuze voor beide opties.  Ik kon op die pagine niets aangeven. In de bestelling werd vermeld dat ik geen (e) sim heb besteld.    Mijn oude Iphone 7 jaartje zal niet passen. Ik wacht dus even af of er een nieuw, passend simkaartje meekomt, of dat ik dat alsnog moet bestellen/

 Moet je sowieso altijd je simkaartje los bestellen bij abbo verlenging met een nieuw toestel? Dat is dan nieuw? (al heb ik in geen 7 jaar iets besteld, omdat de 7 het fantastisch bleef doen)

Reputatie 7
Badge +21

In het linkje van Peter kom ik bij de bestel pagina van een Iphone 15 Pro en dan staat idd bij punt 5 “e-sim”

Dat zegt niets, bij punt 5 kan je ook gewoon de fysieke simkaart selecteren.

 

Jij ontvangt gewoon een iPhone 15 waar een fysieke simkaart in kan. Als volgens KPN een nieuwe simkaart nodig is, dan ontvang je die vanzelf en anders kan je die altijd gratis aanvragen.

dankjewel, ik heb weer wat geleerd en ben gerust gesteld.

 

dank allemaal, voor jullie snelle antwoorden!!

 

Reputatie 7
Badge +28

In het linkje van Peter kom ik bij de bestel pagina van een Iphone 15 Pro en dan staat idd bij punt 5 “e-sim”

Dat zegt niets, bij punt 5 kan je ook gewoon de fysieke simkaart selecteren.

 

Jij ontvangt gewoon een iPhone 15 waar een fysieke simkaart in kan. Als volgens KPN een nieuwe simkaart nodig is, dan ontvang je die vanzelf en anders kan je die altijd gratis aanvragen.

 

AAAH,

Dan was mijn oorspronkelijke reactie toch goed. Ik raakte in de war doordat ik via die gevonden link op het verkeerde been was gebracht.  

Excuses Carolien3! 

 

Reageer